Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@15:55:57 GMT

سدهای گلستان ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۶۱۳۷

سدهای گلستان ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب دارد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این شرکت، حسین دهقان اظهار داشت: مجموع ظرفیت ۱۴ سد در حال بهره برداری استان ۲۴۵ میلیون متر مکعب است که در سدهای مهمی مانند گلستان ۸۲ درصد، بوستان ۷۰ درصد و وشمگیر ۵۸ درصد آب ذخیره شده است.

 به گفته وی از سال آبی جاری تا ۲۵ فروردین امسال بارندگی ثبت شده در استان نسبت به دوره دراز مدت ۱۴ درصد بیشتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همچنین بارش متوسط گلستان از ابتدای سال تاکنون ۹۳ میلیمتر بود که نسبت به دوره مشابه درازمدت ۱۱۵ درصد افزایش یافت.

اول مهر شروع سال آبی ایران است و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه دارد.

مدیر مطالعات پایه شرکت آب منطقه ای گلستان نیز گفت: با توجه به لزوم سنجش وضعیت منابع آب استان، ۶ گروه سنجش با آمادگی و رعایت ضوابط بهداشتی به طور مستمر اندازه گیری منابع آب سطحی و زیرزمینی استان را رصد می کنند.

حسن فرازجو با اشاره به این که سنجش منابع آب گلستان در دو بخش آب های سطحی و زیرزمینی انجام می شود، افزود: شبکه سنجش منابع آب سطحی شامل ۶۵ ایستگاه آب‌سنجی رودخانه ها، ۲۲ ایستگاه باران سنجی و ۲۶ ایستگاه تبخیرسنجی و شبکه سنجش منابع آب زیرزمینی شامل ۶۷ حلقه چاه عمیق و ۲۲۵ حلقه چاه نیمه عمیق است.

استان گلستان ۱۴ سد مخزنی دارد که بیشتر برای مهار سیلاب و تامین نیاز بخش کشاورزی ساخته شده و در دست بهره برداری است.

در گلستان تامین معاش بیشتر مردم از طریق کشاورزی و دامپروری صورت می گیرد، به طوری که هر سال ۶۶۷ هزار هکتار از زمین های این استان به زیر کشت محصولات مختلف از جمله گندم و دانه های روغنی می رود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان گلستان بخش کشاورزی روابط عمومی زمین کشاورزی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج، گفت: تاکنون ۷۰ درصد از ریل‌گذاری خط متروی کرج انجام شده است. - اخبار استانها -

حسین مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج گفت: 70 درصد از خط مترو کرج حدفاصل دو ایستگاه شهید سلطانی تا چهارراه طالقانی انجام شده است.

وی افزود: اتصال ایستگاه مترو شهید سلطانی به ایستگاه چهار راه طالقانی یکی از مهمترین سیاست‌های شورای ششم در خصوص تکمیل پروژه متروی کرج است که در سه سال گذشته اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شده است.

مهاجری ادامه داد: احداث ایستگاه شهید سلطانی که در دوره‌های گذشته هیچ پیشرفتی نداشت به 80 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و بر اساس زمان‌بندی پروژه قرار است ساختمان این ایستگاه در 4 ماه آینده به  اتمام و بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص راه‌اندازی قطار شهری کرج بین دو ایستگاه شهید سلطانی و چهارراه طالقانی کرج، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال هم ایستگاه شهید سلطانی و هم ریل گذاری بین این دو ایستگاه به اتمام برسد و قابلیت تردد رام‌های قطار را داشته باشد.

حسین مهاجری در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار تسنیم در کرج در خصوص وضعیت رام های قطار شهری کرج گفت:   یکی از موضوعات ضروری در قطار شهری کرج تامین رام های قطار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کرج یک رام قطار دارد و شورای اسلامی شهر به دنبال تامین رام های دیگر  از روش های مختلف است.

 مهاجری گفت: تعمیر رام قطاری که در اختیار تهران بوده یکی از روشهای تامین رام برای قطار شهری کرج است.

بازدید خبرنگاران از خط دو قطار شهری کرج/ صرف 6 هزار تن میلگرد برای راه‌اندازی خط متروی کرج رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج خرید رام جدید را یکی دیگر از روش های تامین رام دانسته و اظهار داشت: خرید رام جدید نیز در دستور کار مدیریت شهری کرج است که به دنبال روش های تامین اعتبار و خرید رام هستیم که در صورت به صرفه بودن خرید از خارج یا تامین از داخل، روش مناسب خرید را انتخاب خواهیم کرد.

مهاجری ادامه داد: روش دیگری که به عنوان قطار ملی معروف شده است نیز از دیگر روش‌های تامین رام قطار در مدیریت شهری کرج است که همه این روش‌ها در حال مطالعه بوده و هر کدام که به صرفه و صلاح شهر باشد از آن استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • ۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد