Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه از ارائه درخواست وام ۱۲ میلیون تومانی برای رانندگان خبر داد و گفت:‌ در مجموع درخواست ۷۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از صنعت حمل‌ونقل را به دولت داده‌ایم.

 

به گزارش پول نیوز، شهرام آدم‌نژاد با اشاره به این که شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن در حوزه حمل‌و‌نقل، اظهار کرد: این محدودیت‌ها منجر به ایجاد خساراتی به فعالان حمل‌و‌نقلی در حوزه‌های هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که بررسی‌های کارشناسان شرکت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی نشان از ضرر و زیان گسترده مجموعه حمل‌و‌نقلی در حوزه‌های مختلف دارد، ادامه داد: 2 بسته حمایتی برای صنعت حمل‌ونقل تهیه شده است؛ اولین بسته مربوط به حمل‌و‌نقل جاده‌ای و رانندگان است که از دولت مبلغ 12میلیون تومان تسهیلات برای کمک به رانندگان این حوزه درخواست شده است. بسته دوم نیز شامل دیگر حوزه‌های حمل‌و‌نقلی می‌شود که در مجموع درخواست مبلغ 7800 میلیارد تومان تسهیلات را ارئه کرده‌ایم، امیدواریم موفق به اخذ این مبالغ شده و آن را با شاخص‌های عادلانه بین حوزه‌های مختلف تقسیم کنیم.

وی با بیان این که این کار با هدف برقراری و حفظ فعالیت شغل‌های زیر مجموعه حوزه حمل و نقلی انجام گرفت، گفت: امید است تسهیلات مورد نظر بتواند بخشی از ضرر و زیان مجموعه‌های فعال در حوزه‌های مختلف حمل‌و‌نقلی را پوشش دهد و آن را جبران کند.یکی از اولویت‌های وزیر راه و شهرسازی پیگیری این موضوع بود و در جلسات گوناگون آن را مطرح کردند که امیدواریم بزودی عملی شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شهرام آدم نژاد ویروس کرونا وام تسهیلات بانکی رانندگان دولت حمل و نقلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی

ایتنا - گفتنی است، کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره‌های گذشته، اصلی ترین مزیت آن نسبت به دوره‌های گذشته است؛ به طوری که پیش از این، ۲ ماه الی ۷۵ روز زمان لازم بود تا وام تصویب شده به بانک عامل برسد. اما در شرایط کنونی، این زمان حداکثر به یک ماه کاهش یافته است.
مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب‌ و کارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب‌وکارهای صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب‌ و کارهای حقیقی است و نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مهدی مظفری با بیان این مهم که اعطای وام براساس تبصره ۱۸ آیین نامه «حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» صورت می‌گیرد، درباره جزییات بیشتر این خبر اظهار کرد: این وام به دسته‌ای از کسب و کارهای حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل سه ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات بر روی سکوهای مشمول هستند.

به گفته وی، این سکوها شامل ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله می‌شود.

مظفری با اشاره به وجود دسته‌بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب وکارهای صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت، در خصوص چگونگی فرآیند ثبت درخواست وام بیان کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۶۴۹ به نشانی https://۱۶۴۹.ir، «شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال» را مطالعه کنند. پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان، درخواست به ادارات کل ارتباطات استانی موردنظر ارسال می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، به بانک عامل جهت پرداخت، ارسال خواهد شد.

گفتنی است، کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره‌های گذشته، اصلی ترین مزیت آن نسبت به دوره‌های گذشته است؛ به طوری که پیش از این، ۲ ماه الی ۷۵ روز زمان لازم بود تا وام تصویب شده به بانک عامل برسد. اما در شرایط کنونی، این زمان حداکثر به یک ماه کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • برنامه دولت برای تقویت سرود/ انتقاد از مجموعه‌هایی که نیامدند
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم