Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@04:51:11 GMT

تبدیل تهدید کرونایی به فرصت در خانواده‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۲۸۸۳

تبدیل تهدید کرونایی به فرصت در خانواده‌ها

ماریا حاجی آقازاده کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی مازندران در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت:خانواده یک واحد کوچک اجتماعی است که این واحد کوچک پایه و اساس جامعه است، آماده کردن افراد خانواده به منظور پذیرش نقش‌ها و مسئولیت هایشان در زندگی مشترک امری بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از همه گیری بیماری کرونا و ایجاد ترس و استرس در بین افراد جامعه، خانواده به عنوان یک جایگاه مهم در کاهش استرس و افسردگی می‌تواند نقش بی بدیلی داشته باشد، از طرفی در این وضعیت بیماری کرونا، خانواده می‌تواند علاوه بر نقش مراقبتی و حفاظتی خود، به آموزش ساختار‌های زیربنایی خود بپردازد که تا پیش از این به دلیل مشغله‌های فراوان و عدم حضور اعضا در کنار هم، امکانش میسر نمی‌شد.

خانواده‌ای که زیر ساخت مناسبی داشته باشد نیاز به تعهد، مسئولیت پذیری، احترام، صمیمیت و توانایی‌هایی مانند مساله گشایی دارد و در این وضعیت قرنطینه در خانه می‌توان به این امر مهم پرداخت.

در واقع هر رویداد به همان اندازه که یک تهدید است، فرصت‌های زیادی را هم با خود به همراه دارد. روز‌های کرونایی لحظه‌هایی است که ممکن است پس از چندی به خاطراتی ماندگار برای ما تبدیل شوند. آموزش‌های خانواده برای تبدبل شرایط نامناسب به فرصت ها از مهمترین آموزش‌هایی که خانواده‌ها باید به اعضای خود آموزش دهند پذیرش واقعیت است چرا که به دنبال پذیرش واقعیت استرسی مفید روی می‌دهد و سبب احساس مسئولیت برای حل مساله براساس پیامد‌های منطقی می‌شود.

آموزش خلاقیت به ویزه از سنین کودکی از دیگر آموزش‌های خانواده‌ها می‌باشد که سبب تبدیل شرایط نامناسب به موفقیت‌های آینده می‌گردد و این وضعیت پیش آمده تمرینی برای آموزش خلاقیت در خانواده‌ها می‌باشد.

آموزش هوش هیجانی از دیگر آموزش هاست چرا که افراد با هوش هیجانی بالاتر زودتر با واقعیت کنار امده و هوشیار می‌گردند و استرس و هیجانات منفی خود و دیگران را تنظیم می‌کنند.

خانواده برای سازگاری با شرایط موجود نیاز به سبک جدیدی از زندگی دارد که در این سبک جدید هم به کاهش هیجانات منفی اعضا کمک می‌شود و هم به آموزش و تحکیم روابط بین اعضای خانواده رسیدگی می‌گردد.

نوشتن خاطرات، کتاب خوانی، قصه خوانی برای فرزندان، ورزش گروهی با خانواده، تغذیه مناسب و خواب خوب، روابط خوب و صمیمی، گفتگو‌های همدلانه و صمیمیانه با همسر و فرزندان، انجام بازی و فعالیت‌های مشترک به اعضا، آموزش‌های گروهی در خانواده و .. همگی این‌ها فعالیت‌هایی است که نه تنها سبب کاهش هیجانات منفی ناشی از شیوع کرونا در جامعه می‌گردد سبب تحکیم روابط، افزایش صمیمیت توام با عشق و کاراتر کردن کارکرد خانواده و ترمیم زیرساخت‌های معیوب خانمواده می‌شود که تا قبل از این شرایط کافی و زمان مناسبی برای اجرای ان‌ها میسر نمی‌شد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرماندهی انتظامی مازندران بیماری کرونا پذیرش واقعیت خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند

دفتر کاپ گفته است که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

نشریه دیپلمات آسیا به نقل از دفتر کاپ اعلام کرد انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

به گفته این نهاد، یکی از تأتیرات منفی به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، بازماندن این کشور از نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی، به‌شمول نشست‌های صندوق آب‌وهوای سبز (GCF) است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان تنها می‌تواند ۴۰ درصد از برق مورد نیاز خود را تأمین کند که این تولید ناکافی، سبب مودجودیت حدود شش ساعت برق در مراکز صحی کشور شده است.

گفتنی است که افغانستان افزون بر بحران‌ سیاسی و اقتصادی با بحران تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش آب‌های زیرزمینی، سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر، بالا رفتن درجه حرارت، کاهش بارندگی، باران‌های بی‌موقع و تغییر رطوبت هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم در افغانستان خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • به احترام «معلم» برپا ...
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود