Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@06:23:19 GMT

«قصه دلبری» پرفروش ترین کتاب روایت فتح با ۷۲ هزار نسخه

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۵۸۳۳

«قصه دلبری» پرفروش ترین کتاب روایت فتح با ۷۲ هزار نسخه

دریا لعل با بیان اینکه کتاب های«قصه دلبری» و «اسم تو مصطفاست» به ترتیب به چاپ ۷۲ و هشتم رسیده اند، گفت: چاپ کتاب در انتشارات روایت فتح به خاطر توجه به کیفیت با سخت گیری همراه است.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی- مریم داوری: بنیاد فرهنگی روایت فتح متولی جشنواره‌های بین المللی فیلم «مقاومت»، جشنواره تئاتر «مقاومت»، جشنواره «هنر مقاومت» است و در حوزه‌های تئاتر و هنرهای نمایشی، مستند، سینما، هنرهای تجسمی، ادبیات و رسانه فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجمن‌های سینمایی، عکاسان، هنرهای تجسمی و تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، مؤسسه روایت فتح، شهرک سینمایی انقلاب و دفاع مقدس، انتشارات ساقی و روایت فتح، تماشاخانه سرو و مجتمع فرهنگی هنری اسوه نیز از زیر مجموعه‌های بنیاد فرهنگی روایت فتح هستند. انتشارات روایت فتح به عنوان یکی از زیر مجموعه های بنیاد روایت فتح به تألیف و چاپ کتاب در حوزه‌ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی می پردازد. این انتشارات تاکنون کتاب‌های مختلفی در زمینه‌ زندگینامه و خاطرات شهدای دفاع مقدس و شهدای معاصر از جمله مدافعان حرم منتشر کرده است. مدیر انتشارات روایت فتح در حال حاضر «محسن دریالعل» از مدیران جوان در فضای فرهنگی و رسانه‌ای کشور است. دریا لعل سردبیری رسانه‌ها و نشریاتی همچون وفا، سینما رسانه و رسانه انقلاب را برعهده داشته است. وی مدیرعامل موسسه فرهنگی «متن زندگی» است که تولیداتی در قالب های مختلفی چون کتاب، فیلم کوتاه و مستند را در کارنامه خود دارد. به منظور اطلاع از وضعیت کتابهای انتشارات روایت فتح در حوزه شهدای مدافع حرم گفتگویی با «محسن دریا لعل» ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

انتشارات روایت فتح تا کنون چند کتاب با موضوع شهدای مدافع حرم منتشر کرده است؟

 تاکنون حدود 15 عنوان کتاب به صورت یک مجموعه در مورد شهدای مدافع حرم از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است. علاوه بر این کتاب های متفرقه ای نیز در بخش آزاد چاپ کردیم که از آن جمله می توان به کتاب های «جای من اینجاست» زندگینامه شهید عباس هادیان، « هیچ چیز مثل همیشه نیست» زندگی شهید امیر سیاوشی و « تو جای همه آرزوهایم»، زندگینامه شهید نعمت الله نجفی  اشاره کرد. این سه کتاب جزو تازه های نشر ما هستند.

 

به جز این سه کتابی که نام بردید چه کتابهای دیگری جزو تازه های نشر روایت فتح در حوزه مدافعان حرم محسوب می شود؟

کتاب «بی تو پریشانم»، زندگینامه شهید حجت الاسلام محمد پورنگ که توسط همسر شهید، زینب پاشا پور نوشته شده است و کتاب «حاج قاسم سلام»، روایتی از حمید رضا فراهانی از عملیات والفجر 8 نوشته مجید سانکهن، «قصه دلبری» زندگینامه شهید محمد حسین محمد خانی به روایت همسر شهید به قلم محمد علی جعفری و کتاب «اسم تو مصطفاست» روایت داستانی از زندگی شهید مصطفی صدرزاده به روایت همسر شهید ، سمیه ابراهیم پور به قلم راضیه تجار از دیگر کارهای جدید انتشارات روایت فتح است.

 

انتشارات روایت فتح از چه سالی چاپ کتاب در مورد شهدای مدافع حرم را آغاز کرده است؟

انتشارات روایت فتح از سال 95 چاپ کتاب با محوریت مدافعان حرم را شروع کرده است. تمام کتاب ها در این حوزه به چاپ سوم و چهارم رسیده اند. کتاب«قصه دلبری» زندگینامه شهید محمدخانی به چاپ هفتاد و دوم رسیده است یعنی 72 هزار نسخه از آن منتشر شده است. کتاب «بی تو پریشانم» به چاپ دوم و کتاب «اسم تو مصطفاست» به چاپ هشتم رسیده است.

میزان فروش کتابهای انتشارات روایت فتح با محوریت شهدای مدافع حرم و همچنین استقبال از این کتابها چقدر است؟

کتاب هایی که با محوریت شهدای مدافع حرم در انتشارات روایت فتح منتشر شدند، مورد استقبال زیادی قرار گرفتند و فروش خوبی داشتند.

 

آیا شکل ارایه کتاب ها در انتشارات روایت فتح همچنان به صورت مستند است؟

بله، شکل ارایه آثارمان همچنان گونه مستند و تاریخ شفاهی است.

 

چگونه شهدای مدافع حرم را برای چاپ آثار زندگی شان در انتشارات روایت فتح انتخاب می کنید؟

در انتشارات روایت فتح شورایی داریم، کتاب هایی که می شود منتشر کرد، مورد تحقیق و بررسی واقع می شود. در واقع سوژه ها مطرح می شود و اعضای شورا باید به جمع بندی برسند. در سه مرحله کارشناسان نظر می دهند و کتاب از اول کارشناسی می شود که آیا ارزش چاپ دارد یا خیر.

 

 

انتخاب نویسندگان در انتشارات روایت فتح به چه نحو است؟

 نویسندگانی هستند که قبلا با انتشارات روایت فتح کار کرده اند و یا در سایر انتشارات کتاب دادند و ما با قلم آنها آشنا هستیم. اگر نویسنده ای باشد که به اصطلاح کار اولی باشد، می خواهیم که برای ما متن آزمایشی بنویسد. اگر باب میل مان بود، انتخاب می کنیم و تقاضا می کنیم که مرحله به مرحله کار بنویسد و تحویل دهد به گونه ای که سطح کیفی کار آسیب نبیند و نویسنده به سطح کیفی که ملاک ماست، برسد. حتی اثر نویسنده های قدیمی که قبلا با آنها کار کردیم را نیز بررسی می کنیم و مرحله به مرحله کار آنها را رصد می کنیم. توجه به کیفیت باعث می شود که روند کار ما کندتر شود. سریع ترین حالت چاپ کتاب در انتشارات ما شش تا هفت ماه است و گاه خیلی بیشتر از این زمان می شود چون ما کیفیت کار برایمان مهم است و در این زمینه سخت گیری می کنیم.

 

آیا قرار نیست شکل ارایه آثار در انتشارات روایت فتح تغییر کند؟

هر احتمالی هست. احتمال دارد که سرفصل ها و مدل های جدید مطرح شود. شاید در سال جدید گونه های جدید محتوا هم در انتشارات روایت فتح راه اندازی شود. تمام تصمیم گیری های جدید باید در شورا مطرح شود و به جمع بندی برسیم.  

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مریم داوری انتشارات روایت فتح شهدای مدافع حرم انتشارات روایت فتح انتشارات روایت فتح شهدای مدافع حرم زندگینامه شهید چاپ کتاب قصه دلبری دفاع مقدس کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب ماهی جان در قزوین

ماهی جان کتابی شامل مجموعه شعر نوجوان است که به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر منتشر شده است.

سرایش آثار این مجموعه را مهدی مردانی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و تصویرگری آن را فیروزه ولدآبادی مربی فرهنگی کانون استان قزوین برعهده داشته اند.

این کتاب شامل ۲۸ سروده در قالب نیمایی است که انتشارات سایه گستر آن را در اندازه رقعی منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود