Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:54:06 GMT

تگرگ و سیلاب ۱۵۵ میلیارد ریال به کشاورزی گناباد خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۰۱۲۷

تگرگ و سیلاب ۱۵۵ میلیارد ریال به کشاورزی گناباد خسارت زد

علیرضا حسین زاده روز سه‌شنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: بیشترین میزان خسارت به مبلغ ۱۰۳ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال به باغات این شهرستان وارد شد.

وی ادامه داد: همچنین بخش زراعت گناباد ۴۸ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال و منابع آب این شهرستان سه میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال خسارت دید.

وی گفت: بارش شدید باران و سیلاب از ابتدای سالجاری تاکنون در مجموع ۲۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بخش کشاورزی گناباد شامل منابع آب، باغات و زراعت خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین زاده خواستار توجه کشاورزان به محلول پاشی و استفاده از مکمل‌های کودی در کشت محصولات شد.

وزش باد شدید با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت و بارش شدید تگرگ و باران روز یکشنبه خسارت‌هایی به مناطق شهری و روستایی گناباد نیز وارد کرد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی گناباد میزان بارش باران و تگرگ روز یکشنبه در این شهرستان را  ۱۶.۲ میلیمتر ذکر کرد.

داریوش شیبانی گفت: بارش ثبت شده در هشت ایستگاه باران سنجی گناباد طی ۲۴ ساعت گذشته نیز چهار دهم تا ۹ میلیمتر است. 

۳۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی گناباد با ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و ۵۰۰ هزار رأس دام سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید و روانه بازار می‌کنند.
مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها گناباد اراضی کشاورزی سیل خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گناباد اراضی کشاورزی سیل خسارت مالی گناباد اراضی کشاورزی سیل خسارت مالی میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان و احتمال بارش‌های سنگین، خطر بارش تگرگ، وزش باد، جاری شدن روان آب، طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها، وقوع صاعقه و خسارت به بخش کشاورزی را پیش‌بینی کرد.

وی توصیه کرد: کشاورزان محصولات برداشت شده را از فضای باز به مناطق سرپوشیده منتقل کنند، از آبیاری محصولات به‌دلیل وقوع بارندگی و برای جلوگیری از خوابیدگی محصولات خودداری کرده و کنترل دما و رطوبت انبار‌ها با توجه به افزایش رطوبت برای جلوگیری از خسارت شیوع بیماری‌های قارچی را ضروری دانست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر بر بسته نگه‌داشتن دریچه‌های گلخانه‌ها هنگام کاهش دما و وقوع بارش تاکید کرد و افزود: استفاده نکردن از آب باران برای تغذیه دام‌ها و جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل محل نگهداری دام مورد توجه قرار گرفته شود.

وی خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده هنگام وقوع بارش را از دیگر توصیه‌ها اعلام و تاکید کرد: توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها با توجه به پیش‌بینی وقوع بارش‌های شدید ضروری است.

توکلی بر عایق‌بندی و محافظت از کندو‌های عسل در مقابل بارش و تردد نکردن ماشین‌آلات کشاورزی روی زمین‌های زراعی تاکید و توصیه کرد: دامداران و عشایر با توجه به شرایط بارندگی به توصیه‌ها توجه ویژه کنند.

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ در جزیره لاوان + ویدئو | شدت بارش تگرگ را ببینید
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق