Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@18:23:09 GMT

دو جام‌جهانی در یک سال

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۴۳۷۲

دو جام‌جهانی در یک سال

این بدان معناست که هر دو جام جهانی فوتبال در رده باشگاهی و ملی در یک سال برگزار خواهند شد. دوره جدید جام جهانی باشگاه‌ها که فیفا تغییراتی در شیوه برگزاری و تعداد تیم‌های حاضر در آن اعمال کرده است، قرار بود تابستان سال ۲۰۲۱ در چین برگزار شود، اما به دلیل شیوع کرونا و به تبع آن تعلیق مسابقات فوتبال و به تعویق افتادن تورنمنت‌هایی مانند یورو ۲۰۲۰، کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۰ و المپیک ۲۰۲۰ به سال آینده، فیفا برای جلوگیری از تداخل زمانی جام جهانی باشگاه‌ها با این تورنمنت‌ها محبور شد، زمان دیگری را برای برگزاری آن در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیفا هنوز به صورت رسمی تاریخ جدید را اعلام نکرده، اما طبق اعلام نشریه آس، جام جهانی باشگاه‌ها در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد و فدراسیون جهانی فوتبال هم به زودی این خبر را اعلام رسمی می‌کند. با توجه به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در فصل پاییز، فیفا این امکان را دارد که نسخه باشگاهی جام جهانی را در فصل تابستان برگزار کند. مکان برگزاری مسابقات، اما تغییر نکرده و همچنان قرار است که چین میزبان این مسابقات باشد.

این اولین دوره از جام جهانی باشگاه‌ها خواهد بود که با حضور ۲۴ تیم برگزار می‌شود. در شیوه فعلی برگزاری این مسابقات، ۷ تیم شامل قهرمان باشگاه‌های اروپا، آفریقا، آسیا، آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی و مرکزی (کونکاکاف)، قهرمان اقیانوسیه و نماینده کشور میزبان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. دوره جدید جام جهانی باشگاه‌ها به سبک جام جهانی ملی هر ۴ سال یک مرتبه برگزار می‌شود، اما به دلیل شرایط پیش آمده دوره دوم آن قرار است تابستان سال ۲۰۲۵ یعنی یک سال پیش از جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار شود. این رقابت‌ها در قالب هشت گروه سه تیمی برگزار می‌شود که از هر گروه یک تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جام جهانی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا پارسی خبر جام جهانی باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در این جلسه گفت: به مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه در تهران حدود ۵ هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی (ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • تاریخ دقیق قرعه‌کشی جام حذفی ایران مشخص شد
  • اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله بعدی جام حذفی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال