Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: در طول شبانه روز ۲۰۰ تست کوووید ۱۹ در استان هرمزگان انجام می شود .

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان، حسین فرشیدی افزود : با توجه به اینکه در اوایل شیوع بیماری در استان امکان انجام تست نبود روزانه   ۳۰ تست در شبانه روز انجام میشد  اما پس از مدتی تمام امکانات پای کار آمد و هنگامیکه تست در استان انجام شد افزایش موارد داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر تعداد تست‌ها ۲۰۰ عدد در شبانه روز است و به دنبال این هستیم که تا پایان فروردین ماه تعداد تست‌ها را به ۴۰۰ تست برسانیم .

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تمام اطلاعات مستند در اختیار رسانه‌ها  و تمام آمار به صورت روزانه توسط اعضای ستاد استانی توسط شهروندان قرار می‌گیرد، ادامه داد :

چیزی که در حال حاضر مشخص است این است که بیماری نه تنها سلامت جسمی افراد را در معرض خطر قرار می دهد بلکه مسائل اقتصادی و اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار داده است .

فرشیدی با اشاره به اینکه بیماری کووید ۱۹ به گونه‌ای است که فرد علامت دار ممکن است علائم بسیار خفیفی داشته و یا گاها  علائمی نداشته باشد ، تشریح کرد :  بیشترین انتقال در زمانی  رخ می‌دهد که شخص مبتلا علامت دار است و سرفه می‌کند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ذکر این نکته که چندین برابر هر مورد مثبتی که اعلام می‌شود افراد بدون علامت در جامعه وجود دارند که ناقل بیماری هستند، بیان داشت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از مبتلاها علائم ندارد تعداد بیماران واقعی در استان از تعداد اعلام شده بیشتر است اما تعداد دقیق آن‌ها را نمی‌‌توان تشخیص و اعلام کرد.

این مسئول در مورد تعداد مبتلایان اتباع بیگانه در استان به بیماری کروناخاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲۰ نفر از اتباع خارجی به دلیل ابتلاء به بیماری‌های حاد تنفسی و کرونا به مراکز درمانی هرمزگان مراجعه و بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه تعداد جواب آزمایش ۲ نفر از اتباع بیگانه در استان مثبت بوده است، افزود: همچنین آزمایش کرونای یک نفر از اتباع بیگانه در پارسیان و یک نفر دیگر در کیش نیز مثبت بود که در روند درمان قرار گرفتند. تمام خدمات درمانی و بستری برای این افراد رایگان است و هیچ وجهی از آنان دریافت نمی‌شود.

به گفته فرشیدی هم اکنون پنج نفر از اتباع بیگانه به دلیل بیماری حاد تنفسی بستری هستند و ۱۱۵ نفر پس از بهبودی ترخیص شده‌اند.

وی تصریح کرد: بستری بیماران  کووید ۱۹   رایگان است اما بیماران حاد تنفسی باید هزینه خود را پرداخت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این نکته که افرادی که علائم بیماری را ندارند می‌توانند از ماسک‌‌های معمولی و یا حتی دست ساز استفاده کنند، اذعان داشت : در ابتدای شروع بیماری، تست برای بیمار انجام می‌شد و اگر تستس مثبت بود و علایم شدید بود بستری می‌شد و همچنین  تمام افراد مرتبط با بیمار نیز قرنطینه می‌شدند اما این استراتژی بعدها تغییر یافت و بیماران در نقاهتگاه‌ها نگهداری می‌شوند و از افراد مرتبط با فرد بیمار با وجود اینکه علایم نداشته باشند تست گرفته می‌شود.

فرشیدی با ذکر این نکته که باید دید جامعه به بیماران کرونایی عوض شود، گفت: جامعه و رسانه‌ها باید بدانند که بیماری کووید ۱۹ ننگ نیست و نباید مخفی شود بلکه باید اعلام شود تا بتوان آن را کنترل کرد. کووید ۱۹ تنها یک بیماری است نه یک مشکل اجتماعی که امکان دارد افراد خیلی زیادی را مبتلا کند.

 

 وی با اشاره به اینکه هنگامیکه وارد شهر می‌شویم مشخص است که برخی از صنوف فعالیت خود را بدون رعایت پروتکل‌ها آغاز کرده اند  که باید دستگاه‌های نظارتی مربوطه به این موضوع ورود کنند، مطرح کرد : اقتصاد باید بازگردد؛  اصنافی که تمایل به بازگشایی دارند باید دستورالعمل وزارت بهداشت را مطالعه  و امضا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن اشاره به اینکه واکسیناسیون طبیعی در این بیماری وجود ندارد اما یک مقاومت نسبی پس از ابتلا به این بیماری در فرد ایجاد می‌شود، افزود :  انتقال و سرایت این بیماری بسیار زیاد است اما تعداد بسیاری از افرادی که مبتلا می‌شوند علامت ندارد. درصدی که علامت دار می‌شوند اگر بیماری زمینه‌ای از جمله قلبی، ریوی و فشار خون بالا داشته باشند این بیماری مقداری خود را بیشتر نشان می‌دهد و امکان دارد شخص را بستری کند.

 

فرشیدی تاکید کرد: واحد عفونی علوم پزشکی هرمزگان و سازمان انتقال خون بندرعباس این آمادگی را برای دریافت درخواست بیماران بهبود یافته دارند. هم امکانات و هم اجرای مراحل درمان به صورت پلاسما درمانی در استان وجود دارد. شرایط آزمایشگاهی مناسبی در استان برای اجرای پلاسما درمانی فراهم است.

 

فرشیدی با اشاره به تشخیص ۷ مورد خانم باردار کرونا مثبت در هرمزگان، اضافه کرد: هر فرد مراجعه‌کننده‌ای به بیمارستان‌های هرمزگان که علائم کرونا را داشته باشد ابتدا سی‌تی‌اسکن گرفته و سپس مورد تست قرار می‌گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا نیز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از بیمارستان شریعتی بندرعباس به تعویق افتاد، ادامه داد: امیدواریم تا اواخر خردادماه بیمارستان شریعتی بندرعباس به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: موارد مثبت کرونا در روستاهای هرمزگان نیز مربوط به افرادی بود که به شهرها تردد داشتند و باید دقت کنیم در حال حاضر نباید افراد به دنبال جابجایی جمعیت باشند و متأسفانه این موضوع به‌طور دقیق انجام نشد.

 

خبرنگار: جمیله دبیری نیا

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کوید 19 ماسک های معمولی شمار م رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اتباع بیگانه نفر از اتباع کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر دهقانی از اختلال کم کاری تیروئید یا تیروئید پرکار به عنوان یکی از بیماری‌های شایع غدد نام برد و افزود: بیماری کم کاری تیروئید در نتیجه‌ی کاهش تولید و ترشح هورمون‌های تیروئیدی حاصل می‌شود و عموماً زنان باردار و افراد بالای ۶۰ سال، در معرض ابتلا به آن هستند.

این متخصص داخلی در خصوص نحوه درمان بیماری کم کاری تیروئید نیز گفت: درمان این بیماری تقریبا ساده بوده و مصرف قرص‌های حاوی هورمون تیروئید می‌تواند، هورمون‌های مورد نیاز بدن را تأمین کند که در اکثر موارد برای بیماران قرص لوتیروکسین تجویز می‌شود.

وی اضافه کرد: این دارو روزانه یک بار مصرف می‌شود که برای تأثیرگذاری بیشتر باید به صورت ناشتا و یک ساعت قبل از مصرف صبحانه مصرف شود. همچنین مصرف همزمان برخی دارو‌ها مانند پنتوپرازول، قرص آهن، کلسیم و... می‌تواند در میزان تأثیرگذاری قرص لووتیروکسین سدیم اثر منفی داشته باشد، لذا توصیه می‌شود، با فاصله حدود یک ساعت با دارو‌های ذکر شده، قرص کم کاری تیروئید مصرف شود.

دکتر دهقانی خاطر نشان کرد: بیمار ممکن است ظرف ۱ تا ۲ هفته پس از شروع درمان، پاسخ اندکی را احساس کند، اما پاسخ کامل به درمان با هورمون تیروئید اغلب تأخیر دارد و ممکن است چندین هفته طول بکشد. ضمن اینکه اکثر بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید، لازم است مصرف دارو را برای باقی عمر ادامه دهند، اما گاهی تعدیل و یا افزایش دوز مصرفی تحت نظر پزشک متخصص اتفاق می‌افتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • چرا رتیل‌ها مودار هستند؟
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • علائم فشار خون بالا
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید