Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت الحشد الشعبی عراق در پیامی به نیروها و جریان‌های سیاسی عراق، خواهان تشکیل دولتی قوی در راستای حمایت از منافع مردم و برای برون رفت از بحران کنونی این کشور شد. ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های عراقی، هیئت الحشد الشعبی عراق در بیانیه خود به مناسبت گذشت یکصد روز از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب رئیس هیئت الحشد الشعبی عراق خواهان وحدت کلمه و تلاش های نیروهای سیاسی این کشور برای تشکیل دولتی قدرتمند شد که منافع همه عراقی ها را تامین کرده و عراق را بحران کنونی خود خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه هیئت الحشد الشعبی در اشاره به این فرماندهان آورده است: یکصد روز می گذرد اما آنها همچنان در بین ما هستند. پرتویی که راه را روشن و مسیر باقی مانده را به ما نشان می دهند و چشمانی که ما را از بالا با آن نگاه دلسوزانه پاسداری می کند؛ نگاهی که به ما قدرت و توان می بخشد تا استوار و با تحمل دشواریها به سمت هدف تعیین شده گام برداریم.

هیئت الحشد الشعبی خطاب به این فرماندهان شهید تصریح کرد: ای فرماندهان بزرگ، فرزندان صالح شما در پیمان خود ثابت قدم هستند و با قلب های سرشار از ایمان به مسیر مقدسی که شما با خونهای پاک خود در راه جهاد طولانی ترسیم کردید، ادامه می دهند و هیچ ضعف و سستی به خود راه نمی دهند و در اوج آمادگی هستند.

این بیانیه همچنین با اشاره به مجاهدت الحشد الشعبی در راه مبارزه با ویروس کرونا در عراق آورده است: ملت ما شاهد تلاش های بزرگ نیروهای الحشد الشعبی به دستور رئیس هیئت الحشد الشعبی در کنار نهادهای بهداشتی برای مقابله با کرونا در همه استان ها از طریق ضد عفونی کردن اماکن یا کمک و مساعدت به خانواده های زیان دیده و کم درآمد هستند؛ همانطور که برای آزاد سازی میهن از لوث داعشی ها به پا خاستند و مجاهدت کردند.

این بیانیه تصریح کرد: الحشد الشعبی از منظر تاکید بر امنیت و ثبات کشور بار دیگر همه نیروهای سیاسی را فرا می خواند تا با وحدت کلمه، تلاش های خود را برای تشکیل دولتی قدرتمند یکپارچه کنند که حافظ منافع همه عراقی ها باشد و عراق را از بحران کنونی خود خارج کند و امانتدار خون شهدایی باشد که اگر جانفشانی آنها نبود، عراق باقی نمی ماند.‎

انتهای پیام/

R7969/P/S8,90,95/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هیئت الحشد الشعبی تشکیل دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه ۱۹۸ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی،  پس از این جلسه در خصوص پیشنهاد تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار بیان کرد: براساس تأکید رئیس جمهور بر ضرورت وجود هیئت امنای مشترک و متمرکز برای هدایت تمامی ستاد‌های فناوری با حمایت و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه شماره ۸۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد ماده واحده‌ای در خصوص تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار تدوین و در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح شود.

وی افزود: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به منظور ارتقای عملکرد و بهره‌وری ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار و ایجاد زمینه ساختاری لازم برای رفع چالش‌های اداری و مالی موجود این ستاد‌ها ماده واحده پیشنهادی خود را برای تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد علم و فناوری ارسال کرد که پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی در این ستاد، موضوع در این جلسه ارائه شد و با استماع نظرات اعضای شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مقرر شد در جلسه آتی این شورا در خصوص اعضای این هیئت امنا و حوزه وظایف آن جمع‌بندی صورت گیرد.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص نهایی‌سازی پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های کوانتومی بیان کرد: پیشنهاد تدوین سند ملی توسعه فناوری‌های کوانتومی توسط سازمان انرژی اتمی مطرح شد و در جلسه ۱۳۵ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مورخ مقرر شد تدوین سند در دستور کار ستاد علم و فناوری قرار گیرد. به منظور مشارکت سایر دستگاه‌ها در تدوین این سند مکاتباتی در این خصوص صورت گرفت و با توجه به تدوین سند‌های مختلف بخشی در این خصوص توسط دستگاه‌های مختلف، تمامی این سند‌ها برای تهیه سند واحد و یکپارچه کوانتوم با ابعاد ملی دریافت و مقرر شد بررسی و نهایی‌سازی پیش‌نویس این سند در قالب میز تخصصی تدوین سند کوانتوم انجام گرفته و برای طی فرآیند تصویب در شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور طرح شود.

وی افزود: میز تخصصی تدوین سند کوانتوم پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با مشارکت سایر دستگاه‌ها و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، اولین پیش‌نویس این سند برای طرح در شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور آماده کرده است. در این جلسه پس از بیان اهمیت برنامه‌ریزی راهبردی در علوم و فناوری‌های کوانتومی و ملزومات توسعه این فناوری، کلیات سند مطرح  شد. در جلسات آتی ستاد، در خصوص جزئیات و برخی موارد باقیمانده تصمیم گیری خواهد شد، و امیدواریم طی هفته‌های آینده بتوانیم به تصویب پیش نویس در ستاد، جهت طرح و تصویب نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برسیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • قدردانی سردار رادان از مجلس