Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) از نظارت دقیق بر عدم آلودگی‌های زیست محیطی در تغسیل متوفیان کرونایی خبر داد. تاریخ انتشار: 06:00 - 27 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۲۷۶۰

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در گفت‎وگو با گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: سازمان بهشت زهرا (س) تا این ساعت بر اساس مصوبه‌های شورای اسلامی شهر تهران، نهایت مساعدت را نسبت به خانواده‌های متالم و داغدار و مراجعان به این سازمان انجام داده و نکته متفاوت و بی سابقه‌ای که اتفاق افتاد، این بود که خانواده‌ها و مراجعین هرجایی خودشان خواستند، دفن اموات صورت گرفت و ما حداکثر تلاشمان این است که رضایت شهروندان را در این حوزه شاهد باشیم و ما امیدواریم و آرزو می‌کنیم که هرچه سریعتر بیماری کرونا برطرف شود و افراد از این مساله آسیب نبینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به هیچ وجه دفن متوفیان کرونایی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه با شهرداری نیست و مجوز آن با سازمان اوقاف است و تصمیمات بر اساس دستور و هماهنگی آنان صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا از طریق کفش انتقال می‌یابد؟

خال با اشاره به نظارت دقیق بر عدم آلودگی‌های زیست محیطی خاطرنشان کرد: به هرحال سازمان بهشت زهرا (س) و مجموعه معاونت خدمات شهری بر اساس سیاست‌های ابلاغی شهردار تهران چند استراتژی را مدنظر داشت، اول اینکه تمامی پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طور کامل رعایت شود، دوم اینکه در حفظ جان شهروندان برای ما اولویت دارد و موضوعات زیست محیطی و گند زدایی به صورت دائم انجام شود و سوم تکریم خانواده‌های داغدار و مراجعان ماست که برای ما اولویت دارد و همچنین سلامت پرسنل بهشت زهرا (س) که به دقت رصد می‌شود و آزمایشات مختلف به صورت هر هفته انجام پذیرفته است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تصریح کرد: تعامل خوبی بین همه نهاد‌ها و ارگان‌های سیاسی و اجتماعی شکل گرفته است که من در اینجا لازم است از همه تشکر و قدردانی کنم؛ مجموعه سپاه تهران، قرارگاه ثارالله، قوه قضاییه، دادستانی کل، دادستانی تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وزارت بهداشت و البته از ستاد ملی مبارزه با کرونا باید تشکر و تقدیر کنم.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید تغسیل متوفیان امر واجب کفایی و شرعی است که بر گردن همه مسلمین است، اما با انجام این کار توسط پرسنل سختکوش بهشت زهرا (س) و داوطلبین جهادی از گردن دیگر افراد جامعه ساقط می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممنوعیتی در تعداد خانواده متوفیان کرونایی در هنگام دفن و کفن قائل شده‌اید، اظهار کرد: مجموعه شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا (س) نمی‌تواند شهروندان را از حق شهروندی خودشان اعم از تشییع جنازه فرزندانشان و یا عزیزانشان محروم کنند، اما ما همواره به رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان توصیه کرده ایم و مردم نیز واقعا خودشان خیلی رعایت کردند و این مساله حاکی از فرهنگ بالای مردم است و حتی برای خانواده متوفیان عادی هم این مساله محقق شده است.

وی در پایان با اشاره به کاهش مراجعات مردمی به بهشت زهرا (س) تصریح کرد: پیش از شیوع کرونا در وسط روز نزدیک به ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار نفر در محل ساختمان عروجیان حضور داشتند که شما شاهد هستید اکنون این مساله به تعداد کمی تقلیل یافته است و ما از بابت همکاری شهروندان با مدیریت شهری سپاسگزاریم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کرونا شهرداری تهران مدیرعامل سازمان بهشت زهرا متوفیان کرونایی زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی توضیحاتی در خصوص اختلال اینترنت مناطق مرکزی تهران از سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد:

سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به برخی اخبار نادرست در خصوص وجود اختلال و افت شدید سرعت اینترنت طی روز جاری در مناطق مرکزی تهران عنوان کرد که اختلال و کاهش سرعتی در این مناطق نداریم.

وی افزود: بر اساس رصد لحظه‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کیفیت شبکه ارتباطی کشور تاکنون هیچ گونه افت سرعتی در شبکه ارتباطی مناطق مرکزی تهران مشاهده نشده است.

کد خبر 6091427 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم