Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@23:55:26 GMT

به نظر می‌رسد که حالا او خواهان استقلال است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۳۵۸۹

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در پیامی توئیتری از «اندرو کوئومو» فرماندار ایالت نیویورک که خواستار حفظ اختیارات قانونی خود برای تصمیم‌گیری درباره زمان و نحوه رفع محدودیت‌های وضع‌شده برای مقابله با افزایش شیوع ویروس کرونا در این ایالت است، به‌شدت انتقاد کرد.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «کوئومو به‌طور روزانه یا حتی هر ساعت با من تماس می‌گیرد و برای همه چیزهایی که تأمین اکثرشان وظیفه ایالت‌ها است، از جمله بیمارستان‌های جدید، تخت‌های بیمارستانی، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و موارد دیگر، التماس می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «من همه این کارها را برای او و دیگران [فرمانداران ایالت‌ها] انجام داده‌ام، اما حالا به نظر می‌رسد که او خواستار استقلال است! این اتفاق رخ نخواهد داد!»

چند هفته پس از آغاز قرنطینه در ایالت‌های مختلف آمریکا برای مهار کرونا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور ادعا کرد که برای تصمیم‌گیری درباره پایان قرنطینه و آغاز کار مجدد فعالیت‌های اقتصادی در ایالت‌ها صلاحیت و اختیار تام دارد.

این ادعا به مذاق فرمانداران ایالت‌های آمریکا از هر دو جناح دموکرات و محافظه‌کار خوش نیامد زیرا آنها با استناد به قانون، خود را دارای صلاحیت تصمیم‌گیری در این زمینه می‌دانند.

«اندرو کوئومو» فرماندار ایالت نیویورک نیز در واکنش به اظهارات ترامپ تاکید کرد: اگر او به من دستور دهد که اقتصاد و فعالیت‌های تجاری را به صورتی بازگشایی کنم که سلامت عمومی مردم ایالت من به خطر بیفتد، این کار را انجام نخواهم داد. هرگونه بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی و تجاری باید در مراحل مختلفی انجام شود و ماه‌ها زمان نیاز خواهد بود تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

فرمانداران 10 ایالت شرق و غرب آمریکا در حال تدوین و هماهنگ کردن برنامه‌های خود برای ازسرگیری بخشی از فعالیت‌های اقتصادی و بازگشت به شرایط عادی هستند.

فرماندار ایالت نیویورک در این باره گفت: یک تیم کاری به‌همراه 5 فرماندار دیگر در نیوجرسی، کانکتیکات، دلاوار، پنسیلوانیا و رود آیلند تشکیل دادیم تا بهترین راهبردها برای تسهیل محدودیت‌های اعمال‌شده به‌خاطر بحران شیوع ویروس کرونا را اتخاذ کنیم.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تاکنون بالغ بر 200 هزار نفر در ایالت نیویورک به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 10800 نفر جان باخته‌اند.

ایالت نیویورک از لحاظ شمار مبتلایان به ویروس کرونا بالاتر از تمامی کشورهای جهان (به جز خود آمریکا) قرار گرفته است و از لحاظ تعداد قربانیان این ویروس نیز تنها 5 کشور را بالاتر از خود می‌بیند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ایالت نیویورک ویروس کرونا ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی - و پنجره‌های بسته – می‌تواند به گسترش ویروس‌های معلق در هوا مانند ویروسی که باعث عفونت COVID-19 می‌شود، کمک کند.
محققان گزارش می‌دهند که به نظر می‌رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

به گزارش ایتنا، آلن هادرل، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول، گفت:« ما می‌دانستیم که SARS-CoV-2 مانند سایر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما بود از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می‌تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس‌های موجود در هوا را افزایش دهد. به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای400 ppm از کربن دی اکسید است.

بر اساس نتایج منتشر شده در 25 آوریل در ژورنال  Nature Communications، افزایش غلظت CO2 به تنها 800 ppm، بقای ویروس‌های معلق در هوا را افزایش داد. محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO2 3000 ppm می رسد - مشابه غلظت یک اتاق شلوغ – ویروس حدود 10 برابر بیشتر زنده می‌ماند.

هادرل در یک انتشار خبری دانشگاه گفت:« این رابطه روشن می‌کند که چرا رویدادهای پاندمیک کننده ممکن است تحت شرایط خاصی رخ دهند .ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می‌دهند. اما CO2 هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می‌کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوا بیشتر زنده بمانند.»

هادرل همچنین گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO2 دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود. نتایج همچنین نشان می‌دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO2 در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس‌های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علم آب و هوای اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO2 در جو تا پایان قرن به بیش از 700 ppm برسد. هادرل گفت: «بنابراین این یافته‌ها پیامدهای گسترده‌تری نه تنها در درک ما از انتقال ویروس‌های تنفسی، بلکه اینکه چگونه تغییرات در محیط ما ممکن است احتمال همه‌گیری‌های آینده را تشدید کند، دارد.»

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعاتی ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO2 در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آنها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

دیگر خبرها

  • بمب اسپانیایی از همین حالا در لیست نکونام
  • استقلال خوزستان خواهان تغییر داور بازی سپاهان
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • ادامه اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک
  • حمایت جهانی از فلسطین طوفان الاقصی دوم است/ اسرائیل بازنده اصلی