Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین‌زاده در خصوص شبکه اجتماعی و برنامه آموزشی شاد ویژه دانش‌آموزان گفت: برای این برنامه باید موضوع زیرساخت‌های اینترنتی استان مورد توجه باشد و امکانات لازم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی‌حسین حسین‌زاده» ظهر امروز (سه شنبه ۲۶ فروردین)، در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: امروز بعدازظهر با مدیرکل آموزش و پرورش استان و رؤسای نواحی جلسه‌ای را برای آخرین جمع‌بندی وضعیت ادامه سال تحصیلی برگزار می‌کنیم که بعد از آن، جنع بندی را به استاندار تحویل می دهیم تا به وزارتخانه ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: استان‌های دیگر هم این جمع بندی‌ها را انجام دادند تا در نهایت وزارت آموزش و پرورش تصمیم‌گیری کند و در آخر این هفته با حضور ریاست جمهوری مصوب و اجرا شود.

 

وی با اشاره تامین ۱۰ هزار دستگاه امکانات و وسایل سرمایشی در کلاس‌های درس استان افزود: این تعداد حدود یک سوم کلاس‌های ما در خوزستان را پوشش می‌دهد که براساس مصوبه قرار شد ۵۰ درصد این وسایل را استان و ۵۰ درصد دیگر را وزارت تامین کند.

 

حسین‌زاده با بیان اینکه پنج هزار دستگاه کولر نیز سال قبل شده به مدارس داده شد اضافه کرد: در مجموع ۱۵ هزاردستگاه کولر تامین می‌شود که نیمی از کلاس‌های استان را پوشش می‌دهد که البته با توجه به اینکه مناطق شمالی استان دارای آب و هوای بهتری است، کمتر از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند.

 

وی در خصوص نیروی انسانی آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس توافق‌نامه اخذ مجوز جذب نیرو در حال انجام است؛ باید در بحث جذب نیرو آزمونی صورت پذیرد تا مثل سال‌های قبل آموزش و پرورش استان مورد سوال قرار نگیرد که به‌صورت غیرآزمونی جذب‌ داشته است.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان به آموزش معلمان ابتدایی اشاره کرد و گفت: اگر ۷۰ درصد معلمان حوزه ابتدایی کیفیت لازم را نداشته باشند و آموزش نبینند لطمه‌های زیادی را خواهیم دید؛ طبق برآوردها هزینه آموزش به معلم‌ها ابتدایی حدود یک میلیارد تومان است که باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا در تابستان امسال آموزش ضمن خدمت را برای آنها برگزار کند‌.

 

وی در خصوص شبکه‌های اجتماعی و برنامه آموزش شاد ابراز کرد: برای انجام برنامه شاد موضوع زیرساخت‌های اینترنتی استان باید مورد توجه باشد که این امر در انتخابات و احراز هویت الکترونیکی به خوبی انجام شد و نشان‌دهنده آن است که زیرساخت‌های خوبی در اینترنت داشته‌ایم.

 

حسین زاده با بیان اینکه تنها بخشی از زیرساخت‌های استان مشکل دارد که باید تلاش کنیم هر چه سریع‌تر رفع شود عنوان کرد: ابزار لازم برای این کار مانند لپ‌تاب یا تبلت و ... که این امکانش برای همه دانش‌آموزان فراهم نیست.

 

وی با تاکید براینکه حتما باید آمار دقیقی از تعداد ثبت‌نام دانش‌آموزان در شبکه اجتماعی شاد مشخص شود ابراز کرد: این آمار باید به تفکیک آمار دقیق روستائیان، مناطق محروم، شهری و مدارس غیرانتفاعی مشخص شود.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: طبق آماری که اکنون داده شده فقط ۱۷ درصد در شبکه اجتماعی شاد ثبت‌نام کرده‌اند لذا با این آمار نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی حسین حسین زاده تجهیز مدارس آموزش و پرورش آموزش و پرورش دانش آموزان حسین زاده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا

 به گزارش تابناک، حمید طریفی در نشست تشریح ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی پیش رو، با بیان اینکه از فردا ثبت‌نام کلاس اولی‌ها آغاز می‌شود گفت: شرط ثبت نام، در دست داشتن برگه سنجش سلامت است.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول از فردا به صورت الکترونیکی آغاز می‌شود افزود: ثبت نام الکترونیک به معنای ثبت‌نام قطعی دانش‌آموز در آن مدرسه محسوب نمی‌شود، بلکه مدیر مدرسه باید شرایط را احراز کند.

وی ادامه داد: قواعد کلی ثبت‌نام در آیین‌نامه اجرایی مدارس ذکر شده و مقررات ثبت‌نام مشخص است. موارد خاصی در شرایط ثبت‌نام وجود دارد مانند اینکه والدین شاغل با گرفتن گواهی اشتغال می‌توانند فرزندشان را در مدرسه نزدیک محل کار خود ثبت‌نام کنند.

به گفته معاون آموزش ابتدایی، تیم‌های نظارت بر ثبت‌نام در مناطق مختلف مستقر می‌شوند.
 

شرایط ثبت‌نام اتباع به زودی فراهم خواهد شد

طریفی با بیان اینکه ثبت‌نام اتباع براساس دستورالعمل دیگری انجام می‌شود گفت: شرایط ثبت‌نام اتباع به زودی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر خانواده‌ها بخواهند جابجایی دانش‌آموزان را انجام دهند شرایط مشخصی دارد افزود: این شرایط در سامانه مشخص است و می‌توانند طبق آن اقدام کنند. 

شرط سنی ثبت نام 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه متولدین دوم مهر ۱۳۹۶ تا اول مهر ۱۳۹۷ می‌توانند ثبت‌نام پایه اول را انجام دهند گفت: در مناطق شهری ۸ سالگی و در روستاها تا ۱۰ سالگی ، ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام می‌شود. 

 

ثبت‌نام میان‌پایه‌ها بعد از امتحانات 

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه ثبت‌نام میان پایه‌ها بعد از اعلام نتایج امتخانات دانش آموزان آغاز می‌شود اظهار کرد: برای ثبت نام میان پایه نیاز به مراجعه حضوری نیست. در مدارسی هم که در مناطق مرزی مناطق آموزشی هستند انعطاف لازم در همکاری با خانواده‌ها صورت خواهد گرفت.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا
  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان