Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ادامه روند کنترل بیماری در جنوب غرب خوزستان خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته چهار مورد ابتلا به ثبت رسیده و شمار مبتلایان این محدوده به ۲۰۶ مورد افزایش یافت.

شکر الله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با تاکید بر اینکه این حق شهروندان است که از آمار کاهش یا افزایش بیماری کرونا مطلع بشوند، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز چهار مورد ابتلا در منطقه داشتیم که شامل سه مورد در آبادان و یک مورد در خرمشهر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه شمار مبتلایان به این بیماری در محدوده جنوب غرب خوزستان به ۲۰۶ مورد رسیده است، گفت: به تفکیک در آبادان ۷۳ مورد، خرمشهر ۱۰۶ مورد و شادگان نیز ۲۷ بیمار مشاهده و ثبت شده است که از این تعداد ۱۶۱ بیمار قطعی با حال عمومی خوب بهبود یافته و ترخیص شدند با این حال حداقل به مدت دو هفته نیز پیگیری روند ادامه سلامتی این افراد در منزل هم هستیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی نداشتیم و طبق آمار تعداد نهایی فوتی های ناشی از کرونا در این محدوده ۲۰ مورد است که به تفکیک شامل پنج نفر در آبادان، ۱۳ مورد در خرمشهر و دو مورد در شادگان می شود.

سلمان زاده در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به افزایش موارد ناشی از مسمومیت های مصرف الکل تقلبی بیان کرد: نیمه شب گذشته در بازدیدی که از یکی از بیمارستان های منطقه داشتم دو جوان را به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل را به موقع آورده بودند که خوشبختانه با تلاش کادر درمان سریعا به این دو فرد جوان رسیدگی شد و نجات یافتند، البته همیشه این اتفاقات به نجات ختم نمی شود و ممکن است به مرگ یا نقص عضو مانند نابینایی، نارسایی کلیه و دیگر موارد منجر شود.

او با اشاره به نگرانی از مصرف الکل توسط برخی افراد، گفت: از بزرگ تر ها می خوهم مراقبت بیشتر از نوجوانان و جوانان کنند. الکلی که در خارج از داروخانه ها توزیع می شود به هیچ وجه مورد تایید نیست و کاملا سمی و دارای عوارض بالایی است. جوانان به آمار بالای مسمومیت ها عوارض و مرگ و میر مصرف الکل دقت کنند. لذا توصیه می کنم به هیچ وجه از مواد الکلی استفاده خوراکی نشود، بعضا به غلط گفته شده که از بیماری کرونا پیشگیری می کند، این موضوع مورد تایید نیست و مصرف هر گونه الکلی چه صنعتی و چه غیر صنعتی هیچ فایده ایی در پیشگیری از بیماری ندارد. لذا از افرادی هم که به صورت تفریح مصرف می کنند می خواهم که در دام افراد سودجو گرفتار نشوند و سلامت خود را به خطر نیندازند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به راه انداز آزمایشگاه کووید ۱۹ در آبادان تصریح کرد: خوشبختانه روند تجهیز این آزمایشگاه رو به پایان است، کیت ها نیز آماده است و در چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

فرمانده مبارزه با کرونا ویروس جنوب غرب خوزستان با تاکید بر این مهم که نقش اصلی در کنترل و ریشه کنی این بیماری را مردم بر عهده دارند، اضافه کرد: متاسفانه طبق دستورالعمل کشوری مقرر شد برخی از اصناف بازگشایی شوند اما الان شاهدیم که بیشتر اصناف اقدام به بازگشایی محل کسب خود کرده اند که بسیار نگران کننده است و لازم است مسوولان هر چه سریع تر به این موضوع ورود کنند و بازگشایی ها طبق دستور العمل های صادره اعمال شود.

سلمان زاده تاکید کرد: من از مردم می خواهم کماکان در منزل بمانند و فقط در شرایط ضروری از خانه خارج شوند. در زمان خروج از خانه حتما فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در مکان های در بسته و با تراکم جمعیتی بالا به هیچ وجه حضور نیابند تا این روزها را به خوبی پشت سر بگذاریم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان از شهروندان خواست حتما به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir  مراجعه نمایند و ضمن پاسخ به سوالات به تماس دریافتی از طریق شماره ۴۰۳۰ پاسخ دهند.

لازم به ذکر است که آمار ابتلا تا روز گذشته در شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان ۲۰۲ مورد، فوت شدگان ۲۰ نفر اعلام شده بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الکل بازگشایی اصناف منطقه آزاد اروند شادگان آبادان و خرمشهر مسمومیت الکلی کرونا ویروس کووید 19 رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان جنوب غرب خوزستان مصرف الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۸۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟