Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به کارکنانش درباره استفاده از دارویی که رئیس‌جمهور این کشور چندین بار برای درمان کرونا پیشنهاد کرده هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) به کارکنانش درباره استفاده از دارویی که این روز‌ها «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مشغول تبلیغ آن برای درمان «کووید-۱۹» است، هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از منابع آگاه گزارش داده سیا به کارکنانش توصیه کرده از داروی «هیدروکسی کلروکین» که ترامپ آن را به عنوان داروی ضد کرونا معرفی کرده خودداری کنند.

طبق این گزارش، هشدار سیا ظاهراً اواخر ماه گذشته میلادی روی یکی از وب‌سایت‌های این سازمان برای کارکنانش منتشر شده بود.

سیا در آن مطلب نوشته بود: «در مقطع فعلی، استفاده از این دارو برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مگر طبق توصیه پزشکان توصیه نمی‌شود. استفاده از این دارو عوارض جانبی مهمی از جمله مرگ ناگهانی به دلیل عارضه‌های قلبی دارد.»

ترامپ پیش از این بار‌ها از این دارو به عنوان دارویی جدید که می‌تواند باعث درمان کرونا شود یاد کرده است.

یک شرکت داروسازی فرانسوی اسفندماه مدعی شده بود داروی «هیدروکسی کلروکین»، با نام تجاری «پلاکونیل» که برای درمان «مالاریا» مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند بیماران مبتلا به ویروس «کرونای جدید» را نیز درمان کند.

شرکت «سانوفی» که دفتر مرکزی آن در پاریس قرار دارد نتایج آزمایش این دارو بر روی بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» را نویدبخش توصیف کرده بود.

با این حال پژوهشگران عرصه پزشکی می‌گویند هنوز نمی‌توان به طور قطع از اثربخشی این دارو صحبت کرد.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان سیا دونالد ترامپ دولت ترامپ کرونا کووید 19 برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان