Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان داور جشنواره سراسری عکس "مدافعان سلامت" گفت: عکاسان در جبهه مبارزه با کرونا با انعکاس بخشی از خدمات مدافعان سلامت به ثبت بخشی از حافظی تاریخی کشورمان می‌پردازند.

دکتر کمال‌الدین شاهرخ اظهار کرد: امروزه در دنیای ارتباطات کاربرد عکس به دلیل تأثیرات هنر عکاسی و تصویر در تصمیمات اجتماعی و آگاهی مردم بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تصویر به‌عنوان یکی از ابزارهای بسیار تأثیرگذار در راستای آموزش و آگاهی مردم یاد و عنوان کرد: این ویژگی موجب شده افراد جامعه در مقایسه با دیگر ابزارهای رسانه‌ای، استقبال بیشتری به استفاده از عکس داشته باشند.

این هنرمند عکاس خاطرنشان کرد: از سویی با توسعه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و تبادل اطلاعات در این بستر، تصویر از مهم‌ترین ابزارهایی است که توانسته به‌مراتب تأثیرات اثربخشی روی مخاطبان داشته باشد.

شاهرخ بیان کرد: درصورتی‌که تصاویر از چارچوب‌های فنی و هنری برخوردار باشند، اثرگذاری آنان در بستر شبکه‌های اجتماعی به‌مراتب دوچندان می‌شود.

وی ادامه داد: به عبارت بهتر عکس از مهم‌ترین ابزارهای اطلاع‌رسانی است که با اقبال کاربران روبرو شده و بر اساس آمارهای منتشره روزانه بالغ بر میلیون‌ها تصویر در شبکه‌های مجازی بارگذاری و ردوبدل می‌شود.

داور جشنواره عکس "مدافعان سلامت" افزود: امروزه و با توسعه عکاسی هر خانواده می‌تواند با استفاده از تلفن همراه اتفاقات پیرامون خود را منعکس کرده و در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری و اطلاع‌رسانی کند.

شاهرخ در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: در شرایط کنونی و با همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا و ضرورت مقابله با آن، هنر عکاسی بسترساز آموزش و یکی از ابزارهای مؤثر در مهار و کنترل بیماری است.

وی با بی‌بدیل خواندن نقش عکاسان در انعکاس خدمات مجاهدانه کاردرمانی کشور در مقابله با ویروس کرونا افزود: اکنون عکس به ابزاری برای به تصویر کشیدن تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت و انتقال خدمات آنان به افراد جامعه شده است.

این هنرمند عکاس تأکید کرد: به تصویر کشیدن گوشه‌هایی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کادر درمانی، بازخوردهای اجتماعی را در جهت قدردانی از مدافعان سلامت و ایفای هر چه بهتر نقش مشارکتی مردم در راستای کمک به مهار این بیماری رقم زده است.

شاهرخ با اشاره به ثبت تلاش‌ و فداکاری کادر درمانی کشور از طریق دوربین عکاسان و انتقال آن به آیندگان تصریح کرد: به این ترتیب این رخداد همه‌گیر و اجتماعی که همه اقشار مردم در آن مشارکت دارند، به‌عنوان گنجینه‌ای تصویری در حافظه تاریخ این مرز و بوم ثبت خواهد شد.

وی سپس با قدردانی از ابتکار حوزه هنری استان لرستان در برگزاری جشنواره سراسری عکس "مدافعان سلامت" گفت: بخشی از این تصاویر در قالب گزارش‌های تصویری و خبری و به‌عنوان عکس خبری و بخشی دیگر به‌منظور ثبت لحظات ماندگار فعالیت کادر درمانی در مقابله با بیماری کرونا تهیه می‌شود.

داور جشنواره سراسری عکس "مدافعان سلامت" ابراز امیدواری کرد کادر درمانی کشور با استفاده از تلفن همراه و جدیت و هدفمندی بیشتر نسبت به ثبت این لحظات اهتمام ورزیده و گوشه‌ای از خدمات این قشر را در قاب تصویر به جامعه تحویل دهند.

شاهرخ با تأکید بر اینکه ملت ایران همواره به وحدت، همراهی، تلاش و سخت‌کوشی زبانزد است، گفت: با ثبت تصاویر مدافعان سلامت، تصویر دیگری از ایثار و فداکاری مردم کشورمان برای جهانیان نمایش داده می‌شود.

وی در خصوص وجوه تمایز و تفاوت‌های جشنواره مدافعان سلامت با دیگر جشنواره‌های عکس بیان کرد: در جشنواره‌های دیگر عمدتاً مباحث رقابتی مطرح است، اما این جشنواره بیشترین توجه خود را صرف انعکاس و به تصویر کشیدن فعالیت‌های کادر درمانی کرده و این شایسته تقدیر است.

این هنرمند عکاس عنوان کرد: به عبارت بهتر عکاسان با ثبت لحظات تلاش‌ شبانه‌روزی کادر درمانی در وهله اول دین خود را به مدافعان سلامت کشور ادا می‌کنند.

شاهرخ تأکید کرد: عکاسان کشورمان که در دوران دفاع مقدس به‌جای اسلحه با استفاده دوربین تصاویری ماندگار را از ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی رزمندگان جاودانه کردند، امروز نیز با ثبت و ضبط مجاهدات مدافعان سلامت به تکلیف خود عمل می‌کنند.

وی با آرزوی مهار بیماری کرونا در کشورمان افزود: قطعاً ثبت تصاویر امروز می‌تواند بخشی از حافظه تاریخی برای نسل‌های آینده این مرز و بوم باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدافعان سلامت عکاسان کروناویروس همه علیه کرونا مدافعان سلامت کادر درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، سحابی سراسب(Horsehead) در صورت فلکی شکارچی در فاصله 1300 سال نوری از زمین قرار دارد. هر سال نوری معادل 9.7 هزار میلیارد کیلومتر است. این سحابی حدود یک قرن قبل کشف شده و نام آن از ظاهر عجیبش سرچشمه گرفته که ستونی از گرد و غبار به شکل سر اسب است.

جدیدترین تصاویر مادون سرخ تلسکوپ جیمز وب که دیروز منتشر شد قسمت بالایی «سراسب» را با جزئیات دقیق تر و ابرهای حاوی مولکول های سرد هیدروژن و مواد شیمیایی دوده مانند را به طور درخشان نشان می دهد.

سراسب یکی از هدف های مشاهدات فضایی تلسکوپ های بزرگ از جمله هابل بوده است. سال گذشته تلسکوپ فضایی Euclid اروپا تصاویری تازه از این سحابی ثبت کرد.

کد خبر 6092693 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • جشنواره ورزش و سلامت در روستای ابرسج
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • معرفی رایتل برای دومین بار به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند