Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شخصيت هاي فرهيخته استادان و دانشجويان زبان و ادبيات فارسي و ایرانشناسی پاكستان به پویش «نه به تحریم» در مبارزه با کرونا تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران را محکوم کردند.

در متن بیانیه استادان زبان فارسی و ایرانشناسان پاكستان آمده است: ما جمعی از استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسان و علاقمندان به تاریخ و تمدن ایرانی که با افتخار تمام، خود را شیفتگان و مروّجان اندیشه های ناب، فرهنگ مدار و انسان دوستانۀ کورش کبیر، رودکی، خیام، مولانا جلال الدین بلخی، سعدی و حافظ شیرازی و دیگر خورشیدهای تابناک ادب و حکمت و فضیلت این سرزمین می دانیم، در جهانی که در هجوم ویرانگر ویروس مرموز کرونا قرار گرفته است، بر این باوریم که انسان های روزهای خاکستری کرونایی امروز، بیش از هر زمان دیگر، به عشق، امید، همدلی و همزبانی نیازمندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حلم و رواداری در شعر رودکی، حماسۀ آشتی جویانۀ فردوسی، روح انسان دوستانۀ مولانا، عشق الهی در آثار عطار و سنایی، عشق زمینی و آسمانی حافظ، گویا و جویای این حقیقتند که اساس آفرینش بر عشق و معرفت است و صلاح و سلامت همۀ انسان ها در گرو صلاح و سلامت یکدیگر است.

شیخ ابوالحسن خرقانی عارف بزرگ ما چه زیبا گفته است؛

«اگر از ترکستان تا به در شام، کسی را خاری در انگشت شود، آن از آنِ من است؛ و همچنین از ترک تا شام، کسی را قدم در سنگ آید، زیان آن، مراست؛ و اگر اندوهی در دلی است، آن دل از آن من است»

هم اکنون که جهان درحال مبارزه با یکی از شگفت انگیزترین بلاهای همه گیر است، بیش از هر زمان به دوستی و عشق و امید نیاز داریم. هرچند «کرونا » مانع در آغوش گرفتن ها و فشردن دست هاست، اما برای شکستن آن، باید جهانیان دست در دست هم، طلسم این دیو سیاه را، بی درنگ و بی تأمل در هم بشکنند؛ چرا که هیچ کشوری را به تنهایی، یارای مبارزه با این ویروس ویرانگر جهانی نیست.

آشنایان و دوستداران تمدن دیرسال مشرق زمین!

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: هم اکنون مردم و فعالان حوزۀ بهداشت و درمان در ایران، در دو جبهه به مبارزه با این بلای جهانی برخاسته اند. از یک سوی، شبانه روز، فداکارانه از مردم بی پناه در برابر کرونا، دفاع می کنند و از دیگر سوی، با محدودیت ها و تنگناهای سیاه تحریم و تبعیض، دست به گریبانند. شکستن دیوارهای تحریم‌ها و رسیدن دارو و تجهیزات مبارزه با کرونا به ایران، ضروری ترین و انسانی ترین گامی است که باید برداشته شود.

ما استادان زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسان، از همه نخبگان علمی و علاقه مندان به فرهنگ ها و تمدن های بشری در جهان، می خواهیم که مردم و پزشکان و پرستاران ایرانی را در این نبرد دشوار و جان شکار همراهی کنند و به تحریم و تبعیض، یکصدا «نه» بگویند.

انتهاي پيام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین دانشجویان بین المللی کیش در محکومیت سرکوب دانشجویان در آمریکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شرکت کنندگان در این تجمع با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس به جنبش دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی ظلم و کشتار مردم بی دفاع غزه و فلسطین پرداختند.

هم اکنون بیش از ۱۵۰ دانشجویی بین المللی در پردیس بین الملل کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • طنین دانشجویان بین المللی کیش در محکومیت سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین
  • تجمع دانشجویان ایلامی در محکومیت آمریکا
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • حمایت دانشگاهیان مشهد از خیزش دانشجویان آمریکایی