Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهایی که «کرونا» نفس هر انسانی را تنگ کرده، هستند افرادی که با همت خود، گره از کار مستمندی را بگشایند؛ مانند خیران شهرستان گراش که با اهدای بیش از یک میلیارد تومان علاوه بر کمک رسانی به مردم شهر خود، به دیگر شهرهای کشور نیز خدمات دهی می کنند.

خبرگزاری شبستان- گراش:

 با شیوع بیماری «کرونا»، و مشکلاتی که به تبع آن دامن گیر جامعه شد، فراخوان های بسیاری از سوی افراد و گروه های مختلف برای کمک به محرومان در روزهای کرونایی اعلام شد تا در این راستا قدمی در حمایت از این قشر جامعه برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با وجود مشکلات فراوان معیشتی، مردم همچون گذشته پای کار آمده و خدمات شایانی را برای کمک به محرومان انجام دادند؛ این کمک ها هم به صورت نقدی و هم به صورت غیرنقدی با تهیه بسته های معیشتی جمع آوری و بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داد.

 

در شهرستان گراش نیز که از گذشته دور تا کنون سبقه کارهای خیرخواهانه مردم، زبانزد عام و خاص بوده، در جریان شیوع بیماری کرونا نیز خدمات شایان توجه خیران نیکوکار همچنان جاری و ساری شد؛ مساجد، انجمن ها و موسسات خیریه، مراکز فرهنگی، نهادهای خدماتی و عام المنفعه و در رأس آن مردم این شهرستان، پای کار آمدند تا همچون گذشته در کار خیر پیشگام باشند.

 

علاوه بر کمک هایی که به مراکز درمانی و بیمارستان این شهر توسط مردم انجام شد، به برخی از شهرهای استان فارس و چند استان دیگر نیز از سوی مردم شهرستان گراش، کمک هایی ارسال شد تا در این روزهای کرونایی مرهمی بر دردهای آنها باشد.

 

«مجمع خیرین سلامت شهرستان گراش» نیز یکی از این نهادها است که توانسته در طول یک ماه گذشته خدمات قابل توجه و شایانی را به محرومان عرضه و با جمع آوری کمک هایی بالغ بر یک میلیارد تومان پیشگام در عرصه خدمت رسانی به محرومان باشد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان گراش خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کووید19، خیرین محلی شهرستان گراش با مساعدت خداپسندانه خود نه تنها نسبت به رفع دغدغه بهداشتی مسئولین درمانی شهرستان  گراش اهتمام کرده بلکه کمک های خود را به برخی دیگر از شهرستانها نیز اهداء و ارسال کردند.

 

«محمدمنفرد» با بیان اینکه تا 25 فروردین ماه از محل کمک های خیرین تعداد 85 هزار ماسک، یک هزارو 200 عدد ژل ضدعفونی، 400 لیتر الکل، یکصد دست لباس گان، 200 دست لباس ایزوله و یک دستگاه تب سنج لیزری به دانشکده علوم پزشکی گراش اعطا شده است، افزود: همچنین تعداد 2 هزار و500 عدد ماسکn95 و 140 عدد ماسک اکسیژن نیز به مرکزآموزشی و درمانی حضرت امیرالمومنین (ع) گراش تخصیص و تحویل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ارزش اقلام تهیه شده جهت دانشکده و بیمارستان گراش بالغ بر395 میلیون تومان بوده است، بیان کرد: در راستای مقابله با بیماری منحوس کرونا تا کنون تعداد 14 هزار ماسک بین موسسات، ادارات، هلال احمر و بخشداری مرکزی گراش توزیع شده است.

 

منفرد ادامه داد: همچنین تعداد پنج هزار و 730 بسته بهداشتی، 203 هزار جفت دستکش، 2 هزار و یکصد عدد ژل ضد عفونی کننده دست و تعداد 546 عدد ژل بهداشتی در سطح شهر توزیع و 560 بسته معیشتی نیز به خانوارهای نیازمند اهدا شده است.

 

مدیرعامل مجمع سلامت شهرستان گراش همچنین از اختصاص و اهدای 400 دست لباس گان به کارگاه های تولیدی ماسک،  یکصد عدد شیلد و50 دست کاور به کنترل کنندگان ورودی های شهر و 30 دست لباس ایزوله به جایگاه های سوخت،  قصابی ها و نیروهای گندزدا خبر داد.

 

وی ضمن اشاره به اهدای 80 کارت هدیه با اعتبار 500 هزار ریال به بانوان مشغول درکارگاه های تولید ماسک مرکز شهرستان، عنوان کرد: درراستای اهداف فرا منطقه ای مجمع خیرین سلامت، هدایای بهداشتی شامل ماسک، دستکش و موادضدعفونی به ارزش 210 میلیون ریال نیز جهت شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد ارسال شده است.

 

وی ادامه داد: از سوی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت گراش نیزمبلغ 500 میلیون ریال به بیمارستان شهیدچمران شیراز، 20 میلیون ریال به مجمع خیرین استان کرمانشاه، 145 میلیون ریال به مجمع خیرین سلامت سیستان و بلوچستان کمک نقدی شده است.

 

منفرد با اشاره به اینکه تعداد پنج هزار عددماسک نیز به مراکزبهداشتی یاسوج ارسال شده است، گفت: با قدردانی از نیات خیرخیرین گراشی، مبلغ کمک های آنان از اسفند 98 تا امروز یک میلیارد و 17 میلیون و 800 هزارتومان بوده است.

 

 مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان گراش با قدردانی از خیرین گرانسنگی که درهمه امور نیک پیشگام بوده و در خیراندیشی از یکدیگر سبقت می گیرند، خاطرنشان کرد: بخشی از این خیران ساکن گراش و بخش اعظم آنها در کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس به تامین معاش اشتغال دارند.

 

مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس نیز با اشاره به اهمیت نیکوکاری خصوصا در روزهای دشواری و سختی، از کمک ۳.۵ میلیاردتومانی این مجمع به بحث درمان کووید ۱۹ خبر داد.

 

«علی اکبر رامجردی»، گفت: نیک‌اندیشان عضو این مجمع علاوه بر کمک سه و نیم میلیارد تومانی در راستای درمان کووید۱۹، برای تهیه ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی موردنیاز در فارس کمپین کمک‌های پنج هزار تومانی را برای دریافت کمک‌های مردم راه‌اندازی کردند.

 

وی ادامه داد: از کل کمک سه و نیم میلیارد تومانی مجمع خیرین سلامت، ۲ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی و یک میلیارد مستقیما به سه بیمارستان «حضرت علی اصغر (ع)»، «شهید چمران» و «شهید فقیهی» اهدا شده است.

 

رامجردی با اشاره به فعالیت ۲۰ ساله مجمع خیرین سلامت استان فارس اضافه کرد: تاکنون مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط این مجمع در حوزه سلامت مانند ساخت و ساز بیمارستان‌ها و خانه‌های بهداست و غیره هزینه شده است.

 

مدیر عامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس بیان کرد: خیران و مردم عزیز می‌توانند از طریق شماره حساب ۲۴۰۱۴۷۱۴۵ یا شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۴۴۷۹۹ در تهیه دستگاه‌های موردنیاز همراهی کنند.

 

همراهی و همدلی مردم در روزهای سخت این روزها به یک فرهنگ تبدیل شده و تداعی گر دوران سخت و درخشان دفاع مقدس است؛ اقداماتی که در دنیا نظیر نداشته و تنها از ایران و ایرانی جاری و ساری می شود.

 

گزارش: مهدی رحمانیان

 

 

با شبستان فارس در شبکه های مجازی همراه باشید

شبکه های اجتماعی داخلی

«سروش» به آدرس

sapp.ir/farsshabestan

«بله» به آدرس

https://ble.ir/farsshabestan

«گپ» به آدرس

https://gap.im/Fars.shabestan

«ایتا» به آدرس

https://eitaa.com/farsshabestan

سایر شبکه های اجتماعی

«اینستاگرام» به آدرس

https://www.instagram.com/fars.shabestan

اگر برای نخستین بار وارد این صفحه می شوید، نخست گزینه دنبال کردن (follow) را بزنید.

«واتس آپ» گروه اول به آدرس

https://b2n.ir/wa1fshb

در صورت پرشدن کانال واتس آپ، آدرس کانال جدید اعلام خواهد شد.

«تلگرام» به آدرس

https://t.me/farsshabestan

 

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا در فارس مقابله با کرونا مجمع خیرین سلامت فارس خیرین سلامت فارس مجمع خیرین سلامت خیرین سلامت سلامت شهرستان گراش مجمع خیرین سلامت میلیارد تومان میلیون ریال آدرس https یک میلیارد دست لباس کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ رضا عطایی در دیدار با فرماندار شیروان با ارائه گزارشی از وضعیت آب شرب در شهر‌ها و روستا‌ها و طرح‌های در حال اجرای شهرستان شیروان گفت: در شهرستان شیروان سالانه بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب آب از منابع آبی این شهرستان استحصال و در مخازنی با حجم ۳۲ هزار مترمکعب ذخیره سازی می‌شود و پس از گندزدایی از طریق ۱۳۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع در دسترس مشترکان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به طرح‌های در حال اجرای این شهرستان افزود: برای اتمام طرح‌های ناتمام این شهرستان، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه به طرح‌های امسال نیز اشاره کرد و بیان داشت: اولین گام شرکت در سال ۱۴۰۳ اتمام طرح‌های نیمه تمام است و در تعریف پروژه‌های جدید نیز اولویت با شهر‌ها و روستا‌هایی است که مشکلات بیشتری دارند.
دولت اسماعیل زاده فرماندار شهرستان شیروان نیز در این دیدار افزود: در این شهرستان طرح‌های آبرسانی در حال اجرا را به وضوح مشاهده می‌شود و این نشان دهنده‌ی عزم راسخ شرکت آبفا برای رفع مشکلات مردم و خدمات رسانی مطلوب به آن‌ها است.
اسماعیل زاده افزود: در سال ۱۴۰۲ ما بیشترین اعتبار را به آبرسانی اختصاص دادیم و در سال جدید نیز با توجه به نیاز آبی که در شهر‌ها و روستا‌ها مشاهده می‌شود سعی خواهیم کرد همچون گذشته اعتبارات بیشتری به موضوع آبرسانی اختصاص دهیم.
شهرستان شیروان دارای ۵ شهر و ۱۳۴ روستا در مجموع، ۶۶ هزار مشترک آب دارد.

دیگر خبرها

  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس
  • فیلم وضعیت رودخانه دز پس از طغیان روزهای اخیر
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش