Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه اعلام زمان پایان نیمسال ترم جاری و امتحانات هنوز در دانشگاه اصفهان در دست بررسی است، گفت: لزومی به انحلال کل ترم تحصیلی نیست.

هوشنگ طالبی در گفت و گو با ایسنا در خصوص زمان اتمام ترم جاری و برگزاری امتحانات پایان نیمسال، با بیان اینکه وزارت علوم قوانین مربوط به این دوران را در قالب یک سند تعریف کرده و اختیار تصمیم گیری را به دانشگاه واگذار کرده است،  اظهار کرد: این تصمیم بنا به دارا بودن شرایط مختلف در دانشگاه های مختلف کشور است که هر دانشگاه بنابر شرایط و ضوابط خود تصمیم گیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نحوه ارزیابی بر اساس شرایط است و وزارت علوم و دانشگاه اصفهان در حال بررسی شرایط هستند و به زودی نتیجه بررسی ها اعلام می شود.

به گفته رئیس دانشگاه اصفهان اوضاع فعلی شرایط قطعی ندارد و از این رو تصمیم‌گیری در رابطه با زمان پایان نیمسال تحصیلی ۹۸-۹۹ همچنان نیاز به بررسی بیشتر دارد.

طالبی با تاکید براینکه مشخص شدن زمان پایان نیمسال تحصیلی ۹۸-۹۹، به وضعیت شیوع کرونا و همچنین نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد که چه زمانی، اجازه برگزاری کلاس‌های حضوری را به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌کنند که ما نیز بر اساس چگونگی روند کرونا، در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت و متعاقبا اعلام می شود.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در پی شیوع کرونا فعالیت های حضوری در دانشگاه اصفهان متوقف و جای خود را به فعالیت های غیرحضوری داد، گفت: در همان روزهای نخست شیوع کرونا، برگزاری کلاس های حضوری لغو و آموزش ها در دانشگاه اصفهان به صورت مجازی ادامه یافت. از سوی دیگر کارمندان نیز بنابر مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا شامل موارد دورکاری و اجرای فعالیت های به صورت مجازی شدند.

طالبی افزود: اجرای این روشها به معنای رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و یک وظیفه اجتماعی است که باید مدیران و هم کارمندان در جهت شیوع کرونا به بهترین شکل مطلوب در این مسیر گام بردارند.

وی در پاسخ به این پرسش که کیفیت کار چگونه است و آیا دورکاری خللی به روند فعالیت های دانشگاه وارد کرده است؟ خاطرنشان کرد: در دانشگاه اصفهان این مسئله به مدیران هر واحد واگذار و از آنها خواسته شده با نظر خودشان در چارچوب قوانین دانشگاه، مدیریت و نظارت بر حسن انجام کار کنند، به نحوی که کاری معطل نماند و اگر مراجعه چه حضوری و چه غیر حضوری است به خوبی انجام شود و افراد پاسخگو باشند.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در هفته نخست بعد از تعطیلات و بر طبق مصوبه ستاد یک سوم کارمندان به صورت حضوری در دانشگاه حضور داشتند و بقیه دورکار بودند، اظهار کرد: از این هفته نیز دو سوم حضوری و یک سوم دورکار هستند که خوشبختانه تمام فعالیت های دانشگاه به خوبی انجام شده و مشکلی نداشته ایم.

طالبی ادامه داد: تاکنون در دانشگاه اصفهان بازخورد منفی از سوی مراجعه کنده ای نداشته ایم و مدیری از کارمندان خود اظهار نارضایتی نکرده است.

به گفته وی بعضی فعالیت های دانشگاه اصفهان حتما باید به صورت حضوری انجام می شد که در این زمینه نیز تصمیمات مقتضی اعمال شد. اولویت بر تشکیل کلاس های غیرحضوری بود و از همان روزهای نخست، کارشناسان آی تی و فاوا حضور داشتند و فعالیت های مربوط به راه اندازی سیستم مجازی دانشگاه را انجام دادند.

در پی ارتقاء سیستم آموزش مجازی هستیم

به گفته طالبی فعالیت های آموزشی دانشگاه اصفهان از طریق سامانه lms ادامه دارد و تمام دانشجویان مکلف به حضور در این کلاس ها و استفاده مستمر از سامانه هستند. کلاس ها به دو صورت "خارج از خط" و "برخط" برنامه ریزی شده است. در کلاس های خارج از خط، استاد "محتوای درس خود" را همراه با صدای ضبط شده در این سامانه قرار می دهد و دانشجو در هر زمانی که مناسب می داند با مراجعه به آن درس را می آموزد. در این روش به همزمانی حضور استاد و دانشجو نیازی نیست و مشکلات سرعت اینترنت نیز خللی در کار ایجاد نمی کند.

وی افزود: در کلاس های برخط، استاد و دانشجو همزمان باید در کلاس مجازی حضور داشته باشند. سامانه به نحوی است که کلاس ها به صورت خودکار ضبط می شود و اگر دانشجویی نتوانست در زمان مقرر در کلاس حضور یابد بعداً می تواند از کلاس استفاده کند. اما با توجه به اینکه حضور دانشجویان در این کلاس ها کاملا به صورت الکترونیکی ثبت می شود، عواقب عدم شرکت در کلاس را به عهده دانشجویان دانست و اساتید، پس از این شرایط خاص و با شروع کلاس های حضوری، صرفا به رفع اشکال و رفع کاستی های احتمالی خواهند پرداخت.

رئیس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: همواره در جهت ارتقای برگزاری کلاس ها و بهبود سیستم الکترونیکی هستیم و طبیعتا اندک نواقص احتمالی نمی تواند توجیه کننده غیبت دانشجو در این فعالیت های مهم آموزشی باشد.

طالبی با تاکید به اینکه معتقدیم لزومی به انحلال کل ترم نیست و می توانیم ترم را به اتمام برسانیم، خاطرنشان کرد: کلاس های دانشگاه اصفهان یا به صورت کاملا مجازی یا ترکیبی برگزار شده و می توانیم این روند را تا مشخص شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور و مصوبات ستاد مقابله با کرونا، ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: اگر برگزاری کلاسهای غیرحضوری ادامه داشته باشد و دانشجویی به هر دلیل نتواند از این سیستم استفاده کند، امکان مساعدت با او فراهم است.

رئیس دانشگاه اصفهان اظهار کرد: ممکن است دانشجویی ابزار دسترسی به کلاس های مجازی را نداشته و یا بضاعت استفاده از اینترنت را نداشته باشد، به همین دلیل به دنبال کمک به دانشجویان بودیم که در صورت وصل شدن دانشجو با آی پی دانشگاه اصفهان، هزینه اینترنت رایگان شود که این موضوع مطرح شد و به دنبال آن هستیم. همچنین قرار است تسهیلات از سوی وزارت فناوری داده شود.

شرایط امکان حذف دروس یا حذف ترم در دانشگاه اصفهان

طالبی در مورد اینکه اگر دانشجو به هر دلیلی خواست یک درس یا چند درس خود را حذف کند، توضیح داد: امکان حذف درس وجود دارد. در صورت تمایل دانشجو به حذف اضطراری درس نظری بیشتر از تعداد پیش‌بینی شده در آیین‌نامه، یک درس نظری به تعداد دروس نظری قابل حذف اضطراری در هر مقطع تحصیلی (بدون رعایت کف واحد مشخص شده در آیین‌نامه مربوطه) افزوده خواهد شد. در آیین‌نامه‌هایی که برای تعداد کل دروس قابل حذف در طول مدت تحصیل سقفی در نظر گرفته شده است، به سقف مذکور نیز یک درس افزوده خواهد شد.

وی در صورت درخواست دانشجو برای حذف نیم‌سال گفت: با درخواست حذف با احتساب در سنوات بدون رعایت سقف مشخص شده در آیین‌نامه موافقت می شود. حذف ترم بدون احتساب در سنوات مستلزم ارائه درخواست در پیشخوان خدمت سامانه گلستان به همراه دلایل و مستندات و طی فرآیند اداری جهت طرح در کمسیون موارد خاص دانشگاه است. ارائه درخواست‌های مربوط به حذف باید طبق تقویم تفصیلی آموزشی نیم‌سال دوم انجام شود و به درخواست‌های خارج از بازه زمانی پیش‌بینی شده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

رئیس دانشگاه اصفهان همچنین گفت: چنانچه واحدهای حذف شده از سوی دانشگاه (به تشخیص کمیته منتخب آموزشی دانشگاه) منجر به افزایش سنوات تحصیلی دانشجو شود، یک نیم‌سال به سنوات تحصیلی مجاز دانشجو اضافه می شود. بدیهی است در مواردی که نیاز به اخذ معافیت تحصیلی از سوی سازمان نظام وظیفه و یا سایر مراجع خارج از دانشگاه باشد، مسئولیت اخذ موافقت سازمان مربوطه و پیگیری امور آن، بر عهده دانشجو خواهد بود.

امکان دفاع آنلاین از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی

طالبی در مورد شرایط دفاع از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی گفت: مدت زمان عدم امکان حضور در دانشگاه و برگزاری جلسه دفاع، بر حسب نظر مدیریت امور پژوهشی دانشگاه مشمول دریافت جریمه تأخیر نخواهد و از این پس امکان برگزاری آنلاین جلسات دفاع فراهم است.

رئیس دانشگاه اصفهان در مورد جریمه تأخیر تسویه حساب دانشجویانی که فارغ‌التحصیل شده‌اند، خاطر نشان کرد: از تاریخ ۴/۱۲/۹۸ تا زمان فراهم آمدن شرایط تسویه حساب به شیوه کاملاً غیرحضوری بخشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: هرگونه تغییر تعرفه، نیازمند تصویب هیئت امنای دانشگاه و خارج از اختیارات ریاست دانشگاه است. قرار شد همفکری بین دانشگاه‌های برتر کشور برای پرداخت شهریه صورت گیرد و باید به یاد داشت که این موضوع نیز با توجه به نامشخص بودن برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی یا حضوری، بستگی به وضعیت فعلی کشور دارد.

تعویق سه ماهه سررسید تسهیلات دانشجویی

طالبی در مورد محاسبه دریافت اجاره بها از دانشجویان ساکن در خوابگاه گفت: بنابر اعلام صندوق رفاه دانشجویان به نسبت مدت حضور و سکونت در خوابگاه ها محاسبه و اخذ خواهد شد و دانشجویان بابت ایام تعطیلی دانشگاه و خوابگاه ها (به دلیل شیوع ویروس کرونا) ملزم به پرداخت اجاره بها نخواهند بود.

رئیس دانشگاه اصفهان از تعویق سه ماهه سررسید تسهیلات دانشجویی دانش آموختگان از ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ خبر داد و افزود: به منظور رفاه حال دانشجویان مهلت ثبت نام وام های دانشجویی که قبلا تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ تمدید شده بود، مجددا تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ تمدید می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه اصفهان رئیس دانشگاه اصفهان دانشگاه اصفهان دانشگاه اصفهان دانشگاه اصفهان برگزاری کلاس ها پایان نیمسال آیین نامه شیوع کرونا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب گفت: کلاس‌های درسی مختلط است و قرار هم نیست تفکیک جنسیتی داشته باشیم. همه شرایط دانشگاه آزاد مانند گذشته است و تغییری نداشتیم. ناطقان: «محمد نریمانی» رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به شایعه مطرح شده در فضای مجازی در خصوص تفکیک جنسیتی در این واحد دانشگاهی ضمن تکذیب آن گفت:  کلاس‌های درسی دانشگاه آزاد واحد تهران غرب مختلط است و قرار نیست تفکیک جنسیتی در کلاس‌ها داشته باشیم و فقط در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی که معمولا حدود ۱۵ نفر در هر کارگاه و آزمایشگاهی شرکت می‌کنند، تفکیک داریم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب با بیان اینکه احتمالا برخی دانشجوها با دیدن شرایط تفکیک جنسیتی در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها برای دانشجویان خانم و آقا تصور کرده‌اند که تفکیک جنسیتی در کل دانشگاه رخ داده است، اظهار کرد: در واقع همین کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز به تازگی از منظر جنسیتی تفکیک نشده و این اتفاق مربوط به سال‌های گذشته است و اینگونه نیست که تازه دست به چنین کاری زده باشیم و بیشتر به خاطر راحتی و آسایش دانشجویان است که با آسایش بیشتری در این محل لباس کار بپوشند و فعالیت داشته باشند.

نریمانی ضمن بیان اینکه معمولا دانشجویان برای حضور در کارگاه‌ها، خودشان هم تقاضا دارند که برای راحتی بیشتر این ساعات آموزشی به صورت جداگانه برگزار شود، در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد تفکیک جنسیتی به کلاس‌های درس هم کشیده شود؟ بیان کرد: خیر، کلاس‌های درسی مختلط است و قرار هم نیست تفکیک جنسیتی داشته باشیم. همه شرایط دانشگاه آزاد مانند گذشته است و تغییری نداشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب تصریح کرد: در روال دانشگاه تغییری نسبت به سال‌های قبل ایجاد نشده و شاید دانشجوی جوانی یا کسی که اصلا دانشجو هم نبوده خواسته شیطنتی کند و چنین مطالبی را مطرح کرده که صحت ندارد. این روزها با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات برخی منتظر یک جرقه هستند تا آتشی را روشن کنند.

نریمانی افزود: نه در گذشته تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده و نه امروز از این دست طرح‌ها در دانشگاه اجرا می‌شود. آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها هم اگر از نظر جنسیتی به صورت جداگانه برگزار می‌شود، منوط به واحد تهران غرب نیست و در سایر واحدهای دانشگاه آزاد این شرایط جدا بودن خانم‌ها و آقایان وجود دارد.

دیگر خبرها

  • روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم
  • علت تخلیه نشدن آب و نشتی ماشین لباسشویی
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی
  • عشق معلمی دَربیابان
  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است