Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  خشکسالی واژه‌ای است که مردم خراسان جنوبی حدود دو دهه است با آن خو گرفته‌اند و در تمام این سال‌ها چشم امیدشان به آسمان بوده است.

امسال، اما آسمان گویا دست از قهر خود بر طبیعت خشک کویر برداشت و زمین تشنه استان را به ویژه با بارش باران‌های بهاری سیراب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورجعفر معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در این باره گفت: بر اثر بارندگی‌های رگباری ۲ روز اخیر به ویژه شب گذشته سد نهرین و دره بید شهرستان طبس به ظرفیت ۹ میلیون مترمکعب سرریز شد.

او با اشاره به اینکه شیر‌های تخلیه تحتاتی سد‌ها باز است، اما میزان ورودی از خروجی بیشتر است گفت: با توجه به اعلام هواشناسی در زمینه ورود سامانه جدید بارندگی این سد‌ها در حال تخلیه شدن است.

پورجعفر با اشاره به اینکه ورودی سیلاب و روان آب به مابقی سد‌های استان در دست انجام است ادامه داد: حداقل ۵۰ درصد ظرفیت این سد‌ها خالی است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر حجم زیادی از روان آب از رودخانه‌های استان در حال عبور است و مشکلی در این زمینه ایجاد نشده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۷ سد مخزنی با ظرفیت ۸۰ میلیون مترمکعب در استان خراسان جنوبی وجود دارد که با وجود بارندگی‌های اخیر هنوز بخش زیادی از این سد‌ها خالی است.

پورجعفر اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده امسال مشکلی در زمینه سد‌ها نخواهیم داشت، اما نمی‌توان سد‌ها را به طور کامل تخلیه کرد و در رابطه با تخلیه سد‌ها با برنامه جلو می‌رویم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی به پروژه در حال ساخت سد سیاهو سربیشه اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر بیش از ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه سد سیاهو نیز امکان مهار آب را دارد افزود: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای احداث این سد هزینه شده، اما مجوز آبگیری کامل داده نشده و برای اتمام آن حدود ۱۶ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال مالی نیاز است.

پورجعفر از وجود ۵ سد تغذیه مصنوعی در استان خبر داد و افزود: در مکان‌هایی که سد‌های تغذیه مصنوعی احداث شده هیچ مشکلی برای مهار آب‌های سطحی وجود ندارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از در دست احداث بودن ۳ سد تغذیه مصنوعی در استان خبر داد و گفت: سد تغذیه مصنوعی بندان شهرستان نهبندان تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

او بیان کرد: آب باران ذخیره شده در سد‌ها به تدریج در اختیار حق‌آبه‌داران قرار می‌گیرد، بخشی تبخیر و بخشی نیز برای مصارف پایین دست در اختیار بهره‌برداران کشاورزی قرار می‌گیرد.

پور جعفر تصریح کرد: آب اغلب سد‌های استان برای کشاورزی استفاده شده و تنها آب سد نهرین و دره بید مصرف کشاورزی و شرب دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خراسان جنوبی بارش باران روان آب آب سد تغذیه مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری

 محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان سلامت گفت: بهره برداری فاز‌های مختلف بیمارستان نیازمند زیرساخت‌های استاندارد می‌باشد که پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.
 
وی ادامه داد: عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات HIS به پایان رسیده است که در آینده‌ای نزدیک فاز اول افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
 
وی افزود:این بیمارستان دارای بخش کلینیک‌های تخصصی، اورژانس، اتاق عمل، LDR و بستری می‌باشد که در فاز اول بخشی از آن به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: بیمارستان سلامت سیب و سوران ۳۲ تخت مصوب شده است که فاز اول بیمارستان سلامت آماده بهره برداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • تازه داماد ۲۰ ساله‌ای که بعد از تیرخلاص جیش‌الظلم زنده ماند
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد