Web Analytics Made Easy - Statcounter

گردان‌های سیدالشهدا وابسته به الحشد الشعبی در عراق، هشدار داد آمریکا در صورتی‌که اقدام به هدف قرار دادن رهبران الحشد یا گروه‌های مقاومت عراقی بکند، با پاسخی غافلگیرکننده مواجه خواهد شد. ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "کاظم الفرطوسی" سخنگوی گردان‌های سید الشهداء، امروز- سه‌شنبه- در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری "بغداد الیوم" گفت: پروژه‌های آمریکا برای توطئه علیه عراق در نتیجه وجود آگاهی جمعی و هوشیاری گروه‌های مقاومت و اقتدار حضور مرجعیت دینی در میدان ناکام مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفرطوسی با تأکید بر این‌که "واشنگتن به حاکمیت عراق احترام نمی‌گذارد و در هر چیز دخالت ‌می‌کند"، گفت: مقاومت در برابر اشغالگری آمریکا حاضر است و اگر واشنگتن به حمله علیه شخصیت‌هایی در الحشد الشعبی یا گروه‌های مقاومت اقدام کند عواقب این امر وخیم خواهد بود و پاسخی دریافت خواهد کرد که هرگز پیش‌بینی آن را نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: موازنه‌های قوا میان این دو کشور برابر نیست. بنابراین گفت‌وگوی راهبردی میان دو طرف هم هیچ فایده‌ای ندارد؛ زیرا واشنگتن در تمام امورات عراق دخالت می‌کند.

گردان‌های «سیدالشهداء»: گفت‌وگوی استراتژیک آمریکا با بغداد بی‌معنی استواکنش گردانهای سید الشهدای عراق به اقدام آمریکا علیه یک مسئول حزب الله

 

"عادل عبدالمهدی" نخست‌وزیر مستعفی عراق، روز چهارشنبه گذشته محتوای نامه درخواست آمریکا برای مذاکره با بغداد را فاش کرد.

عادل عبدالمهدی در نشست شورای امنیت ملی، اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا خواستار ایجاد فرمولی برای تفاهم در مورد آینده حضور نیروهای این کشور در عراق شده است، و واشنگتن همچنین در نامه خود عنوان کرده که در تلاش است نیروهایش را از عراق خارج کند.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط حشد الشعبی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حشد الشعبی حشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن

معاون وزیر خارجه یمن ضمن دادن هشدار به واشنگتن گفت که یمنی‌ها از طرح‌های متجاوزانه آمریکا مطلع هستند.

به گزارش ایسنا، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که یمن از طرح‌های متجاوزانه آمریکا علیه این کشور مطلع است و مسؤولیت پیامدهای حماقت احتمالی برعهده واشنگتن خواهد بود.

این مقام یمنی به آمریکا هشدار داد: اگر اقدامات متجاوزانه علیه ما انجام دهید حتی یک راه امن در منطقه پیدا نخواهید کرد و منافع شما هدف دائمی تمام آزادی‌خواهان خواهد بود.

وی نوشت: من به عنوان یک صلح طلب، آمریکا را نصیحت می‌کنم که به رویکردهای خصمانه خود پایان دهد قبل از اینکه افکار و ایده‌های شکست‌خورده این کشور را به سمت جهنم طولانی‌مدت بکشاند.

پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

«یحیی سریع» افزود نیروی دریایی یمن‌ همچنین یک نفتکش انگلیسی با نام Andromeda Star را با موشک در دریای سرخ هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد که هدف گیری با تعدادی موشک مناسب دریایی انجام شده که منجر به اصابت مستقیم شده است.

سریع تاکید کرد عملیات‌های نظامی ارتش یمن تا زمان پایان محاصره و جنگ علیه غزه ادامه خواهد یافت.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • وعده صادق خنجر امت اسلام بود/ هر اقدامی علیه ایران پاسخی شدید در پی دارد