Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس گفت: «در سال جدید و در راستای توسعه حوزه پژوهش دانشگاه انتظار داریم که مدرسه کسب و کار را به بهره‌برداری برسانیم و شهرک فناوری صنعت خودرو را راه‌‌اندازی کنیم.»

گروه استان‌های خبرگزاری آنا، حسین عقابی؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس سال 85 در 6 رشته در مقاطع کاردانی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون 229 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراحی و ساخت ربات فراتوانبخش توسط محققان مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و کسب رتبه دوم رباتیک مین‌یاب در مسابقات بین‌المللی رباتیک توسط این واحد دانشگاهی از دستاوردهای برتر موفقیت این دانشگاه در چند سال اخیر و راه‌اندازی مدرسه عالی فناوری و نوآوری از دیگر فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در سال 98 بوده است.

خبرنگار خبرگزاری آنا درباره دستاوردهای سال 98، برنامه‌های سال جدید و برخی دیگر از فعالیت‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس با حسین عباسپور رئیس این دانشگاه به گفتگو نشسته و جزئیات فعالیت‌ها و برنامه‌ها را جویا شده که در ادامه خواهیم خواند.

آنا: در سالی که گذاشت، مهم‌ترین دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در حوزه‌های مختلف به‌ویژه پژوهش را چه می‌دانید؟

عباسپور: اهم دستاوردها و رویکردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در سال گذشته در حوزه پژوهش همکاری مشترک با پارک فناوری پردیس (وابسته به نهاد ریاست جمهوری) برای راه‌اندازی مدرسه عالی فناوری و نوآوری پردیس، طرح‌­های پژوهشی مشترک، به‌کارگیری متخصصان پارک برای تدریس و پژوهش­‌های فناورانه مشترک و جذب دانشجویان این واحد دانشگاهی در پارک فناوری برای همکاری و کارآموزی در شرکت‌­های دانش‌بنیان بود.

راه­‌اندازی گروه پژوهشی کنترل و رباتیک، راه­‌اندازی مرکز تحقیقات شهر لجستیک، اخذ مجوز از نظام مهندسی استان تهران برای برگزاری دوره­‌های ارتقای پایه مهندسان استان تهران، همکاری مشترک با سازمان فنی و حرفه‌­ای پردیس برای برگزاری دوره­‌های مهارت افزایی دانشجویان کاردانی و کارشناسی و راه‌­اندازی اولیه نشریه مهندسی مکانیک از دیگر اقدامات این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهش بود.

رونمایی از اپلیکیشن «با هم بریم»

انعقاد تفاهم‌­نامه همکاری­‌های پژوهشی و آموزشی با واحد تهران جنوب برای تأسیس شهرک فناوری صنعت خودرو، برگزاری دوره­‌های مشترک آموزشی مهارتی و جذب دانشجویان غیرایرانی، همکاری مشترک با اداره صنعت، معدن و تجارت شهر برای جهت افزایش تعاملات صنعت و دانشگاه ازجمله فعالیت انجام شده در حوزه پژوهشی این دانشگاه در سال گذشته بوده است.

اپلیکیشن «با هم بریم» برای تسهیل در رفت و آمد دانشجویان و استادان به دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در سال 98 رونمایی شد. دفترچه نظام موضوعات با عنوان«سامان‌­های فیزیکی-سایبری» با تأیید استان تهران در حال تکمیل است. سامانه پژوهشیار و طرح پایش در این واحد دانشگاهی اجرایی و سه کرسی نظریه‌پردازی، نقد و ترویجی در حوزه پژوهش این دانشگاه برگزار شده است.

ایجاد 7 مقطع رشته جدید

 فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در حوزه آموزش در سال گذشته شامل اخذ مجوز از وزارت علوم برای راه‌­اندازی رشته­‌های جدید می‌شود که در همین راستا با ایجاد هفت مقطع رشته جدید موجب افزایش تعداد دانشجو نیز شد. برنامه‌ریزی اصلاح ساختار و فرایندهای آموزشی برای افزایش رضایتمندی دانشجویان انجام و کنکور سراسری برای نخستین بار در این واحد دانشگاهی و شهرستان پردیس برگزار شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس سال گذشته در حوزه سما، مجتمع پسرانه سما از پيش دبستانی تا دوازدهم را در همه رشته‌ها تکمیل کرده و کلاس‌ها را با تجهیزات سمعی و بصری هوشمند ساخته است.

آزمایشگاه‌های شیمی، فیزیک، زمین‌شناسی و زیست متوسطه سما، آزمايشگاه علوم تجربی در دبستان سما، سايت كامپيوتر، كارگاه رباتيک، كارگاه هنر، كارگاه‌های عمومی و مهارتی برق، مكانيك خودرو، نجاری و گلخانه را در سال گذشته تجیهز کرده است.

تأسیس زمين‌های ورزشی فوتبال در چمن مصنوعی، بسكتبال، واليبال در فضای باز، تأسیس سالن ورزشی فوتسال و بسكتبال، سالن ورزشی فوتبال دستی، شطرنج و تنيس روی ميز و نیز به‌کارگیری استادان مدارس خوب تهران در كنار استادان جوان از دیگر اقدامات این واحد دانشگاهی در حوز سما در سال 98 بوده است.

آنا: پیرو طرح شعار «هر دانشجو، یک تخصص و یک مهارت» به‌عنوان شعار سال 98 دانشگاه و تأکید بر انجام این شعار در واحدهای دانشگاهی، چقدر در این زمینه موفق بودید و چه اقداماتی انجام داده یا در دست اقدام دارید؟

عباسپور: در حوزه پژوهش، دانشجویانی  برای کارآموزی و همکاری در شرکت­‌های دانش‌بنیان پارک فناوری پردیس معرفی شدند. همکاری مشترکی با سازمان فنی و حرفه­‌ای پردیس برای برگزاری دوره­‌های مهارت افزایی دانشجویان کاردانی و کارشناسی داشتیم و دو رویداد با همکاری پارک فناوری پردیس برگزار شد و مسابقات مهارتی توسط باشگاه پژوهشگران جوان و انجمن‌­های علمی مانند تعمیر لامپ‌های کم مصرف، نجات تخم مرغ و ... برگزار کردیم.

برگزاری کارگاه‌های مهارتی توسط باشگاه پژوهشگران جوان و انجمن­‌های علمی مانند طراحی در احداث نیروگاه‌های خورشیدی و نرم افزارهای تخصصی مانند پایتون، متلب، و....، مباحث تخصصی مانند اینترنت اشیا، امنیت سایبری و ... و برگزاری بازدید تخصصی از پارک فناوری پردیس و آشنایی با مفاهیم کارآفرینی، هسته فناور، مرکز رشد و ... از دیگر اقدامات انجام شده برای پیشبرد شعار سال 98 دانشگاه در حوزه پژوهش بود.

پیرو شعار سال، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در حوزه سما به برگزاری كلاس‌های فوق‌برنامه دانش‌آموزان با مهارت‌های برق ساختمان، مكانيک خودرو، نجاری، باغبانی و گلكاری اقدام کرد و دوره امداد و نجات نیز توسط کانون هلال‌احمر انجام شد و در نهایت از پارک فناوری پردیس هم بازدید داشتیم.

آنا: آیا در زمینه مدارس مهارتی مورد تأکید مسئولان عالی دانشگاه ورود کرده‌اید؟ اگر ورود کرده‌اید چه اقدامات و در چه زمینه ای انجام داده‌اید؟

عباسپور: بله، با توجه به اینکه پردیس با وجود دانشگاه آزاد اسلامی و پارک فناوری پردیس به ناحیه مهمی در زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی تبدیل شده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در راستای افزایش تعاملات بین این واحد دانشگاهی و پارک فناوری پردیس راه‌­اندازی مدرسه کسب و کار فناوری و نوآوری را در دستور کار خود قرار داده که تاکنون موفق به اخذ مجوزهای اولیه راه‌­اندازی مدرسه کسب و کار از معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری سازمان مرکزی شده است. 

آنا: اهداف و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی پردیس در سال 99 در حوزه‌های مختلف چیست؟

عباسپور: با توجه به تلاش­‌های انجام شده در سال 98 در راستای توسعه پژوهشی و آموزشی این واحد دانشگاهی در سال پیش رو انتظار داریم که مدرسه کسب و کار را راه‌‌اندازی کرده و به بهره‌برداری برسانیم. شهرک فناوری صنعت خودرو را نیز راه‌‌اندازی کنیم و اپلیکیشن «با هم بریم» را در استان تهران توسعه دهیم.

توسعه نشریات علمی را در این واحد دانشگاهی مد نظر داریم و قرار است کلینیک صنعتی شهرهای صنعتی حومه شهر پردیس را در راستای توسعه همکاری با اداره صنعت، معدن و تجارت راه‌‌اندازی کنیم.

توسعه کمی و کیفی رشته‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس، برگزاری همایش ملی در حوزه معماری، شهرسازی و عمران، راه‌‌اندازی کلینک صنعتی پردیس در شهر صنعتی خرمدشت ازجمله برنامه‌های در دست اقدام برای سال جاری بوده  و در حوزه سما هم تلاش بر توسعه كمی و كيفی مجتمع پسرانه و راه‌اندازی مجتمع دخترانه است.

آنا: فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی پردیس در «طرح پایش» و ایجاد «سراهای نوآوری و فناوری» به چه صورت بوده است، تشریح بفرمایید.

عباسپور: موضوع«سامانه­‌های فیزیکی سایبری» در استان تهران به تصویب رسیده و این واحد دانشگاهی در حال تدوین دفترچه نظام موضوعات است. ابلاغ طرح پایش و اجرایی کردن آن از آبان 98 صورت گرفته و اجرای کامل سامانه پژوهشیار نیز به استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس از اردیبهشت 98 ابلاغ شده است.

با توجه به تفاهم­نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و پارک فناوری پردیس در سال پیش رو پس از عملیاتی شدن مدرسه کسب و کار منطبق بر آیین‌­نامه سرای نوآوری، راه‌­اندازی سرای نوآوری را در دستور کار خود خواهیم داشت.

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: صنعت خودرو دانشگاه آزاد اسلامی پردیس مدرسه کسب و کار دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دانشگاهی پارک فناوری پردیس فناوری و نوآوری مدرسه کسب و کار حوزه پژوهش اندازی مدرسه همکاری مشترک برگزاری دوره پردیس در سال سال گذشته استان تهران برنامه ها فعالیت ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود حق بجانب عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲ رشته جدید به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد قوچان اضافه‌شده است، اظهار کرد: مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیا در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد کشور و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری رشته‌های جدید این دانشگاه به‌حساب می‌آیند و از مهرماه ۱۴۰۳ هر دو رشته دانشجو می‌پذیرند.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان ادامه داد: این دانشگاه به‌عنوان اولین واحد دانشگاهی از مجموعه دانشگاه‌های آزاد در سال ۱۴۰۰ میزبان نخستین نشست تخصصی اینترنت اشیا با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بوده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی رشته مهندسی اینترنت اشیا می‌تواند زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم بوده و موجب شود دانشگاه‌های کشور دوشادوش سایر کشورهای توسعه‌یافته حرکت کند.

کد خبر 6088176

دیگر خبرها

  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید