Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری سی ان ان در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم دنیل دیل نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه ادعا‌های دروغین و گمراه کننده دیگری را در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید مطرح و بار‌ها رسانه‌ها را به عدم صداقت متهم کرد.

او با خشم درباره انتقادها که در خصوص شیوع ویروس کرونا کُند عمل کرده است واکنش نشان داد و بار‌ها به ممنوعیت‌های سفر به چین که در اواخر ژانویه و اوایل فوریه اعلام کرده بود، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما او در دفاع از خود به این موضوعات نپرداخت که در ماه مارس این ویروس را بی اهمیت دانسته بود، چگونه دولت وی در ارسال کیت‌های آزمایشگاهی که از نظر کارشناسان می‌توانست به کنترل این بیماری کمک کند، کُند عمل کرده بود و چگونه دولت او چند هفته حیاتی را برای صدور دستور تهیه تجهیزات بسیار ضروری منتظر ماند.

ترامپ همچنین به دروغ ادعا کرد که اختیار کامل در اعمال محدودیت‌های ویروس کرونا در ایالت‌ها را دارد، به دروغ ادعا کرد از دولت اوباما تست‌های مخدوش کرونا را تحویل گرفته بود، به دروغ ادعا کرد جو بایدن، نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای آن که او را بیگانه ستیز خوانده عذرخواهی کرده است، به دروغ ادعا کرد که فرمانداران دیگر درباره نیاز به دستگاه‌های تنفس مصنوعی صحبتی نمی‌کنند و به دروغ ادعا کرد سفر از اروپا را ممنوع کرده است.

سی ان ان در ادامه به تحلیل‌هایی درباره ادعا‌های ترامپ و حقایق مرتبط با آن‌ها پرداخته است.

کاخ سفید در گزارش عملکرد مبارزه با کرونا یک مونتاژ دیجیتالی از کلیپ‌های رادیو و تلویزیونی از عملکرد‌های ترامپ در خصوص ویروس کرونا ارائه کرد. در یک کلیپ، صدای مگی هابرمن، خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز شنیده می‌شد که توضیح می‌داد رئیس جمهور چگونه به علت اعمال ممنوعیت سفر از چین به آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.

در این کلیپ که کاخ سفید منتشر کرد هابرمن می‌گوید: "با توجه به موارد بیشتر ابتلا به کرونا و این که روشن است منشاء این ویروس چین است، رئیس جمهور شماری از پرواز‌ها را از چین به آمریکا متوقف کرد که در آن زمان به طور گسترده از سوی دموکرات‌ها و حتی برخی از جمهوری خواهان مورد انتقاد قرار گرفت. این کار سرایت ویروس را به حداقل رساند. او متهم به بیگانه ستیزی و اقدامات نژاد پرستانه شد. اما در نهایت این کار موثری بود، زیرا اقدامی تهاجمی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بود. ".
اما در آخر این جمله یک نکته کلیدی بیان شد که کاخ سفید آن را حذف کرده بود.

هابرمن در آخر جمله خود گفته بود: "مشکل این است که محدودیت سفر یکی از آخرین اقداماتی بود که وی برای مقابله با ویروس کرونا انجام داد. "

ادعای دروغ دیگر ترامپ این بود که جو بایدن از او به علت متهم کردنش به بیگانه ستیزی در ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) عذرخواهی کرده و گفته که ترامپ در محدودیت سفر از چین کار درستی انجام داده است.

اما حقیقت این است که بایدن برای آن که ترامپ را بیگانه ستیز خوانده بود عذرخواهی نکرده است.

بایدن در یکی از سخنرانی‌های مبارزات انتخاباتی اش در اوایل آوریل اعلام کرد که او از اقدام ترامپ در ممنوعیت سفر از چین حمایت می‌کند، بنابراین بخشی از ادعای روز دوشنبه ترامپ صحیح است اما ستاد انتخاباتی بایدن گفت اتهامات بایدن به ترامپ در ۳۱ ژانویه درباره بیگانه ستیزی او به هیچ وجه ربطی به ممنوعیت سفر نداشت.

بایدن در زمان سخنرانی خود اطلاعی از این موضوع نداشت، زیرا سخنرانی او در آیووا کمی پس از آغاز کنفرانس خبری دولت ترامپ که در آن این ممنوعیت اعلام شد، آغاز شده بود. انتقاد بیگانه ستیزی بایدن علیه ترامپ درباره ممنوعیت سفر نبوده است و او به علت این اتهام از ترامپ عذرخواهی نکرده است.

ترامپ همچنین در کنفرانس خبری روز دوشنبه خود گفت تست‌های مخدوش ویروس کرونا از دولت باراک اوباما تحویل گرفته است. اما حقیقت این است که این یک ویروس جدید است و امسال برای اولین بار کشف شده است و تست‌های آن نیز به تازگی ساخته شده اند و نمی‌توانند از دوران ریاست جمهوری اوباما باقی مانده باشند. اولین آزمایش ویروس کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰، در دوران ریاست جمهوری ترامپ و توسط مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها انجام شد.

گرِگ گونزالوز، استادیار اپیدومولوژی گفت: "او ۱۰۰ درصد دروغ می‌گوید، زیرا سعی دارد دیگران را مقصر جلوه دهد. "

ترامپ همچنین روز دوشنبه ادعا کرد که او به عنوان رئیس جمهور اختیار "کامل" در تصمیم گیری درباره لغو محدودیت‌هایی که فرمانداران برای مبارزه با بیماری همه گیر کرونا اعمال کرده اند، دارد. اما حقیقت این است که رئیس جمهور در خصوص اعمال محدودیت برای مبارزه با کرونا اختیار "کامل" ندارد. فرمانداران، شهردار‌ها و مسئولان مدارس محدودیت‌هایی را بر مردم در ماندن در خانه و تعطیلی مدارس و کسب و کار‌ها اعمال کرده اند و همین مقامات این اختیار را دارند که درباره لغو آن‌ها تصمیم گیری کنند. هیچ قانونی وجود ندارد که آشکارا به رئیس جمهور قدرت بدهد که اقدامات بهداشتی و پزشکی عمومی را لغو کند.

ترامپ در پاسخ به انتقادات از واکنش دولتش به ویروس کرونا گفت سفر از مناطقی که موارد ابتلا به ویروس کرونا بیش از آمریکا است را محدود کرده است.

ترامپ روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: "من ممنوعیت سفر از چین را اعمال کردم. فکر می‌کنید کار آسانی بود؟ سپس ممنوعیت سفر از اروپا را اعمال کردم. بسیاری گفتند که این کار باور نکردنی بود. ".

اما حقیقت این است که این ممنوعیت‌های سفر گمراه کننده است، زیرا استثنائاتی را شامل می‌شوند. فقط اتباع خارجی که در ۱۴ روز گذشته در چین، منطقه شنگن اروپا، انگلیس یا ایرلند بوده اند اجازه ورود به آمریکا را به هیچ وجه ندارند. اما از ۲ فوریه (۱۳ بهمن)، شهروندان آمریکا که در دو هفته قبل از بازگشت به کشورشان در استان هوبی چین بوده اند باید به محض ورود به آمریکا ۱۴ روز قرنطینه شوند. شهروندان آمریکایی که از دیگر بخش‌های چین به آمریکا باز می‌گردند نیز پس از انجام معاینات پزشکی به محض ورود به کشور ممکن است مجبور به گذراندن ۱۴ روز قرنطینه شوند.

ممنوعیت سفر گسترده تری را که ترامپ در ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) اعلام کرد برای ۲۶ کشور در منطقه شنگن بود. در حالی که ترامپ انگلیس را مستثنی کرده بود و کشور‌های دیگری که در منطقه شنگن نیستند از جمله ایرلند، کرواسی، قبرس، بلغارستان، رومانی، اوکراین، صربستان، ارمنستان، مونته نگرو، بلاروس و روسیه نیز از این محدودیت‌ها مستثنی بودند. از ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) این محدودیت‌ها گسترش یافت و شامل اتباع خارجی که از انگلیس و ایرلند به آمریکا سفر می‌کنند نیز شد.

این محدودیت‌ها شامل شهروندان آمریکایی که از اروپا باز می‌گردند و همچنین ساکنین دائمی آمریکا و اعضای خانواده خاصی از آن‌ها نمی‌شود.

ترامپ همچنین بار‌ها در کنفرانس خبری روز دوشنبه گفت فرمانداران در سراسر کشور از تلاش‌های دولت او برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای درمان بیماران کرونایی راضی هستند.

این در حالی است که برخی از فرمانداران در این هفته گفته اند هنوز به تجهیزات پزشکی نیاز دارند و برای افزایش ظرفیت تخت برای بیمارستان‌های خود تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دروغ های ترامپ کرونا در آمریکا اما حقیقت دروغ ادعا کنفرانس خبری ممنوعیت سفر بیگانه ستیزی ترامپ همچنین ویروس کرونا رئیس جمهور روز دوشنبه محدودیت ها سفر از چین کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی نشان از ادعای دروغین آزادی بیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رفتار وحشیانه و غیر انسانی پلیس با دانشجویان معترض آمریکایی؛ ادعای دروغین وجود آزادی بیان در این کشور را بر همگان آشکار کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این موج ضدصهیونیستی چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیرو‌های پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند تا این قیام بی‌سابقه را خنثی کنند، اما این اتفاقات نتیجه عکس داده و دیگر دانشگاه‌های جهان هم به کمپین اعتراضی آمریکایی‌ها پیوسته‌اند.

دیگر خبرها

  • بررسی ادعاهای تازه بی‌بی‌سی در مورد پرونده نیکا شاکرمی
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی نشان از ادعای دروغین آزادی بیان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فیلم کامل ادعاهای جنجالی محسن افشانی علیه توماج صالحی