Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تگرگ و وزش تندباد طی چند روز گذشته 221 میلیارد و 200 میلیون تومان خسارت به باغات و مزارع استان کرمانشاه وارد کرده است.

نوربخش حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: بارش‌های اخیر که همراه با تگرگ و وزش باد شدید بود خسارات بسیاری  را در بخش‌های مختلف زراعی، گلخانه‌ای، باغبانی و عشایر استان وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اعزام اکیپ‌های 25‌گانه برای رصد خسارت‌های اشاره و بیان کرد: براساس آخرین گزارش‌های بارش شدید باران و تگرگ در چند روز گذشته 221 میلیارد و 200 میلیون تومان خسارت به باغات و مزارع استان وارد کرده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، این بارش‌ها به 15 هزار و  80 هکتار از باغات، 41 هزار و 800 هکتار از مزارع دیم و 15 هزار و 600 هکتار از مزارع آبی خسارت زده است.

وی تصریح کرد: با توجه به میزان بالای خسارت در بخش کشاورزی براثر حوادث و بلایاهای طبیعی، لازم است کشاورزان بعد از کشت محصول توجه ویژه‌ای به بحث بیمه محصولات داشته باشند.

حاتمی ادامه داد: تغییر رویکردی در بخش بیمه  نسبت به سنوات گذشته داشته‌ایم، با فراهم شدن تمهیدات و تسهیلات کشاورزان نسبت به بیمه محصولات باغی و زراعی خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: امروز شاهد هستیم خسارت و مبالغ هنگفتی بر کشاورزان و باغداران تحمیل شده که بخش عمده‌ای از این افراد به دلیل اینکه محصول خود را بیمه نکرده شامل بیمه نمی‌شوند و با مشکلات و گرفتاری‌های عدیده‌ای روبه‌رو شده‌اند.

بیماری زنگ گندم در کمین مزارع نواحی معتدل استان کرمانشاه

این مسؤول اشاره‌ای نیز به شیوع بیماری زنگ گندم در نواحی گرمسیری داشت و گفت: 4 هزار هکتار از مزارع گندم و جو در استان کرمانشاه در این مناطق بر ضدبیماری برگی سم‌پاشی شده است، اما پایش‌های کارشناسان جهاد کشاورزی بیماری زنگ‌زرد حالا در مناطق معتدل استان کرمانشاه شیوع پیدا کرده است.

وی افزود: بیماری زنگ گندم با شروع بارش‌های بهاری به‌خصوص در فصل فروردین و اردیبهشت شیوع پیدا می‌کند که توجه نکردن کشاورزان به مبارزه علیه این بیماری می‌تواند خسارات جبران ناپذیری برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

وی از کشاورزان نواحی معتدل خواست هر چه سریع‌تر مبارزه علیه این بیماری را شروع کنند و افزود: کشاورزان می‌توانند مبارزه علیه بیماری زنگ گندم را براساس نظر کارشناسان با بیماری سن همزمان انجام دهند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه گندم کشاورزی کشاورزان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه حاتمی خسارت باران تگرگ بیمه بیماری زنگ گندم استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۵۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی صادر شد؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک در نقاط مستعد بارش تگرگ سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) در کرمان، مازندران و گلستان، چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در گلستان، سیستان و بلوچستان و فارس و پنج‌شنبه (۶ اردیبهشت) در کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مهر، در این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی مد نظر قرار گیرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ چهارشنبه در مازندران، مرکزی، قم، شرق لرستان، تهران، پنج‌شنبه در خراسان رضوی، یزد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و شرق اصفهان، هرمزگان، شرق و شمال فارس، شرق سمنان و شرق خراسان شمالی و جمعه در جنوب کرمان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفر‌ها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌کند.

دیگر خبرها

  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی صادر شد؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی