Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: مصوبه جدید ستاد عالی بازی‌های پارالمپیک توکیو بعد از جلسه با هیات اجرایی و هیات رئیسه فدراسیون پس از جمع‌بندی نهایی به زودی اعلام می‌شود.

هادی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جلسه امروز ستاد عالی بازی‌های پارالمپیک توکیو که با حضور روسای پنج فدراسیونی که سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کرده‌اند، اظهار کرد: امروز جلسه‌ای را در محل کمیته ملی پارالمپیک با روسای پنج فدراسیونی که رشته‌های پارالمپیکی را تحت پوشش دارند و همچنین مسئولین ستاد بازی‌های پارالمپیک داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون‌ها برنامه‌های خود را برای پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ ارائه دادند و پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به امضای اعضای ستاد رساندند.

وی گفت: ما پیشنهادات کلی اعضای ستاد را صورتجلسه کردیم و فردا جلسه‌ای با هیات اجرایی و هیات رئیسه کمیته ملی پارالمپیک در خصوص پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ خواهیم داشت که در نهایت پس از بررسی پیشنهادات ارائه شده وقتی به جمع‌بندی نهایی رسیدیم سیاست‌های جدید خود را پس از جمع‌بندی نهایی مصوب و ابلاغ خواهیم کرد.

وی گفت: در حال حاضر تا پارالمپیک توکیو ۱۸ ماه فرصت داریم که در طی این مدت ما فرصت داریم درباره چگونگی نحوه برگزاری اردوها و همچنین پرداخت حقوق به ورزشکاران پارالمپیکی نظرات خود را پس از پایان این دو جلسه نهایی و مصوب کنیم. البته ما سعی میکنیم همانند سال گذشته پیشنهادات فدراسیون‌ها را دریافت کنیم و سیاست‌های خود را بر اساس نظر آنها ارائه دهیم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک افزود: به جز پارالمپیک توکیو ما بازی‌های پاراآسیای ۲۰۲۲ چین را نیز پیش رو داریم که باید نیم نگاهی هم به این رقابت‌ها داشته باشیم. تلاش ما بر این است پیشنهادات مختلف را بررسی کنیم تا بتوانیم بعد از اینکه شرایط از نظر ویروس کرونا به حالت عادی برگشت برنامه‌های خود را به زودی عملیاتی کنیم.

وی پیرامون این پرسش که آیا امکان دارد تغییری در سهمیه‌های ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه شده‌اند ایجاد شود یا خیر؟ خاطرنشان کرد: آنهایی که در سال گذشته موفق به کسب سهمیه شده‌اند سهمیه آنها پابرجاست و ما باید برای کسب سهمیه در رشته‌های دیگر تلاش کنیم. البته منتظر سیاست‌های جدید فدراسیون‌های جهانی هستیم.

وی در پایان افزود: بعد از اینکه پیشنهادات روسای فدراسیون‌ها و اعضای هیات اجرایی و هیات رئیسه کمیته ملی پارالمپیک را دریافت کردیم و به یک جمع‌بندی نهایی رسیدیم به زودی مصوبه جدید ستاد عالی پارالمپیک ابلاغ و در اختیار رسانه‌ها و اعضای ستاد قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارالمپيك هادی رضایی تعویق المپیک 2020 کمیته ملی پارالمپیک بازی های پارالمپیک پارالمپیک توکیو جمع بندی نهایی فدراسیون ها ستاد عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طرح اصلاح قانون کار به صورت لایحه و همچنین بحث ضرورت ارتقای امنیت شغلی با اصلاح ماده هفتم این قانون پس از اظهارنظر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با کارگران، به یکی از موضوعات مدنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدل شده است.

احمد غریوی یوسف آباد (مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار) با اشاره به اهمیت موضوع ارتقای امنیت شغلی کارگران و اصلاح ماده هفتم قانون کار در این رابطه توضیح داد: در خصوص امنیت شغلی که یکی از دغدغه‌های مهم کارگران و مقام معظم رهبری است، پیروی فرمایشات ایشان و تاکید رئیس جمهور، ما کارگروهی را در وزارت کار با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و استادان دانشگاه و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز پژوهش‌های راهبردی ریاست جمهوری و قضات دیوان عدالت اداری تشکیل دادیم تا این موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: ما در این کارگروه تخصصی و فنی درخصوص موضوع امنیت شغلی ورود کردیم و مواد مربوط به امنیت شغلی در قانون کار را بررسی کرده و ساماندهی قراردادهای موقت کار مورد ارزیابی قرار گرفت. در نهایت تعداد ۵ ماده در قالب پیش‌نویس مورد بازنگری واقع شده و در نهایت در قالب لایحه‌ای تقدیم دولت شد.

کارفرمایی که ۵ سال یک نیروی دارای قرارداد موقت را در مشاغل مستمر و مشاغل غیرمستمر (پروژه‌ای و. .) به کار می‌گیرد، موظف است پس از آن قرارداد دائمی منعقد کند.

غریوی ادامه داد: از جمله این مواد، ماده هفتم قانون کار بود که درخصوص بحث قراردادهای مشاغل مستمر و غیر مستمر در آن صحبت شده است. در وضعیت کنونی کلیه افرادی که در فعالیت‌های غیرمستمر حضور دارند، تا چهار سال دارای قرارداد مدت موقت هستند و پس از این چهارسال قرارداد این افراد دائمی خواهد شد که این موضوع به تصویب هیات وزیران رسیده و لازم الاجراست.

این مدیرکل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تبصره بعدی ماده هفتم قانون کار درخصوص قراردادهای موقت مشاغل دارای ماهیت مستمر، همچنان در آن هیچ‌گونه سقف و محدوده‌ای پیش‌بینی نشده بود که ما تلاش کردیم هر دو تبصره این ماده قانونی را با هم تلفیق کرده و نهایتاً پیشنهاد ما برای هردو قسمت مشاغل مستمر و غیرمستمر تعیین سقف ۵ سال بود. یعنی کارفرمایی که ۵ سال یک نیروی دارای قرارداد موقت را در مشاغل مستمر و مشاغل غیرمستمر (پروژه‌ای و. .) به کار می‌گیرد، موظف است پس از آن قرارداد دائمی منعقد کند.

وی تاکید کرد: روز شنبه هشتم اردیبهشت امسال آخرین جلسه مربوط به بررسی این لایحه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و پس از تکمیل نهایی همان روز تقدیم هیات وزیران شده و در این هیات در دولت مطرح خواهد شد. در صورت تایید و تصویب در این هیات، بحث اصلاح قانون کار در این حوزه به صورت لایحه به مجلس ارسال خواهد شد.

غریوی با ابراز خوش‌بینی و امیدواری به دلیل تاکیدات رهبر انقلاب درباره امنیت شغلی نسبت به تصویب این اصلاحیه، اظهار کرد: امیدواریم باتوجه به اظهارنظر دوباره رهبری در دیدار روز پنجم اردیبهشت امسال در ملاقات با کارگران کشور، نمایندگان مجلس نیز همکاری لازم در جهت تصویب این اصلاحیه را به عمل آورند تا کارگران از نظر آینده شغلی خود با دغدغه و نگرانی کمتری کار کنند.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار همچنین درباره موضوع اصلاح قانون بیمه بیکاری اظهار کرد: در وضعیت کنونی سهم سه درصدی از حق بیمه بیکاری با کارفرمایان است و کارگران مبلغی را پرداخت نمی‌کنند. در وزارت کار پیشنهادی مطرح شده بود که کارگران نیز در این مورد مشارکت داشته باشند که این موضوع مورد تایید قرار نگرفت.

وی تاکید کرد: درباره قانون بیمه بیکاری نیز لایحه تکمیلی ما در مراحل آخر تدوین است و در هیات وزیران و سپس مجلس مطرح خواهد شد. ضمن اینکه بحث افزایش سهم کارفرمایان و میزان حق بیمه بیکاری هنوز در این جلسات مطرح نشده و در قالب پیشنهاد نیز وجود ندارد.

غریوی با تاکید بر آموزش و بازگشت بیکاران دریافت کننده مقرری بیمه بیکاری به بازار کار، اظهار کرد: محدودیت مدت زمان استفاده از بیمه بیکاری در اصلاحات مدنظر ما کمتر می‌شود اما میزان دقیق آن چون هنوز درحال بحث و ارزیابی است، هنوز اعلام نخواهد شد. پیشنهاد ما کاهش زمان پرداخت آن از ۳۶ ماه به ۲۴ ماه برای افراد مجرد و کاهش آن از ۵۰ ماه برای افراد متاهل است اما این پیشنهاد نیز باید به تایید هیات وزیران برسد.

این مقام وزارت کار با ابراز بی‌اطلاعی از موضوع افزایش و ترمیم مزد ۱۴۰۳ اظهار کرد: حق مسکن نیز هنوز همان رقمی است که در مصوبه مزدی اسفندماه سال گذشته به تصویب رسیده است. فعلا پیشنهاد جدیدی در رابطه با اصلاح این ردیف مطرح نشده و اگر این موضوع نیز در شورای عالی کار و بعد هیات وزیران مطرح شود، اصلاح نرخی رخ خواهد داد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903319

دیگر خبرها

  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • تیم ملی پاراکانو ایران عازم مجارستان شد
  • وضعیت کاروان ایران برای پارالمپیک/ ۳۸ سهمیه و مسافران منتظر!
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام