Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه رتبه‌بندی حذف نشده است و برای امسال، ۷ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق فرهنگیان تعیین شد، گفت: روز پنجشنبه جلسه‌ای را با معلمان برگزار می‌کنیم. ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم محمد باقر نوبخت در لایو اینستاگرامی با فرهنگیان به سوالات آنها پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که بیشترین سوالات از او در این رابطه است که چرا رتبه بندی حذف و امتیازات فصل دهم به درستی اجرا نشد، اظهار کرد: یکی از معلمان عنوان کرد، من یک معلم هستم تبعیض ما را به شدت بی‌انگیزه کرده و میخواهیم حقوق ما به اندازه سایر ارگان‌ها باشد،معلم خانم دیگری نیز مطرح کرد عدالت را برقرار و رتبه بندی را برگردانید، در مجموع فرهنگیان دو مطالبه از ما دارند، تبعیض را از بین ببریم و عدالت وجود داشته باشد و ما قبول می‌کنیم اگر عدالت را رعایت نکردیم هر تصمیمی گرفتیم آن تصمیم را تغییر خواهیم داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خطاب به فرهنگیان گفت: ما هم دو خواسته از شما داریم اینکه نسبت به ما انصاف داشته باشید و اگر دراینباره توافق کنیم مشکلات حل می‌شود، اگر ما در کارمان عدالت را رعایت نکردیم و به گونه‌ای عمل کردیم که قانون مغفول مانده باشد قول می‌دهیم قانون را رعایت کنیم.

نوبخت ادامه داد: از سال 92 تا این تاریخ با عدد و رقم نشان می‌دهیم آیا در این زمینه تبعیض قائل شدیم و عدالت را رعایت نکردیم یا برعکس، نکته دیگر می‌تواند به موضوع سوابق منتهی شود، جمع جوانی که الان به عنوان فرهنگی مشغول به کار هستند ممکن است از پیشینه و سوابق کاری بنده مطلع نباشند اما بنده سال‌ها در آموزش و پرورش به عنوان معلم حق‌التدریس، مدیر مدرسه و مدیرکل آموزش و پرورش فعالیت کردم بنابراین مسائل و مشکلات آن را درک می کنم البته بدین معنی نیست چون خاستگاه فرهنگی دارم عدالت و انصاف را به نفع شما انجام بدهم و از سایر دستگاه‌ها میزنم، تلاش کردم  نسبت به آموزش و پرورش احقاق حق صورت بگیرد و تلاش نکردم از سایر دستگاه‌ها عدول کنم.

متوسط حقوق فرهنگیان از سال 92 تا به امروز 4 برابر شد

وی با اشاره به اینکه متوسط حقوق همکاران بنده در کادر آموزشی، سال 92 یک میلیون و 400 هزار تومان بود که این عدد در سال 98 در کل سال به 4 میلیون و 300 هزار تومان و اسفند ماه به 5 میلیون و سال 99 به 5 میلیون و 800 هزار تومان رسید یعنی از سال 92 تا الان 4 برابر شده است ممکن است فرهنگیان بگویند تورم وجود دارد توجه داشته باشید بودجه دولت در سال 92، 210 هزار میلیارد تومان بود و منابع عمومی بودجه هم اکنون 480 هزار میلیارد تومان است و بودجه حدود 2.5 برابر   و پرداخت به فرهنگیان هم حدود 4 برابر شده است.

حقوق معلمان با سایر کارکنان دولت برابر است

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: هم اکنون متوسط حقوق فرهنگیان با متوسط حقوق کارکنان دولت برابر است و می‌تواند اندکی هم بیشتر باشد به شکلی که سال 92 حقوق کادر آموزشی یک میلیون و 400 هزار تومان بود و برای سایر کارمندان یک میلیون و 600 هزار تومان اما هم‌اکنون تقریباً برابر است و نمی‌توان گفت ما تبعیض قائل شدیم و به جامعه فرهنگی کمتر از سایران حقوق دادیم.

رتبه‌بندی معلمان در سال 98 اجرا شد

نوبخت با اشاره به اینکه پرسش دیگر این است که رتبه بندی اجرا شد یا خیر؟ افزود: با توجه به اینکه دستگاه تخصصی این کار سازمان اداری و استخدامی و آموزش و پرورش است، بنده با همکاران در این دو بخش صحبت کردم همه معتقدند رتبه بندی فرهنگیان در سال 98 انجام شد و اگر این استدلال نادرست است حتماً دنبال کنید و من در خدمتتان هستم.

پنجشنبه میزبان معلمان هستیم

وی بیان کرد: از فرهنگیان، تشکل ها و کانون های آنها دعوت می‌کنم و از آموزش و پرورش می خواهم برای روز پنجشنبه ساعت 4 بعد از ظهر در سازمان برنامه و بودجه حاصر شوند تا گفت و شنودی داشته باشیم، اگر اثبات شود قانون را رعایت نکردیم اصلاح می‌شود و اگر مشخص شد قانون را رعایت کردیم انصاف حکم می‌کند متشکر باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: رقمی که در اسفند 97 و سال‌ 98  به حقوق فرهنگیان اضافه شد رقم قابل توجهی است و با توجه به این افزایش اگر به گونه‌ای تلقی شود که ما وظیفه خود را انجام نمی‌دهیم و بی‌تفاوت هستیم از انصاف دور است مگر ما بحث رتبه بندی را از مهر سال 98 آغاز نکرده ایم؟ آیا در ماههای مهر تا اسفند مقدار رتبه‌بندی به حقوق معلمان اضافه نشد؟ حتما می‌گویید اضافه شد، سازمان برنامه و بودجه مسئولیت پشتیبانی مالی از رتبه بندی را دارد و ما دو هزار میلیارد تومان برای آن گذاشتیم و آموزش و پرورش گفت معلمان به طور متوسط 700 هزار تومان افزایش حقوق داشتند و البته این رقم برای همه یکسان نیست.

وی ادامه داد: می‌گویند رتبه‌بندی رها شد اما رها نشده است آموزش و پرورش گزارش داد احکام بر پایه همان است و به طور متوسط بیش از یک میلیون و 100 هزار تومان به حقوق اضافه شده است، سال 98، رتبه‌بندی 5 ماه پرداخت شد و ماه ششم نه تنها مثل 5 ماه گذشته پرداخت شد بلکه امتیازات فصل دهم را هم داشتیم که برخی می گویند رتبه‌بندی هم اجرا و امتیازات فصل دهم نیز اجرا شود اگر این کار بخواهد انجام شود باید ببینیم سقفی که برای رتبه بندی فرهنگیان قائل شدند تا 50 درصد امتیازات باشد و این 50 درصد صورت گرفت، از سازمان اداری پرسیدم گفتند رتبه بندی انجام شده است وزارت آموزش و پرورش هم گفت هر 6 ماه انجام و ماه آخر هم بیشتر صورت گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه متذکر شد: برای اجرای رتبه بندی در سال 98، 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم و اسفند 98 به طور متوسط یک میلیون و 100 هزار تومان به حقوق‌ها اضافه شد که از فروردین به بعد نیز بر پایه آن، افزایش 15 درصدی انجام می‌شود.

7هزار میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق فرهنگیان

نوبخت بیان کرد: برای سال 99،  تا 7 هزار میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق فرهنگیان گذاشته‌ایم و حقوق فرهنگیان در مقایسه با سال 98 افزایش قابل توجهی خواهد داشت و از این محل به طور متوسط یک میلیون و 100 هزار تومان اضافه می‌شود، در جلسه روز پنجشنبه حرف‌های معلمان و آموزش و پرورش را می‌شنویم، ما معتقدیم پول را گذاشته‌ایم و آموزش و پرورش هم می‌گوید رتبه‌بندی اجرا شده است اما اگر مشخص شد قانون اجرا نمی‌شود زمینه اجرای آن را فراهم می کنیم و معلمان هم مستندات خود را ارائه دهند.

رییس سازمان برنامه و بودجه خطاب به فرهنگیان مطرح کرد: تمایل داریم پولی که اختصاص می‌دهیم با نظر شما توزیع شود یعنی 7 هزار میلیارد تومان برای سال 99 وجود دارد و دلمان می خواهد به گونه‌ای توزیع شود که معلمان راضی باشند.

وی افزود: ممکن است تعریف شما از رتبه بندی و افزایش امتیازات 50 درصدی با تعریف ما متفاوت باشد، ما در خدمت شما هستیم تا در گفتگوها به یک اجماع برسیم و رضایت معلمان را به همراه داشته باشد همچنین انتظار داریم به ما کمک فکری بدهید.

حداقل حقوق افراد شاغل و بازنشسته یکسان است

وی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان گفت: هم‌اکنون می توانیم بگوییم حداقل حقوق افراد شاغل و بازنشسته یکسان است و تفاوتی بین آنها در کف حقوق نیست، قانون می‌گوید برای شاغلانی که بین دو میلیون و چهارصد هزار تا 5 میلیون و 100 هزار تومان حقوق می‌گیرند چون بر اساس قانون سال گذشته مقداری افت دارند آنها را هم اضافه کنید که همکاران ما نسبت به این بخش توانستند اقدام کنند و اگر به نفع بازنشستگان نیز باشد برای آنها انجام می دهیم، افزایش حقوق بازنشستگان از حدود 771 هزار تومان تا حدود 965 هزار تومان در رده‌های مختلف است.

وی در پاسخ به پرسشی که چرا افزایش حقوق اداری ها از معلمان بیشتر است؟ گفت: سال 94 که اولین بحث برای رتبه‌بندی معلمان انجام شد مسئولان آموزش و پرورش گفتند تا افزایش حقوق اداری‌ها نیز انجام شود که از آن زمان تاکنون ادامه دارد و اگر غیرقانونی است باید اصلاح شود.

وی در پاسخ به پرسشی که بازنشسته‌های قبل از اول مهر از رتبه‌بندی و افزایش 50 درصد قانون مدیریت محروم شدند، مطرح کرد: سخن درستی است اما بالاخره ما باید کار را از جایی شروع می‌کردیم و هم اکنون که بازنشسته‌ها در این مسیر قرار ندارند باید از طریق متناسب‌سازی به ترمیم حقوق آنها کمک کنیم.

انتهای پیام

R1014132/P/S2,22/CT11 واژه های کاربردی مرتبط فرهنگیان معلمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگیان معلمان فرهنگیان معلمان رییس سازمان برنامه و بودجه برای افزایش حقوق فرهنگیان میلیون و 100 هزار تومان هزار میلیارد تومان رعایت نکردیم آموزش و پرورش طور متوسط یک میلیون متوسط حقوق رتبه بندی هم اکنون اضافه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود

رضامراد صحرایی در ششمین حضور وزارت آموزش و پرورش در پاسخگویی برخط مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد:مهم است که رابطه بی واسطه با مردم داشته باشیم و در خدمت آنها باشیم و اگر توانایی انجام کارها را داشتیم، انجام دهیم. این روزها کشور مملو از شوق سپاس از معلم است، معلم به تعبیر رهبر انقلاب معمار آینده کشور است، معلم در مقام افسر سپاه پیشرفت کشور و کسی که از گوهر وجود بچه ها چنان ظرفیتی می سازد که آینده کشور را تضمین کنند.

وی با اشاره به گرامی داشت روز معلم در سالگرد شهادت استاد مطهری گفت: در تفحص های شهدا، از یک دانش آموز شهید، کتابی در دست کشف شد و آن کتاب به آستان قدس رضوی تقدیم شد. کانون تربیت در هر کشوری، آموزش و پرورش است، فردا هم مانند سال قبل در روز ۱۲ اردیبهشت توفیق حضور در محضر رهبر انقلاب با تعدادی از معلمان نمونه به نیابت از همه معلمان را خواهیم داشت روز معلم، روز عید معلمان است.

در ادامه بانویی از خراسان رضوی درباره آزمون جذب معلمان با استفاده از سهمیه بومی گفت: اتفاقی که در محاسبه نمرات آزمون افتاد با آنچه در دفترچه ثبت نام رخ داد کاملاً متفاوت بود.

صحرایی در پاسخ به این درخواست این بانوی متقاضی آزمون جذب معلمی گفت: این اتفاق عجیب است و هر آنچه در دفترچه آمده باید حتما اجرا شود این موضوع را حتما پیگیری می کنم چون دفترچه های ثبت نام بر مبنای قوانین بوده است اگر سال قبل برای همه دروس نمره بومی لحاظ شده امسال چرا برای اختصاصی ها فقط محاسبه شده است؟ این دفترچه‌ها میثاق ما در آموزش و پرورش با سازمان سنجش است.

ماجرای نامه صحرایی برای کاهش کسورات حقوق دانشجو معلمان

در ادامه دانشجو معلمی که تعهد خدمت در استان فارس دارد ولی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در تهران است درباره کسورات از حقوق دانشجو معلمان سوالاتی داشت، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ گفت: سال ۹۱ گفته شده بود که ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان برای خدمات رفاهی باشد این مبنا در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد و این موضوعی است که ما هم طرفدار دانشجو معلمان هستیم و معتقدیم هر خدماتی به سایر دانشجوبان داده می شود باید به دانشگاه فرهنگیان هم داده شود اما سازمان برنامه می گوید دانشجویان فرهنگیان تعهد خدمت دارند و بورسیه هستند و به دانشجویان بورسیه خوابگاه تعلق نمی گیرد.

وی افزود: این مسئله مصوبه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان است که رئیس آن رئیس جمهور است و باید این رأی در هیئت امنای این دانشگاه تصویب شود کسی که نامه من را در فضای مجازی منتشر کرده، پیگرد قانونی دارد و موضوع را به پلیس فتا اطلاع می دهیم، نامه جدید داده‌ایم که کسورات از حقوق دانشجو معلمان به میزان دریافت خدمات باشد و این موضوع به زودی در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان تصویب خواهد شد؛ اما در حال حاضر چون به دانشجویان بورسیه، خدمات داده نمی شود، دانشگاه فرهنگیان مجبور است از حقوق دانشجویان بابت خوابگاه و تغذیه کسر کند.

در ادامه پاسخگویی برخط وزیر آموزش و پرورش، معلمی از یکی از مدارس روستایی صعب العبور خواهان برقراری فوق العاده ویژه بود که وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: امسال ۸ معلم نمونه کشوری معلمان روستایی بودند. معلمان شاغل در روستاها زحمات زیادی می کشند، ما به جد دنبال احیای حق ایاب و ذهاب معلمان روستایی هستیم اما در خصوص فوق العاده ویژه باید گفت در حال حاضر هم این بند در فیش حقوقی هست اما ۱۰۰ درصد نیست و براساس قانون ۱۰۰ درصد فوق العاده ویژه به ۲۰ درصد کارکنان دولت تعلق می‌گیرد.

صحرایی با اشاره به اینکه سایر دستگاه‌ها نیز به دنبال اعمال رتبه بندی هستند، تاکید کرد: چون ۵۵ تا ۹۰ درصد با رتبه بندی به حقوق معلمان افزوده شد الان برخی کارکنانی که رتبه بندی ندارند مانند کارکنان بخش آی تی یا حقوقی که رتبه بندی ندارند، فوق العاده ویژه می‌گیرند اما حاضرند فوق العاده ویژه را بدهند ولی ذیل رتبه بندی بیایند.

وی افزود: با اصلاح حق التدریس کاری می کنیم که حقوق آنها بیشتر شود الان حق التدریسی ها یک صدم کارکنان رسمی ما حقوق می گیرند، من هم خودم از روز اولی که معلم شدم در سال ۷۴، وارد روستا شدم؛ در آن زمان سعی می کردیم با دو شیفت کار کردن یا با ۱۲ ساعت اضافه کاری، مشکل معیشتی را حل کنم، همه اهتمام ما این است که به گونه ای که می توانیم به معلمان خدمت کنیم.

خط و نشان صحرایی برای رییس سازمان نوسازی

در ادامه مدیر یک مدرسه شبانه روزی دخترانه از استان گیلان نسبت به مشکلات بودجه‌ای مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم ملاحظاتی داشت که وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به مشکلات ساختمانی این مدرسه، موضوع را بلافاصله به رییس سازمان نوسازی مدارس منتقل و وی را مامور کرد در اسرع وقت تا کمتر از ۱۰ روز کاری آینده این موضوع پیگیری شود، وی همچنین دستور داد تا ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان هدیه به دانش آموزان محروم این مدرسه شبانه روزی جهت تغذیه آنها واریز شود؛ و گفت: این هدیه، ماحصل دغدغه مندی شما به عنوان مدیر مدرسه بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • «هدیه روز معلم» امسال چیست و کی به حساب فرهنگیان واریز می‌شود؟
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)