Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@11:19:30 GMT

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی روز سه‌شنبه قم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۶۱۹۷

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی روز سه‌شنبه قم

مراجعه بیماران حاد تنفسی به بیمارستان‌های فرقانی و کامکار

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از همشهریان تقاضا داریم تا حد امکان از ۲ بیمارستان کامکار و فرقانی برای پیگیری مشکلات حاد تنفسی و یا بررسی ویروس کرونا استفاده کنند.

محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی، بابیان این‌که سه بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی در قم تخصیص داده‌شده است، افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های کامکار، فرقانی و شهید بهشتی در حال ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام آمادگی ۴۰ سمن برای شرکت در رزمایش کمک به نیازمندان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: با فراخوان رهبر معظم انقلاب برای کمک به نیازمندان، ۴۰ سمن این استان آمادگی خود را به‌منظور فعالیت جدی‌تر در راستای همیاری و کمک به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده ناشی از شیوع کرونا اعلام کردند.

روح‌الله رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پاسخ به رهنمود رهبر معظم انقلاب، پویش ملی«همت جوانانه، کمک مومنانه» به‌منظور همیاری و کمک به خانواده‌ها و افراد آسیب‌دیده ناشی از شیوع کرونا، زیر نظر وزارت ورزش و جوانان طراحی‌شده است که سمن‌های استان نقش فعالی در این پویش ایفا خواهند کرد.

اجرای رژه «مدافعان وطن، یاوران سلامت» از سوی یگان‌های ارتش

ارشد ارتش جمهوری اسلامی در قم گفت: همزمان با ۲۹ فروردین ماه جاری روز ارتش، رژه خدمت «مدافعان وطن، یاوران سلامت» و با شرکت ادوات و تجهیزات نیروی زمینی ارتش برگزار می شود.

سرهنگ شمسعلی اسدی در گفت وگویی افزود: این آیین روز جمعه ۲۹ فروردین ماه جاری از ساعت ۱۰ صبح با حضور امیر سرتیپ «جلالی نسب» فرمانده قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در استان های قم و گیلان در حدفاصل بلوار شهید محمد منتطری(بهار) تا خیابان شبستان برگزار می شود.

اهدای دستگاه زباله‌سوز

شهردار قم گفت: دستگاه زباله‌سوز اهدایی دولت چین به جمهوری اسلامی ایران با پیگیری های انجام شده، این دستگاه به شهر قم اختصاص یافت و در آینده نزدیک برای نصب و بهره‌برداری به این شهر منتقل می شود.

سیدمرتضی سقاییان نژاد در گفت وگویی، با اشاره به نیاز قم به راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز و کاهش خطر پسماندهای عفونی شهر افزود: با توجه به شیوع گسترده کروناویروس در کشور و راه‌های انتقال آن، وجود این دستگاه در مرکزهای بهداشتی و درمانی برای کاهش خطرهای ناشی از پسماندهای عفونی بسیار ضروری است.

موضوع خوف از ضرر روزه گرفتن نباید بهانه روزه‌خواری شود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در پاسخ به سوالات متعدد مخاطبان در مورد حکم روزه در شرایط شیوع بیماری ویروس کرونا گفت: موضوع خوف از ضرر روزه گرفتن باید به تصدیق اطبا باشد و نباید بهانه روزه‌خواری شود.

لاریجانی هفته بعد در مجلس

مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حال علی لاریجانی خوب و رو به بهبودی است و از هفته بعد، وی را در صحن خواهیم داشت.

اداره کل اخبار مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه جاری با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم به ویروس کرونا مبتلا شده است.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آیت الله ناصر مکارم شیرازی اداره کل ورزش و جوانان اسلامی ایران چین قم بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ویروس کرونا قم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!