Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ حسن کیخا سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در پی اعلام خبر واریز کمک هزینه معیشتی ویژه خانوار‌های فاقد درآمد ثابت که از لحاظ درآمد در دهک پایین جامعه قرار داشته و فاقد شغل، مسکن و درآمد ثابت بوده اند، احتمال سوءاستفاده و کلاهبرداری از هموطنان از این طریق وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اعتماد نابجا و بیش از حد هموطنان به افراد آنلاین در فضای مجازی گفت: ارسال لینک‌های جعلی و دروغین با عنوان "ثبت نام بسته حمایتی "، در این ایام افزیش داشته است و ارسال کننده گان این لینک‌ها، هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی و هویتی شهروندان ندارند؛ لذا اعتماد به این افراد و مراجعه به لینک‌های ارسالی می‌تواند زمینه سوءاستفاده از کاربران را فراهم کند.

این مقام انتظامی با اشاره به اجرای طرح شناسایی خانوار‌های مشمول طرح "بسته حمایتی " توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عنوان داشت: این خانواده‌ها از بین یارانه بگیرانی گزیش شده اند که حداقل درآمد را داشته اند لذا برای واریز این کمک هزینه، نیازی به ثبت نام و پرداخت هزینه نیست.

سرهنگ کیخا با اشاره به انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر ثبت‌نام وام یک میلیونی ویژه ایام کرونا افزود: به منظور اجرای این طرح حمایتی تاکنون هیچ سایت، سامانه یا حتی زمانی جهت ثبت نام متقاضیان وام تعیین نشده است.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر حفظ هوشیاری و ارتقاء آگاهی شهروندان نسبت به ترفند‌های کرونایی مجرمان سایبری افزود: انتشار هرگونه اخبار و پیام مبنی بر ثبت نام یا ثبت اطلاعات مالی و بانکی در این خصوص، جعلی و در جهت سرقت اطلاعات منتشر شده است؛ بنابراین هرگونه خبر مربوط به نحوه اجرای طرح‌های معیشتی را صرفاً از طریق رسانه‌ی ملی و معتبر پیگیری نمایید.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی پلیس فتا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟

"تشهیر" یکی از انواع مجازات‌های تعزیری است که به اعتقاد قاطبه فقها، مجازات اصلی جرم شهادت زور است و از نظر مشهور فقها در مورد قوّاد و کلاهبردار هم اجرا می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری امروز با حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه دیدار کردند. در این دیدار سخنان متعددی در خصوص بازخوانی شخصیت علمی و دینی شهید مطهری و نیز برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری بیان شد.

در بخشی از این دیدار علی مطهری؛ مسئول ستاد بزرگداشت شهید مطهری و از شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی شناخته شده کشورمان، موضوع اصل به‌کارگیری مجازات "تشهیر" در قبال مرتکبین "جرایم خشن" و همچنین تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت را به دستگاه قضا پیشنهاد داد.

تشکیل کمیته رسیدگی به پرونده‌های جرایم خشن در دادستانی کل کشور

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه در پاسخ به این پیشنهاد تصریح کرد: "یکی از اقدامات بازدارنده در قبال مجرمین، معرفی و شناساندن آن‌ها به جامعه به عنوان یک مجرم است؛ در عین حال باید توجه داشت که همه قوا و دستگاه‌های حکومتی از جمله قوه قضاییه باید ملتزم به قانون باشند و در حال حاضر قانون به ما اجازه این امر را نداده است. علی‌ایحال تأکید می‌کنم که هر موردی که به قانون تبدیل شد قوه قضاییه ملتزم به انجام آن است."

اما اصل "تشهیر" چیست و امکان به‌کارگیری در خصوص کدامیک از مجرمان را دارد؟

با نگاهی به متون فقهی درمی‌یابیم که "تشهیر" یکی از انواع مجازات‌های تعزیری است که به اعتقاد قاطبه فقها، مجازات اصلی جرم شهادت زور است و از نظر مشهور فقها در مورد قاذف، قوّاد، کلاهبردار و مفلس هم اجرا می‌شود. البته بین فقها در مورد فلسفه، موارد و کیفیّت اجرای تشهیر اختلاف نظرهایی وجود دارد.

آنچنان که برخی پژوهشگران علم حقوق بیان کرده‌اند؛ تعادل میان صیانت از حقوق فردی و حفظ و استمرار امنیت اجتماعی از جمله رسالت‌های کلیدی سیستم عدالت کیفری است که در حوزه برخی ضمانت‌ اجراها به چالش کشیده می‌شود. همچنان‌ که در پاره‌ای جرایم، حفظ حیثیت اشخاص و امنیت روانی جامعه ایجاب می‌کند حتی‌الامکان از اعلان و افشای جرم خودداری شود. در مقابل، معرفی مرتکبان برخی جرایم نیز لازمه استقرار امنیت اجتماعی تلقی می‌شود.

مجازات "تشهیر" نمونه بارزی از گزاره فوق بوده که در برخی مواد قانونی مورد اشعار مقنن قرار گرفته است. از جمله این موارد می‌توان به مواد 19، 23 و 36 قانون مجازات اسلامی به عنوان مجازات‌هایی اصلی و تکمیلی و همچنین تبصره 2 ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری اشاره کرد.

به هر حال نظام کیفری اسلام، مجازات "تشهیر" را به رسمیت شناخته و در ساختاری سازمان‌یافته و با اهدافی مشخص در بازدارندگی و پیشگیری به کار بسته است؛ اما اینکه برای محکومان جرایم خشن هم می‌توان از اصل "تشهیر" استفاده کرد یا نه؟ سؤالی است که بنا به گفته رئیس قوه قضاییه تا به امروز قانون مانع آن است و در صورت تصویب در مجلس و تأیید از سوی شورای نگهبان، می‌توان از این اصل برای تعزیر مجرامان بهره برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان