Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@06:03:08 GMT

ابداع تونل ضد عفونی با گاز ازن در تبریز

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۴۴۳۱

ابداع تونل ضد عفونی با گاز ازن در تبریز

به گزارش سه شنبه ایرنا، این سامانه ضدعفونی ازن به صورت مکانیزه بدون نیاز به مواد ضدعفونی کار و ویروس را در لحظه نابود می کند و ۳۲۰۰ برابر سریعتر و ۶۰ برابر قویتر از محلول های ضدعفونی عمل می کند.

قائم مقام شهردار تبریز گفت: تونل ضدعفونی با سامانه ازن، آسیب کمتری به افراد، خودروها و محیط زیست وارد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول موسایی اعلام کرد: از این نوع تونل ضدعفونی خودرو، در چند نقطه از سطح شهر ایجاد می‌کنیم که همشهریان می توانند از آن برای ضدعفونی خودروهای خود استفاده کنند.

وی، ماموریت‌ اصلی شهرداری را کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا معرفی کرد و اظهار داشت: در این ارتباط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و اداره کل سلامت شهرداری تبریز متولی است و همچنان ضدعفونی معابر و مبلمان سطح شهر ادامه دارد.

موسایی همچنین گفت: گندزدایی تجهیزات و تاسیساتی که در سطح شهر به مردم ارائه خدمت می کنند، از جمله سیستم حمل و نقل، مترو، اتوبوسرانی و پایانه مسافری همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برخی از سازمان ها و شرکت های شهرداری که به ویژه منبع درآمد برای تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی بود، تعطیل یا نیمه‌ تعطیل است، ادامه داد: به جهت اینکه سلامتی شهروندان برای ما در اولویت قرار دارد، جزو اولین شهرهایی بودیم که تصمیم گرفتیم برخی خدمات همچون مترو، اتوبوسرانی و پایانه مسافربری را متوقف کنیم.

موسایی به اقدامات شهرداری برای تأمین امنیت همکاران آتش‌نشانی و خدمات شهری اشاره و تأکید کرد: سلامت و امنیت آتش‌نشانان برای ما مهم است و قطعا تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانان، عوامل خدمات اجرائی و شهری به طور کامل تامین و همچنین برای چند ماه آینده مواد ضدعفونی کننده سطوح به میزان کافی تهیه شده است.

وی گفت: این تونل ضد عفونی دو منظوره با سیستم ازن، روزانه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و ۱۷تا ۱۹ در محل ایستگاه شماره ۲۲ آتش شنانی تبریز در اختیار شهروندان است.

طبق اعلام محمد حسین کوه کمری سازنده این سامانه ضدعفونی، کشورهای آسیای شرقی همچون کره، ژاپن و چین از این سیستم استفاده کرده‌ اند و و مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است که برای اولین بار در کشور، این دستگاه در تبریز نصب شده است.

وی گفت: این دستگاه کاملا بومی بوده و هیچگونه قطعه و یا مواد خارجی ندارد و انتظار می‌رود در تمامی ادارات پرتردد و معابر پرازدحام شهر نیز نصب شود.

 ازن (O۳) یا آلوتیپ سه اتمی اکسیژن، یک گاز ناپایدار است که به طور وسیع به منظور ضدعفونی و اکسیداسیون مورد استفاده قرار گرفته است. ازن، قدرت حلالیت نسبتا خوبی در آب دارد، به طوریکه در مقایسه با اکسیژن در حدود ۲۰ برابر قابلیت حلالیت بیشتری دارد.

گاز ازن می تواند کپک ها، باکتری ها و ویروس ها را تخریب کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا حمل و نقل خودرو ژاپن سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی گاز بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورا هم در نشست امروز درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ به اعضای شورا گزارش می‌دهد.

علیرضا نادعلی افزود: بررسی یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب هم در دستور کار دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی لوایح اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب هم از دیگر دستورکار‌های نشست امروز شورای شهر تهران است.

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز