Web Analytics Made Easy - Statcounter

 این مطالعه شامل ۴۳ کودک مبتلا به بیماری آسم در حد خفیف تا متوسط بود و در طول دوره آلودگی هوا نسبتاً بالا در شانگ‌های چین انجام شد.

آلودگی هوا ناشی از سوخت‌های فسیلی است و در اندازه‌های گوناگون یافت می‌شود. آلودگی PM۲.۵ حدود ۳۰ برابر کوچک‌تر از قطر موی انسان است و می‌تواند در عمیق‌ترین نواحی ریه نفوذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مطالعه، دو فیلتر هوا در اتاق خواب کودک امتحان شد. یکی از آن‌ها یک فیلتر موسوم به HEPA با قابلیت از بین بردن ذرات PM۲.۵ بود و دیگری فیلتر ساختگی بدون تأثیر بود. هر یک از فیلتر‌ها به مدت ۲ هفته با فاصله زمانی دو هفته‌ای استفاده شدند. خانواده‌ها فرق بین فیلتر‌ها را نمی‌دانستند.

نتایج نشان داد در زمان استفاده از فیلتر HEPA در اتاق خواب کودک، میزان PM۲.۵ درون اتاق در مقایسه با زمان استفاده از فیلتر ساختگی، بالغ بر دوسوم کمتر بود. این میزان کاهش منجر به بهبود قابل توجهی در نحوه جریان هوای ورودی و خروجی به ریه‌های کودکان شد.

محققان دریافتند به طورمیانگین ۲۴ درصد کاهش در مقاومت کل مجاری هوا، ۴۳.۵ درصد کاهش در مقاومت مجاری هوای کوچک، ۷۳ درصد افزایش در قابلیت ارتجاعی مجاری هوا، و ۲۸ درصد کاهش در میزان اکسید نیتریک استنشاق شده، عامل التهاب در ریه‌ها، وجود داشت.

این فواید نفس کشیدن راحت تا زمان استفاده از فیلتر‌های هوای واقعی دوام داشت.

«جانفنگ ژانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه دوک کارولینای شمالی، در این باره می‌گوید: «احتمالا در صورت استفاده مداوم از فیلتر‌ها شاهد فواید مداوم آن‌ها خواهیم بود.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد استفاده از دستگاه‌های تهویه هوا به منظور کاهش قرارگیری مجاری هوا تحتانی در معرض آلاینده‌ها می‌تواند به کودکان مبتلا به بیماری آسم برای نفس کشیدن راحت‌تر بدون استفاده از دارو‌های گران کمک کند.»

در صورت تأیید آزمایشات بالینی، فیلتر‌های هوا می‌توانند به کنترل بیماری آسم در فضا‌های بسته و باز آلوده کمک کند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر کودکان آلودگی هوا آسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان تاکید کردند که خطر سرطان ثانویه برای هر بازمانده سرطان سینه بسیار کم است. با این حال، نسبت به افرادی که هرگز سرطان سینه نداشته اند، این خطر افزایش می‌یابد.

«آنتونیس آنتونیو»، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های اولیه در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی خطر ابتلاء به سرطان دوم در بازماندگان سرطان سینه است.»

تیم او داده‌های بیش از ۵۸۰۰۰۰ زن و بیش از ۳۵۰۰ مرد بازمانده از سرطان سینه را که در مجموعه داده‌های ملی ثبت سرطان بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. همه آنها تشخیص اولیه سرطان سینه شأن بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود.

این تیم گزارش داد که زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنانی که قبلاً هرگز سرطان سینه نداشته اند، دو برابر با احتمال ایجاد تومور در سینه دیگر روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد که برای بازماندگان مرد (که سرطان سینه در آنها یک بیماری بسیار نادر است)، احتمال ابتلاء به سرطان در سینه دیگر ۵۵ برابر افزایش یافته بود.

در مورد سایر انواع تومور، زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنان بدون سابقه سرطان سینه، ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به سرطان آندومتر، ۵۸ درصد خطر ابتلاء به لوسمی میلوئیدی و ۲۵ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به سرطان تخمدان روبرو بودند.

سن بیمار در اولین تشخیص سرطان سینه نیز مهم بود: زنانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، ۸۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به سرطان دوم مواجه شدند، در حالی که زنانی که برای اولین بار پس از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان سینه شده بودند، تنها ۱۷ درصد بیشتر مستعد ابتلاء به تومورهای ثانویه سرطانی بودند.

چرا سن مهم بود؟ به گفته تیم آنتونیو، احتمال دارد زنانی که در جوانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که سرطان‌هایشان در مراحل بعدی زندگی ظاهر می‌شود، حامل ژن‌های مرتبط با سرطان باشند.

کد خبر 6090452

دیگر خبرها

  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد