Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@09:13:28 GMT

کرونا | اعلام حالت فوق‌العاده سه ماهه در عراق

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۹۳۰۳

کرونا | اعلام حالت فوق‌العاده سه ماهه در عراق

نائب‌رئیس پارلمان عراق از تدوین طرح اعلام حالت فوق‌العاده سه ماهه در این کشور به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن الکعبی» نائب رئیس پارلمان عراق و رئیس تیم بحران پارلمان، امروز (سه‌شنبه - ۱۴ آوریل) از طرح اعلام حالت فوق‌العاده در این کشور به مدت سه ماه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد و هشدار داد که عراق هنوز در حلقه خطر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جمع خبرنگاران گفت: طرح حالت فوق‌العاده،کاهش تجمع شهروندان در مناطق عمومی با حاکمیت امنیت و قانون را شامل می شود. عراق هنوز در حلقه و کانون خطر قرار دارد و اظهارنظرها درباره کم شدن خطر این بیماری مسری واقعیت ندارد و دقیق نیست.

الکعبی تصریح کرد: عراق از کمبود دستگاه‌های تشخیص و معاینه برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا رنج می‌برد و تنها چهار دستگاه مخصوص این امر در کل کشور وجود دارد که برای چهل میلیون نفر جمعیت بسیار ناچیز است.

اواخر اسفندماه ۱۳۹۸، «دفتر «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق امروز خبر داد که وی به همراه «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور این کشور، در یک نامه مشترک به «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق خواستار اعلام حالت فوق‌العاده به مدت یک ماه شده‌اند.

 در این نامه قید شد که مدت اعلام شده برای مبارزه با ویروس کرونا می‌تواند تمدید شود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن الکعبی کرونا عراق اعلام حالت فوق العاده اعلام حالت فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز فوق‌العاده شروین بزرگ بعد از یک سال و 8 ماه

به گزارش ورزش سه، شروین بزرگ در بازی با پرسپولیس ستاره بود و پس از ورود به زمین دو گل تاثیرگذار به ثمر رساند و در روند این تیم تاثیرگذار بود.

آخرین باری که شروین بزرگ در یک بازی رسمی گلزنی کرده بود به 8 شهریور 1401 باز می‌گردد که او با پیراهن مس‌ کرمان مقابل گل‌گهر گلزنی کرد، او در آن مسابقه هم به عنوان جانشین به میدان آمد و 20 دقیقه بعد موفق به گلزنی شد.

او پس از یک سال و هشت ماه این بار با پیراهن آلومینیوم اراک در جام حذفی مقابل پرسپولیس گلزنی کرد و دو گل فوق‌العاده مقابل پرسپولیس به ثمر رساند و مجدد موفق به گلزنی شد و روزهای دوری از گلزنی را پایان داد.

او پیش از بازی با پرسپولیس 16 بازی به عنوان جانشین برای آلومینیوم به میدان آمده بود اما موفق به گلزنی نشده بود و در یک دیدار حساس با ضربه والی فوق‌العاده و ضربه سر بی‌نقص دو گل مهم به ثمر رساند.

شروین بزرگ فصل گذشته یک گل با پیراهن مس کرمان، دو فصل قبل 3 گل با پیراهن صنعت نفت آبادان و پیش از آن با پیراهن فولاد موفق به گلزنی نشده بود و بهترین عملکرد خود در چهار فصل اخیر را مقابل پرسپولیس انجام داد.

دیگر خبرها

  • روز فوق‌العاده شروین بزرگ بعد از یک سال و 8 ماه
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد