Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ورایتی٬ سهام شرکت آمازون بزرگترین سایت فروش آن لاین جهان با افزایش چهار درصدی در ارزش سهام٬ بالاترین میزان صعود تاریخ را برای خود ثبت کرد.

سهام آمازون سه شنبه در بازار بورس با افزایش ۴.۲ درصدی در معاملات صبح٬ ارزش هر سهم این شرکت به ۲ هزار و ۲۶۰ دلار رسید. این رقم‌جدید رکورد این غول اینترنتی را که در نوزدهم فوریه با ۲ هزار و‌۱۷۰ دلار ثبت شده بود را پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با وقوع بحران شیوع پاندمی کرونا و تعطیلی‌های سراسری در جهان که به رکود بسیاری از صنایع گردید٬ آمازون در کنار نت فلیکس٬ زوم و دومینو در بخش سهام خدمات «در خانه بمانیم» سرمایه گذاری کرده است.

دفتر مستقر در سیاتل آمازون به دنبال قرنطینه و‌خانه نشینی مردم با سیل انبوهی از سفارشاتی که به آیتم‌هایی ضروری محدود شده اند مواجه شد.

آمازون برای اینکه بتواند به این سیل عظیم تقاضا‌ها پاسخگو باشد یکصد هزار نیروی تمام وقت و پاره وقت جدید برای شبکه‌های عملیاتی اش استخدام کرد و اعلام کرد که برای پرداخت حقوق و دستمزد‌های این بخش ۳۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

آمازون دیروز اعلام کرد که ۷۵ هزار نیروی دیگر برای انجام سفارشات متراکم و کمک به مشتریان در این دوران شیوع ویروس کرونا استخدام می‌کند.

این اقدام آمازون در واکنش به بیماری همه گیر کووید ۱۹ با انتقاداتی نیز همراه بوده است. بسیاری بر این عقیده اند که خود همین اقدام آمازون مبنی بر جذب و اشتغال چندین هزار نفر می‌تواند موجب بروز مشکلات واگیر شود چراکه این کمپانی به اندازه کافی امنیت و سلامت کارکنان را تامین نکرده است. بویژه اعتراضات بین کارکنان انبار‌های آمازون بخاطر عدم استقرار کامل شرایط ایمنی و مصونیت از ویروس واگیر کرونا گزارش شده و خبر‌ها حاکی از این است که آمازون برخی از معترضین این بخش را اخراج کرده است.

روز دوشنبه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که دو نفر از تکنسین‌هایی که در بین عموم از شرایط موجود انتقاد کرده اند از سوی شرکت آمازون اخراج شده اند. البته نماینده آمازون اعلام کرد که این دو نفر بخاطر نقض مکرر خط مشی‌های داخلی شرکت اخراج شده اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر بورس آمازون رکورد بازار سهام ارزش سهام کرونا رکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با ریزش ۳۳۹.۵۴ واحدی به ۲,۲۸۰,۷۳۲.۲۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۹۸.۸۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۶۲۲.۸۷۶ میلیارد سهم بود که طی ۳۶,۲۹۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۸۲۹.۵۵۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۸۰۲,۵۶۹.۰۲۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6092751 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • جم رکورد فروش را شکست
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز