Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:36:48 GMT

تب‌سنجی ۴۳۰۰ نفر در مبادی ورودی ماکو

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۶۰۰۷

تب‌سنجی ۴۳۰۰ نفر در مبادی ورودی ماکو

سجاد اسماعیل‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد در قالب بیش از ۱۰ هزار و ۲۵۰ دستگاه خودرو طی حدود یک ماه گذشته مورد غربالگری قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: نیروهای هلال‌احمر در ورودی‌ شهرستان‌ ماکو با تب سنجی  و غربالگری و شناسایی افراد مشکوک جهت اعزام  به مراکز درمانی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمعیت هلال احمر ماکو ادامه داد: این نهاد در اجرا و برگزاری این طرح ملی با بهره‌گیری از نیروهای خود با تجهیزات کامل از جمله آمبولانس در کنار فرمانداری، شهرداری، راهداری، شبکه بهداشت و درمان، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی در این پست‌ها حضوری فعال و تاثیرگذار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه راه اندازی کاروان صوتی هشدار کرونا در سطح شهر ماکو و بازرگان از دیگر اقدامات انجام گرفته این جمعیت است، افزود: این کاروان صوتی با هدف آگاه‌سازی و احتیاط و درخانه‌ماندن هرچه بیشتر همشهریان با همکاری آتش نشانی ماکو و بازرگان صورت گرفت.

" اسماعیل زاده " اضافه کرد: در حوزه درمان نیز درمانگاه عمومی هلال احمر ماکو با شیوع کرونا ویروس با انگیزه مضاعف خدمات خود را بدون حتی یک‌روز تعطیلی درحوزه پزشک عمومی و بستری موقت و تزریقات و پانسمان با مراجعه حدود پنج هزارنفر به‌صورت میانگین ماهانه به فعالیت‌های درمانی خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت حوزه کمک‌های‌ مردمی این جمعیت گفت: در یک مرحله با همکاری موسسه خیریه امام رضا (ع) و امام جمعه و خیّران شهرستان اقدام به تهیه ۴۸۰ بسته غذایی به ارزش یک میلیارد ریال و توزیع بین هیات امنای مساجد سطح شهر جهت تحویل به نیازمندان محلات شده است.

وی گفت: در حال حاضر پویش همدلی با ابلاغ استانداری و فرمانداری جهت تهیه ۱۰۰ هزار بسته غذایی به کمک هموطنان خیّر و نوع‌دوست به صورت متمرکز استانی و ارسال به شهرستان‌ها جهت توزیع بین نیازمندان برای مدت ۳ ماه توسط هلال احمر انجام می شود.

ماکو با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال  آذربایجان‌غربی واقع شده است.

به گزارش ایرنا، طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، جلوگیری از برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری و با تصمیم ستاد مقابله با کرونا تصویب و اعمال شده و همزمان با سراسر کشور در شهرهای آذربایجان‌غربی از جمله ماکو اجرا می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی ماکو بازرگان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی ماکو بازرگان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا آذربایجان غربی ماکو بازرگان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه طی مراسمی مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و خراسان‌جنوبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار درمیان و مسؤولان شهرستان و تعدادی از خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر استان تهران میهمانان این مراسم بودند.

حامیان و خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران در بدو ورود به شهرستان درمیان، از پایگاه امداد و نجات شهرستان بازدید کردند.

میهمانان مراسم سپس برای کلنگ زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان به روستای قیک سفر کردند.

گفتنی است؛ خیرین در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران ۲۹۷ انشعاب لوله آب را برای ۶ روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

کد خبر 6092073

دیگر خبرها

  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!