Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:06:02 GMT

صندوق اعتباری هنر حق بیمه هنرمندان را می‌پردازد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۰۷۴۶

صندوق اعتباری هنر حق بیمه هنرمندان را می‌پردازد

با توجه به مصوبه هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در خصوص پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعضا و پشتیبانی و قول مساعد وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت همه جانبه  از پرداخت سه ماه حق بیمه هنرمندان، این تصمیم به قوت خود باقی است. با مشخص شدن فرایند اجرایی این تصمیم و در مهلت قانونی پرداخت حق بیمه، اطلاع رسانی کامل انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، در راستای خسارت‌هایی که به اهالی فرهنگ و هنر وارد شده است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌هایی جداگانه به معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی رئیس جمهور با اعلام خسارت‌ بیش از ۹۷۶ میلیارد تومانی کرونا به بخش فرهنگ، هنر، نشر، تئاتر، موسیقی، تجسمی، سینما، رسانه، آموزشگاه‌ها، موسسات، کانون‌ها و مشاغل مرتبط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، خواستار مساعدت‌های هر چه سریع‌تر دولتِ به مشاغل آسیب‌پذیر فرهنگ، هنر و رسانه کشور شد.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان مرکز استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این بیماری اکنون به بیش از ۲۰۰ کشور جهان سرایت کرده و علاوه بر ابتلای نزدیک به دو میلیون نفر به آن، بیش از یکصد هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. 

ابتلای دو نفر به کرونا از ۳۰ بهمن در ایران تایید و از هفته اول اسفند برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری همه رویدادهای فرهنگی و هنری از جمله کنسرت ها، تئاترها، برگزاری جشنواره ها و آموزشگاه ها و سینماها در کشور تعطیل شد. 

برچسب‌ها صندوق اعتباری هنر ویروس کرونا صندوق اعتباری هنر خسارت بیمه پروندهٔ خبری خسارت اقتصادی کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق اعتباری هنر ویروس کرونا صندوق اعتباری هنر خسارت بیمه صندوق اعتباری هنر ویروس کرونا صندوق اعتباری هنر خسارت بیمه صندوق اعتباری هنر حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، گفت: به پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیر اعتباری (پیمانکاری - قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش سقف ضمانت‌نامه‌ها تاکید کرد: افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های این صندوق برای صنایع کوچک در سال جهش تولید با مشارکت مردم، اثربخشی خدمات صندوق را به صورت معناداری افزایش خواهد داد و نقش صندوق را در جهش تولید برجسته‌تر خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزود: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تأمین مالی از طریق سکوهای تأمین مالی جمعی و سکوهای تأمین مالی زنجیره تأمین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

این مسؤول عنوان کرد: صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیر اعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است.

مقیسه در پایان خاطرنشان کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

کد خبر 6096958

دیگر خبرها

  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان