Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@10:11:54 GMT

نشنال اینترست: طرح های آمریکا برای عراق در حال فروپاشی است 

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۹۸۲۲

نشنال اینترست: طرح های آمریکا برای عراق در حال فروپاشی است 

به گزارش الف نشنال اینترست نوشت آمریکا با افزایش فشار بر گروه های نیابتی منطقه ای ایران و نیز اعمال فشار بر بخش انرژی، خطر ضربه زدن به روابط خود را با دولت عراق به جان می خرد. اسناد فاش شده از پنتاگون در اواخر مارچ نشان میدهد در ارتش آمریکا مباحثاتی در این باره درگرفته است که آیا باید با نیروهای مردمی در عراق درگیر شد؟ گروه هایی  که حمله به اهداف نیروهای آمریکایی و متحدانش را در عراق تشدید کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در 26 مارچ  بود که آمریکا با دادن کوتاه مدت ترین معافیت تحریم ها، به عراق اجازه داد همچنان از ایران گاز بخرد بدون آنکه مشمول خشم  واشنگتن شود. هدف از این تلاش ها، پایان دادن به نفوذ اقتصادی و نظامی ایران در عراق است.

به نوشته نشنال اینترست، این نیروهای مردمی که نشریه مذکور مانند تمام رسانه های دیگر آمریکایی آن ها را شبه نظامی می‌نامد، در امور سیاسی و اجتماعی عراق عمیقا ریشه دوانده و برای بقای خود و اهداف مرتبط با تمامیت ارضی عراق می جنگند و

>

این نشریه از "تهدید مداوم" آمریکا برای اعمال تحریم علیه عراق به ویژه در شرایط بحران کرونا و همچنین کاهش بهای جهانی نفت به عنوان "فشاری بی موقع" یاد کرد و نوشت آمریکا چندین سال است که عراق را تحت فشار قرار می دهد از ایران انرژی خریداری نکند، >

به  گزارش نشنال اینترست کاهش مصرف گاز وارداتی ایران در شرایط کنونی برای بغداد "غیرممکن" است. >

نشنال اینترست با اشاره به موج تظاهرات ضد دولتی در عراق در ماه های اخیر، افزود شیوع کرونا سبب شده است که مردم بیشتر در منازل خود را قرنطینه کنند >

 

منبع: الف

کلیدواژه: نشنال اینترست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است

لوکاشنکو امروز (چهارشنبه) در هفتمین کنگره خلق بلاروس در مینسک گفت، پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است.

به گزارش ایسنا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: «جنگ‌های بی ثبات کننده باعث بی خانمانی و آوارگی هزاران نفر شده است. این به نفع چه کسی است؟ آنهایی که آنسوی این سرزمین‌ها این جنگ‌های طولانی و خونین را مدیریت و نظارت می‌کنند و منافع آنها را می‌سنجند. تجارت‌های چند ملیتی غربی به ویژه آنگلوساکسون‌ها که خودشان را در این سال‌های اخیر به طرز چشمگیری غنی کرده‌اند. این حقیقت دارد.»

به نقل از خبرگزاری BelTA، وی ادامه داد: « آیا واشنگتن و لندن از نظر شهرت و اقتدار سیاسی در عرصه بین‌المللی در طول سال‌ها قوی‌تر شده‌اند؟ نه. برعکس، ما می‌بینیم که چگونه جایگاه جهانی این قدرت‌هایی که زمانی واقعا تاثیرگذار بودند، در حال فروپاشی است. فروپاشی اقتصادی دور از دسترس نیست. کارشناسان در حال حاضر در مورد بی ثباتی هرم جهانی دلار صحبت می‌کنند.»

لوکاشنکو همچنین اوکراین را میدان آزمایشی خواند که در آن سرنوشت نظم جهانی تعیین می‌شود.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد که بزرگترین قدرت‌های هسته‌ای در حال حاضر در خاک خود در حال جنگ هستند.

وی ادامه داد، هم ولودیمیر زلنسکی و هم روسای جمهور سابق اوکراین مسئول آنچه هستند که دارد در این کشور رخ می‌دهد.

رئیس جمهور بلاروس همچنین افزود: «مردم به سمت فقر سوق داده می شوند و آنهایی که در راس قرار دارند، از ثروت دزدیده شده لذت می‌برند. بیرون آوردن مردم به خیابان‌ها و فروپاشی کشور تلاش زیادی نمی‌خواهد. کافیست حساب‌های بانک‌های خارجی را به یاد داشته باشید. خود حاکمان کشور را رها می‌کنند و در اوکراین، همه اینها در دوران ریاست جمهوری زلنسکی ایجاد نشده است. او تنها مقصر آنچه اتفاق می‌افتد، نیست. تمامی روسای جمهور سابق اوکراین، این کشور را به یغما برده‌اند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • نظم جهانی در آستانه فروپاشی است
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است