Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@17:20:33 GMT

کشف گور جمعی در یک زمین کشاورزی در الرقه سوریه

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۳۳۷۰

به نقل از العربی الجدید، یک مقام شورای شهر الرقه در شمال سوریه وابسته به نیرو‌های دموکراتیک سوریه اعلام کرد که تعدادی از کشاورزان به این نیرو‌های خبر دادند که حفره‌ای در یک زمین کشاورزی در روستای السمرا در شرق الرقه کشف کرده‌اند که حاوی تعدادی جسد است.

او گفت که یک گروه مخصوص که بر روی گور‌های جمعی به جا مانده از داعش کار می‌کند، با حضور در محل از وجود بیش از ۲۰۰ جسد داخل این حفره خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش گور دسته جمعی کشف شده بیست و پنجمین گوری است که از زمان آزادی شهر الرقه از دست داعش، کشف می‌شود. این شهر در اکتبر ۲۰۱۷ (مهر ماه ۱۳۹۶) از اشغال داعش خارج شد و از آن زمان تا کنون ۵۷۸۰ جنازه از گور‌های دسته جمعی کشف شده است.

به گفته منابع محلی بیشتر این اجساد شامل نظامیان و غیر نظامیانی است که داعش آن‌ها را اعدام کرده است. برخی نیز به تلفات غیر نظامیان در جریان حملات هوایی آمریکا در جریان عملیات آزادسازی شهر الرقه مربوط می‌شود.

برخی از گور‌های جمعی نیز برای عناصر داعش است که در روز‌های آخر حضور خود در شهر الرقه، زمان کافی برای دفن تک تک عناصر خود را نداشتند و مجبور به دفن دسته جمعی بودند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شهر الرقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد :سیلاب یک هزار و ۳۰۰ میلیارد به بخش کشاورزی خسارت زد اما تاکنون یک ریال اعتبار خسارت سیلاب پرداخت نشد.

وی افزود: بخش عمده خسارت‌ها و آسیب‌ها در این شهرستان مربوط به باغات، مزارع، زمین‌های کشاورزی، کانال‌های آبرسانی و سرآب بندی‌های بخش کشاورزی و همچنین ابنیه فنی و راه‌های روستائی و عشایری است. که در این بارندگی بخش زیادی از محورهای ارتباطی روستایی و عشایری نیز مسدود شده بود. کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار از این میزان زراعی است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228422 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • شکست استقلال در یک بازی تدارکاتی
  • شکست استقلال در یک بازی دوستانه
  • راهپیمایی جمعی از کودکان و مادران قمی در هفته سلامت و زمین پاک
  • آزادسازی دو هزار مترمربع از زمین های کشاورزی اسلامشهر
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید