Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@12:58:57 GMT

بارندگی موجب آبگرفتگی در ۶ روستای کاشمر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۲۵۴۴

بارندگی موجب آبگرفتگی در ۶ روستای کاشمر شد

احمدرضاپور روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای هلال احمر برای رفع آبگرفتگی منازل مسکونی به ۲ روستای فدافن و عارف‎آباد بخش مرکزی اعزام شدند که در روستای فدافن چهار مورد و در عارف‎آباد دو مورد رفع آبگرفتگی انجام شد. 

وی با اشاره به حضور  تیم‎های هلال احمر برای رفع آبگرفتگی در روستای رزق‌آباد اظهار داشت: در این روستا نیروهای هلال احمر عملیات نداشتند و آبگرفتگی‎های منازل به همت اهالی و دهیاری رفع شد، همچنین در روستای خضرآباد بخش کوهسرخ نیز یک مورد رفع آبگرفتگی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تخریب‎های منازل مسکونی در روستاها توسط دهیاران در حال ارزیابی است گفت: گرچه گزارشی از آبگرفتگی در خلیل‎آباد به هلال احمر ارسال نشده ولی به دلیل یک مورد تخریب منزل در روستای سعدالدین درخواست کمک شد که نیروهای هلال احمر اعزام شدند.

رضاپور با ابراز خرسندی از تامین تجهیزات مورد نیاز اتاق های بحران دهیاری‌های کاشمر و خلیل‎آباد در سال گذشته افزود: به همین سبب در زمان آبگرفتگی‎ها از نظر تجهیزات و موتورپمپ‌  مشکلی نداشتیم و با تجهیز اتاق‎های بحران، دهیاری‌ها  در بارندگی‎های امسال بلافاصله با تیم امداد و نجات روستایی وارد عمل شده و خسارت‎ها را به حداقل رساندند.

وی از شهروندان خواست در روزهای بارندگی و رعد و برق از رفتن به ارتفاعات و اماکن گردشگری پرهیز کنند و دامداران به مکان‌های امن بروند، چون بندهای خاکی هر لحظه امکان نشست و ریزش دارد.

وی گفت: هم اکنون ۲ تیم امداد و نجات هلال احمر با هشت نفر در روستاهای بالاولایت کاشمر و یک تیم چهار نفره نیز در خلیل‎آباد در حالت آماده باش هستند.

مرکز شهرستان ۱۹۵ هزار نفری کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از ۲ بخش مرکزی و کوهسرخ و دارای ۶۳ روستاست که ۶۱ هزار نفر از جمعیت آن ساکن روستاها هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا امداد و نجات رعد و برق گردشگری مشهد هلال احمر بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی هلال احمر رفع آبگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۲۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از صدا و سیما، محمد عشقی اظهار کرد: در ساعت ۱۹ شب گذشته با دریافت خبری مبنی بر گیر افتادن ۱۸ نفر در سیل روستای شادکام، دو تیم امدادی سیلاب و کوهستان هلال احمر شهرستان بافق با ۳ خودرو امدادی به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با استفاده از تجهیزات کارگاه این افراد را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد بیان کرد: همچنین قبل از این حادثه ساعت ۱۶ دیروز تیم‌های امدادی به روستای قطرم بافق اعزام و پس از رهاسازی چندین خودرو گرفتار در سیل و خارج نمودن افراد از منازل متأثر از رودخانه‌ها تا پاسی از شب تلاش و خدمات رسانی کردند.

کد خبر 747969

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید