Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@03:37:39 GMT

طرح هادی در ۵۳۰ روستای کردستان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۱۳۸۰

طرح هادی در ۵۳۰ روستای کردستان اجرا شد

رضا قادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خدمات این بنیاد در طول ۴۱ سال فعالیت خود، اظهار داشت: کردستان یک هزار و ۶۹۵ روستای دارد که برای یک هزار و ۳۴۸ روستا که یک هزار و ۳۱۵ روستای ن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند، اجرای طرح هادی مصوب شده است.

وی یادآور شد: طرح ‌های هادی روستایی در پایان افق ۱۰ ساله بدنبال تحولات جمعیتی و تغییر شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی روستاها، طرح‌های تهیه شده نیازمند بازنگری و به ‌هنگام ‌سازی هستند که بازنگری این طرح در ۱۰۱ روستای استان به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قادری هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی‌ اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان در ادامه افزود: تاکنون ۴۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی در استان نوسازی و مقاوم سازی شده و قرار است تا سال ۱۴۰۴ حدود ۹۰ هزار واحد مسکن روستایی استان مقاوم سازی شود که معادل ۷۵ درصد مسکن‌های روستایی است.
وی به تملک زمین های روستایی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۹۲ هکتار زمین در قالب ۶ هزار و ۱۷ قطعه به تملک روستاییان در استان کردستان در آمده است.
قادری اضافه کرد: در طول ۴۱ سال اخیر، پنج هزار و ۱۹۸ مسکن روستایی و هشت هزار و ۳۷ مسکن شهری حادثه دیده تعمیر و نوسازی شده است.
وی همچنین از تحویل ۷۲ هزار و ۷۴۸ جلد سند مسکن روستایی به روستاییان استان از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن خبر داد و اظهار داشت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هم ۱۰ هزار و ۵۵۷ سند واگذار شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن کردستان تاکید کرد: بنیاد مسکن کردستان به عنوان استان معین، ۱۴ هزار و ۴۳۶ واحد مسکن آسیب دیده در شهر و روستاهای کشور را هم تعمیر و بازسازی کرده است.

از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری کردستان، ۲۹ درصد آن یعنی ۴۶۹ هزار نفر در هزار و ۶۹۵ روستا سکونت دارند.
این استان دارای ۱۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی و یک هزار و ۶۰۵ روستای دارای سکنه است و براساس سرشماری سال ۹۵، تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کردستان یک هزار و ۳۱۵ روستا است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان کردستان اقتصادی و اجتماعی زمین مسکن کردستان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مسکن روستایی بنیاد مسکن یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار حجت السلام و‌المسلمین قریشی با اشاره به اهمیت توجه به احداث و مقاوم سازی مسکن روستایی گفت: مردن این استان قبل انقلاب دز زمان ۸ سال دفاع مقدس و بعد آن در تقابل با ضد انقلاب هزینه‌های زیادی پرداخت کردند و وضعیت امروز برازنده آنها نیست 

وی افزود: احداث و‌مقاوم سازی خانه‌های روستایی باید در اولویت قرار بگیرد و در این بخش از توان خیرین بخش خصوصی هم استفاده شود 

امام جمعه ارومیه از ساخت خانه طلاب و روحانیون در روستا‌ها به عنوان یک نیاز نام برد و گفت: اگر خانه عالم ساخته شود مشکل استقرار روحانیون در روستا‌ها هم رفع خواهد شد

صالحی رئیس بنیاد مسکن کشور هم در این دیدار از افزایش سهمیه استان در مقاوم سازی خانه‌های روستایی از ۱۷هزار ۵۰۰سال قبل به ۲۲ هزار ۵۰۰، افزایش سهمیه قیر برای بهسازی معابر روستایی، افزایش سهمیه واگذاری زمین روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن تا ۳۰ هزار قطعه و پایان احداث و تعمیر بیش از ۲۳ هزار مسکن آسیب دیده زلزله‌های سال گذشته خوی خبر داد

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت