Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ با انتقاد از سازمان بهداشت جهانی گفت: WHO اطلاعات غلط به دست آمده از چین را به جهان ارائه کرد و باعث مرگ هزاران نفر به دلیل کرونا شد.

او با بیان اینکه از دولتم می‌خواهم پرداخت مالی به سازمان بهداشت جهانی را متوقف کند، گفت: این سازمان نتوانسته اطلاعات کافی در مورد ویروس کرونا کسب و آن را به صورت شفاف منتشر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرده که سازمان بهداشت جهانی به «اصلاحات داخلی» نیاز دارد.

او گفت که سازمان بهداشت جهانی در انجام وظایفش در ارتباط با اپیدمی جهانی ویروس کرونا "ناکام مانده است."

همچنین به گزارش بی‌بی‌سی، رئیس‌جمهوری آمریکا این نهاد سازمان ملل متحد را به "سوءمدیریت و سرپوش گذاشتن" بر شیوع این ویروس پس از ظاهر شدن آن در چین متهم کرد و گفت که باید "پاسخگو باشد."

ترامپ قبلا این سازمان را به تعصب به نفع چین متهم کرده بود.

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا خود در داخل با انتقادهایی در زمینه چگونگی مقابله با اپیدمی روبرو بوده است.

او در جریان کنفرانس خبری روزانه‌اش در کاخ سفید درباره اپیدمی ویروس کرونا گفت: "به دولت دستور داده‌ام بودجه سازمان بهداشت جهانی را متوقف کند تا ارزیابی درباره نقش این سازمان در سوءمدیریت شدید شیوع ویروس کرونا و سرپوش گذاشتن بر این شیوع کامل شود."

او اضافه کرد: "سازمان بهداشت جهانی در انجام وظایف اولیه اش موفق نبوده و باید پاسخگو باشد."

آمریکا هم اکنون بزرگترین مرکز شیوع ویروس کرونا در جهان است به طوری که آمار مبتلایان در آن تقریبا به ۵۹۳ هزار تن می‌رسد و بیش از ۲۵ هزار تن هم جان خود را در این کشور در اثر عوارض ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

تدروس گبریسیوس مدیر سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه هفته پیش از عملکرد سازمان خود دفاع کرد و خواستار پایان سیاسی کردن اپیدمی جاری شد.

این بعد از آن بود که رئیس جمهوری آمریکا این سازمان را متهم به "چین محوری" کرد و گفت که در واکنش به اپیدمی جاری "واقعا بد عمل کرده است."

دکتر تدروس با رد این اظهارات پافشاری کرد: "ما به همه کشورها نزدیک هستیم، ما بدون تبعیض عمل می‌کنیم."

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا هم همان زمان گفت که دولت آمریکا "درحال بازنگری" در کمک خود به بودجه سازمان بهداشت جهانی است.

او گفت: "سازمان‌ها باید بازدهی داشته باشند. باید هدفی که برای آن طراحی شده اند را برآورده کنند."

با این حال دکتر تدروس تهدید مالی را کمرنگ دانست و گفت بر این باور است که آمریکا به تامین این بودجه ادامه خواهد داد.

کووید-۱۹ که ویروس کرونا عامل آن است ابتدا در ماه دسامبر در شهر ووهان چین ظاهر شد؛ شهری که این هفته به ۱۱ هفته قرنطینه پایان داد.

یک مشاور سازمان بهداشت جهانی پیشتر گفته بود که همکاری نزدیک این سازمان با چین برای درک بیماری در مراحل اولیه "کاملا ضروری" بوده است.

آمریکا یکی از تامین کنندگان عمده نیازهای مالی این سازمان است به طوری که داده‌های "دبلیو اچ او" نشان می‌دهند آمریکا ۱۵ درصد کل بودجه آن را تامین می کند. این کمک داوطلبانه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ بودجه بهداشت جهانی سازمان بهداشت جهانی رئیس جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود

رئیس سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد نسبت به حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند، ابراز نگرانی کرد و گفت چنین حمله‌ای «فاجعه انسانی» خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نیروهای اشغالگر برای دویست و هشتمین روز متوالی با انجام ده‌ها حمله هوایی و توپخانه‌ای و کشتار خونین در نوار غزه به جنایت نسل‌کشی در این باریکه تحت محاصره ادامه می‌دهند.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان بهداشت جهانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «یک حمله تمام‌عیار به رفح، فاجعه انسانی به دنبال خواهد داشت. ما از اسرائیل می‌خواهیم پیشروی نکند.»

او در ادامه تاکید کرد: «ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم نسبت به آتش‌بس و صلح بادوام تلاش کنند.»

این اظهارات رئیس سازمان بهداشت جهانی پس از آن اعلام شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم، نیروهای ما برای ریشه‌کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد.»

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال هم امروز - چهارشنبه - به نقل از مقامات مصری نوشت رژیم صهیونیستی طرحی را به آنها ارائه کرده که مناطق متعددی را در شهر رفح در جنوب نوار غزه نشان می‌دهد که ارتش اشغالگر قصد دارد آنها را هدف قرار دهد و ادعا می‌کند که مبارزان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در تونل‌های داخل آنها پنهان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت