Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@14:10:54 GMT

فعالان تونسی خواستار رفع تحریم‌های ایران شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۱۴۹۶

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از پایگاه خبری العهد، در پی انتشار ویروس کرونا برخی از فعالان سیاسی و حقوقی تونسی از سیاست های واشنگتن انتقاد کرده و خواستار رفع تحریم های ایران در این شرایط سخت شدند.


در این راستا، خالد شوکات، سیاستمدار و وزیر پیشین دولت تونس در گفت و گو با العهد تاکید کرد: در این شرایط سخت قانون بین المللی و عرف انسانی تحریم های آمریکا را نمی پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری همه‌گیر باید انسان ها را متحد کند و کشورهای بزرگ را از سیاست های غیرانسانی دور کند زیرا این سیاست ها باعث عدم مقابله با انتشار ویروس می شود.
وی که مدیر اندیشکده دموکراسی عربی است در ادامه گفت و گوی خود خواستار تلاش و همکاری ایران و تونس و تمام کشورهای عربی و اسلامی برای مقابله با ویروس کرونا شد.
شوکات خاطرنشان کرد: هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند با این مساله مقابله کند بنابراین ایران و تونس باید در این راستا با یکدیگر همکاری کند و این فرصتی مناسب برای گسترش روابط است.
از سوی دیگر، دکتر صلاح الداودی، استاد دانشگاه تونسی تاکید کرد: اقدام آمریکا در تحریم ایران مساله جدیدی نیست بلکه واشنگتن از چند دهه پیش و از راه های متعدد تلاش کرده است ایران را تحریم کند زیرا ایران نوک پیکان محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است.


وی افزود: آمریکا و هم پیمانان آن از راه های مختلف تلاش می کنند که نظام ایران را ساقط کنند اما روشن است که تلاش آن ها شکست خورده است و همین سیاست ها بود که منجر به اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه و پایان اشغالگری آنها در عراق شد.
الداودی خاطرنشان کرد: تحریم های آمریکا علیه ایران به خصوص در سایه انتشار ویروس کرونا نشان دهنده چهره حقیقی و وحشی دولت آمریکا در زمان ترامپ است.
وی گفت: اتفاقاتی که امروز در جهان درحال رخ دادن است، فرصتی بزرگ برای ملت های منطقه است تا بفهمند که نمی توان روی آمریکا و هم پیمانان آن حساب باز کرد. این تهدیدات را باید به فرصت تبدیل کرد و به خودکفایی رسید.
 

ایسنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تحریم تونس ایران سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار