Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@16:51:00 GMT

عضو حماس: هیچ تحول واقعی در تبادل اسرا صورت نگرفته است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۰۲۴۳

عضو حماس: هیچ تحول واقعی در تبادل اسرا صورت نگرفته است

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به گزارش رسانه‌های صهیونیستی درباره پیشرفت خوب در پرونده تبادل اسرا اعلام کرد، هیچ تحول واقعی در مذاکرات با رژیم صهیونیستی در این پرونده رخ نداده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «موسی دودین» از اعضای دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، از زمان پیشنهاد «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه هیچ تحول واقعی در مذاکرات با رژیم اشغالگر صهیونیستی در پرونده تبادل اسرا رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با شبکه قطری «الجزیره» اعلام کرد، با بعضی واسطه‌ها تماس گرفته شد و برخی طرف‌ها با حماس تماس گرفته‌اند تا درباره چند و چون دقیق طرح پیشنهادی این جنبش کسب اطلاع کند اما پرسش برخی میانجی‌ها درباره این پیشنهاد به معنای گام‌های عملی در واقعیت نیست.

 دودین ادامه داد، موضوع جدید در موضع حماس این است که در شرایط سخت اسرا پیشنهاد آزادی اسرای بیمار و زنان فلسطینی را داده تا در مقابل «گامی» در پرونده اسرای اسرائیلی بردارد.

وی تصریح کرد، حماس بر مطالبات سابق پیرامون آزادی اسرایی که بر اساس توافق «شالیت» آزاد اما بار دیگر بازداشت شده‌اند، تأکید دارد. این عاقلانه یا قابل قبول نیست که رژیم اشغالگر این اسرا را بار دیگر بدون اتهام بازداشت کند. سپس از آنها به عنوان ابزاری برای مذاکره درباره توافق تبادل جدید استفاده کند.

دودین درباره تحلیلات و اظهارات صهیونیستی در این باره گفت: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل ظاهر می‌شود و اعلام می‌کند تلاش و همراهی واقعی با ابتکار حماس در جریان خواهد بود اما در واقعیت، هیچ کاری انجام نمی‌دهد. سطوح سیاسی رژیم اشغالگر با خودش مذاکره می‌کند و هیچ پیشنهاد جدی یا توجه حقیقی برای برداشتن گام‌های عملی در این پرونده دیده نمی‌شود؛ همچنین هیچ نشانه‌ای مبنی بر پیشروی در پرونده اسرا در روزهای آینده دیده نمی‌شود.

وی تأکید کرد، مقاومت فلسطین مصر به آزادی بیشترین تعداد اسرا در کوتاه‌ترین زمان ممکن است اما این نبرد، یک طرفه نمی‌چرخد بلکه دشمنی وجود دارد که تمام تلاش خود را به کار بسته تا از دستاوردهای مقاومت بکاهد.

دودین ادامه داد، صحبت از اقدامی جزئی و نه یک قرارداد در تمام مراحل آن است و واقعا زود است که از مراحل قرارداد تبادل اسرا و چارچوب آن سخن گفت آنهم در حالی که مذاکره‌ای حقیقی در این راستا صورت نگرفته است.

وی درباره طرح حماس برای پرونده تبادل اسرا گفت، این پرونده حساس است و نمی‌توان از طرح حماس و شیوه مذاکره آن سخن گفت و این امور بویژه در زمینه اسرای اسرائیلی، برای حفظ منافع اسرای فلسطینی باید محرمانه باقی بماند.

برخی رسانه‌های صهیونیستی و غیرصهیونیستی اخیرا مدعی شدند این پرونده پیشرفت خوبی داشته و رژیم صهیونیستی با آزادی کودکان و زنان فلسطینی موافقت کرده و حماس هم در مقابل موافقت خود با آزادی دو اسیر غیرنظامی صهیونیست را اعلام کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: حماس رژیم صهیونیستی تبادل اسرا تحول تبادل اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود


به گزارش تابناک،‌ در ادامه اختلافات و کشمکش‌های داخلی شدید در میان مسئولان اسرائیلی، «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه کابینه بنیامین نتانیاهو را تهدید به سرنگونی کرد.

گانتز تهدید کرد که اگر کابینه اسرائیل با «طرح مناسبی برای توافق تبادل [اسرا] مخالفت کند که تحت حمایت سرویسهای امنیتی هم قرار دارد»، این کابینه سرنگون خواهد شد.

وی همچنین گفت که آزادی اسرای اسرائیلی در بند مقاومت فلسطین، از عملیات در رفح بسیار مهمتر است؛ اسرایی که «کابینه آنان را به حال خود رها کرده است».

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اسرائیل هم بعدازظهر امروز نخست‌وزیر این رژیم را تهدید کرد و گفت: «موافقت با طرح مصر، نوعی تسلیم‌شدن ذلت بار است و نازی‌ها را علیه صدها سرباز دلیر ارتش اسرائیل که در نبرد کشته شدند، پیروز می‌گرداند.»

اخیرا در مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس غزه، پیشنهادهایی برای تبادل اسرا، برقراری آتش‌بس و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه مطرح شده است که برخی وزرای اسرائیلی به‌شدت با آن مخالفت کرده‌اند.

اسموتریچ در ادامه تصریح کرد، طرح جدیدی که اخیرا برای تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس مطرح شده، حکم اعدام را برای ربوده‌شدگانی که شامل توافق نمی‌شوند، دارد و فراتر از آن، برای اسرائیل مستقیما خطری موجودیتی به حساب می‌آید.
او در پایان نتانیاهو را تهدید کرد و گفت: «اگر تصمیم بگیرید، پرچم سفید بلند کنید و فرمان اشغال رفح (جنوب غزه) را که مأموریت نابودی حماس، بازگردانی امنیت ساکنان جنوب و شهروندان اسرائیل و همچنین بازگردانی تمام برادران ما و برادران ربوده‌شده ما به خانه‌هایشان است، لغو کنید، کابینه‌ای که آن را ریاست می‌کنید، دیگر حق وجود داشتن نخواهد داشت.»

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم
  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم