Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: بسیاری از اماکن مذهبی به کارگاه‌های تولید ماسک و اقلام بهداشتی تبدیل ‌شده‌اند تا بخشی از نیازهای مردم و حتی کادر درمانی را تأمین کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی عصر امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی در رأس سازمان اوقاف و امور خیریه، شاهد تحول در اجرای برنامه‌های اجتماعی در این مجموعه هستیم و باید از این مجموعه تشکر کرد و خداقوت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علی‌رغم اینکه بسیاری از افراد قصد داشتند تا دین و علم را در تقابل نشان دهند، مجموعه‌های مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد در کنار بسیاری از مجموعه‌ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی و در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار گرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تصریح کرد: امروز شاهد این مهم هستیم که هر چند به‌واسطه این ویروس منحوس درهای بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بسته شده است، ولی بسیاری از این اماکن به کارگاه‌های تولید ماسک و اقلام بهداشتی تبدیل ‌شده‌اند تا بخشی از نیازهای مردم و حتی کادر درمانی را تأمین کنند.

وی با تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته توسط مراکز افق بقاع متبرکه در زمینه توزیع بسته‌های ارزاق بین نیازمندان عنوان کرد: با توجه به توصیه رهبری در این مقطع همه ما باید به کمک نیازمندان بشتابیم و در جهت تأمین ارزاق و مواد خوراکی موردنیاز آنها گام برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات ادارات اوقاف و امور خیریه سطح استان و اعضای خدوم هیأت‌امنای بقاع متبرکه و اماکن مذهبی گفت: به همت اعضای هیأت‌امنای امامزادگان استان سمنان و کمک‌های خیران، تاکنون حدود 6 میلیارد ریال در زمینه تهیه بسته‌های ضدعفونی و بسته‌های ارزاق برای توزیع بین اقشار نیازمند هزینه شده است.

حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی افزود: از ابتدای سال و به دلیل شیوع بیماری کرونا درهای بقاع متبرکه و امامزادگان استان بسته است؛ ولی هر مکان مذهبی و امامزاده به کارگاهی تبدیل‌شده و اعضای خدوم هیأت‌امنای این اماکن در گوشه و کنار این استان در حال خدمت‌رسانی در جبهه مقابله با کرونا هستند و ازاین‌رو می‌توان گفت بقعه‌ای تعطیل نبوده و در سنگر دیگری مشغول خدمت بوده‌اند.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان سمنان نماینده ولی فقیه اماکن مذهبی دانشگاه علوم پزشکی اوقاف و امور خیریه بقاع متبرکه استان سمنان اماکن مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه دهم اردیبهشت