Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان سیستان و بلوچستان تلاشی همه‌‌جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده ‌و تقریباً همه مردم به‌نحوی درگیر موضوع هستند. ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم  از  زاهدان، در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان سیستان و بلوچستان تلاشی همه‌جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و دستکش در صفر مرزی سیستان و بلوچستان + تصاویراجرای طرح غربالگری کرونا برای مشمولان خدمت سربازی  سیستان‌ و بلوچستانآخرین اخبار کرونا در سیستان و بلوچستان| عملکرد مطلوب کادر درمانی منطقه سیستان؛ ائمه جمعه شمال استان مراتب قدردانی را اعلام کردند

قاسم میری علی آباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بیمارستان‌های استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هیچ مشکلی به لحاظ تجهیزاتی،  تشخیصی و نیروی تخصصی برای  درمان کرونا نداشته‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: مشارکت مردم در مرحله دوم غربالگری کرونا و مراجعه به مراکز 16 ساعته خدمات جامع سلامت به برون رفت از بحران کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه برگشت به روال عادی زندگی با همکاری و مشارکت مردم میسر است، گفت: در صورت روند صعودی مبتلایان به کرونا در استان، قطعاً اقدامات پیشگیرانه با جدیت بیشتری به اجرا گذاشته خواهد شدـ

میری علی آباد اظهار داشت: در حال حاضر سه آزمایشگاه تشخیصی مجهز کرونا  در استان وجود دارد و آزمایشگاه چهارم به زودی در مرکز استان فعال می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: راه برون رفت از وضعیت فعلی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، به حداقل رساندن ترددهای غیرضروری، تشخیص زودهنگام افراد مشکوک به بیماری و اطرافیان آنها و ایزوله کردن و قرنطینه  جهت پیشگیری از انتشار و انتقال ویروس است.

آمار مبتلایان در استان سیر صعودی دارد

مهدی زنگنه، معاون اجرایی مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با رعایت اصول پیشگیرانه، از سلامت همنوعان، افراد مسن، بیماران مزمن و  زمینه‌ای مراقبت کنیم؛ برخی افراد فکر می‌کنند شرایط به حالت  عادی برگشته، در حالی که روزانه آمار مبتلایان در استان سیر صعودی دارد.

وی با بیان اینکه با از سرگیری فعالیت کسب و کارها شرایط رعایت اصول بهداشت باید به صورت جدی رعایت شود، افزود: همکاران ما در بیمارستان‌ها شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کورونا  و سایر بیماران بستری هستند.

زنگنه ادامه داد: همکاران حوزه بهداشت در حال ارائه خدمات غربالگری به عنوان یکی از مهمترین اقدامات حوزه سلامت، آموزش، مشاوره، بیماریابی و شناسایی مبتلایان و اعزام موارد مشکوک به بیمارستان‌ها هستند.

 وی تصریح کرد: تا آخرین لحظات در همه حوزه‌ها  در مناطق دور و نزدیک، خدمات بهداشتی و درمانی کرونا به صورت هماهنگ استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام/392/ی

R7843/P/S6,65/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا سیستان و بلوچستان