Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ غلامرضا حیدری، درباره افرایش حقوق کارگران و ناراضی بودن آنان از این افرایش، گفت: بحث افزایش حقوق‌ها در جامعه حقوق بگیر؛ چه کارمندان و چه کارگران هر سال مطرح است و چانه‌زنی اصلی هم بر سر درصد این افزایش است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار این است افزایش حقوق متناسب با تورم باشد؛ منتها تورم آنقدر افسار گسیخته است که این درصد‌ها نمی‌تواند به پایش برسد تا جبرانی برایش صورت گیرد، در نتیجه نهایت چانه‌زنی می‌شود ۲ درصد پایین‌تر یا بالاتر که مشکل‌گشای اصلی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقتصاد ما دچار عدم تعادل شده است و بین درآمد‌ها و هزینه‌های‌مان فاصله بسیاری افتاده است.
بیشتر بخوانید: افزایش ۲۱ درصدی حقوق کارگران با تورم ۴۱ درصد منطقی نیست وی تاکید کرد: گاهی اوقات برخی از محل‌های هزینه‌کردهایمان جا‌هایی است که ارزش افزوده برای جامعه ایجاد نمی‌کند و فقط هزینه‌تراشی می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: رئیس سازمان برنامه بودجه سه‌شنبه هفته گذشته در جلسه علنی مجلس گفت انتظار داشتیم صادرات نفت فلان رقم باشد که در حال حاضر باتوجه به اینکه قیمت و صادرات به شدت کاهش پیدا کرده به پیش‌بینی خود نرسیده‌ایم.

وی افزود: یکی دیگر از منابع درآمدی مالیات است، اما هنگامی که کسب و کار در این شرایط رونق ندارد نمی‌توانیم امید به وصول مالیات داشته باشیم؛ بنابراین دولت با کاهش شدید منابع درآمدی مواجه است.

حیدری با بیان این‌که مشخص نیست بیماری کرونا تا چه زمانی وجود داشته باشد، و ما باید راه‌حلی برای خروج اقتصاد از وضعیتی که در آن گرفتار شده است پیدا کنیم، گفت: راه‌حل‌های متفاوتی ارائه می‌شود، اما بدترین و خطرناک‌ترین کار بحث استقراض از بانک مرکزی است.

وی تاکید کرد: با استقراض از بانک مرکزی فشار تورم بسیار فزاینده خواهد شد و بیش از پیش طبقات ضعیف و حقوق بگیر و اقشاری که روزمزد درآمدی دارند با مشکل روبرو می‌شوند.

حیدری ادامه داد: معتقدم تنها راهی که می‌توان انجام این است که یکسری از نهاد‌ها که منابع مالی خوبی دارند به کمک دولت بیایند؛ چراکه دارایی‌های این نهاد‌ها متعلق به ملت و مملکت است.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان متعلق به مردم بوده و با این توجیه دست به برخی کار‌ها زد، بنابراین جا دارد بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و آستان‌های مختلف که منابع درآمدی دارند صادقانه و داوطلبانه بدون این‌که سر مردم منت بگذارند و فکر کنند صدقه می‌دهند دارایی‌هایشان را در اختیار مردم قرار دهند.

به گفته این نماینده مجلس اجرایی شدن استفاده از دارایی‌های برخی از نهاد‌ها تدبیر و فرمان رهبری را به طور جدی می‌طلبد.

وی ادامه داد: کارگروه‌های اقتصادی که به مقام معظم رهبری مشاوره می‌دهند، این را جدی بگیرند که شرایط امروز بحث نظام و حاکمیت است که باید فکری برای آن کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث دیگری که این روز‌ها مطرح است تحریم‌ها است که به حالت مزمن درآمده و به تعبیر دیگر عمومیت پیدا کرده است.

وی ادامه داد: یک زمانی می‌گفتند تحریم‌ها تاثیر ندارد و نمی‌تواند کاری کند، این کار خلاف‌گویی بود و به اعتماد عمومی خدشه وارد کرد و باعث شد این سرمایه اجتماعی تحلیل برود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت را مردم متوجه می‌شوند صد سال پیش نیست، دنیای ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی است، اخبار در اختیار مردم قرار می‌گیرد بنابراین نباید خلاف‌گویی کنیم، من فکر می‌کنم حاکمیت باید نقطه پایانی برای این قضیه بگذارد. منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 غلامرضا حیدری حقوق کارگران مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی

محمد جلال‌مآب، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در حاشیه بازدید شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم امام حسین(ع) از مراحل پیشرفت طرح توسعه حرم که با همت مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، گفت: فاز نخست طرح جامع توسعه حرم امام حسین(ع) مزین به نام صحن و شبستان حضرت زینب(س) بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: براساس طرح صحن حضرت زینب(س)، ساخت چهار شبستان در تراز رو و زیرسطحی به‌نام‌های شبستان حضرت علی اکبر(ع)، شبستان امام حسین(ع)، شبستان باب القبله و شبستان عقیله در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: از این تعداد، شبستان حضرت علی اکبر(ع) در روبه‌روی خیمه‌گاه حسینی و به مساحت حدود دو هزار و ۸۰۰ مترمربع در طبقه همکف قرار دارد و سه شبستان دیگر در تراز زیر سطحی ساخته می‌شود.

به گفته وی، شبستان عقیله به مساحت دو هزار مترمربع در شمال ساختمان مقام حضرت زینب (س)، شبستان امام حسین(ع) به مساحت چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع در جنوب ساختمان مقام و شبستان باب القبله به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع در جنوب درب باب‌القبله حرم مطهر همگی در تراز زیر سطح در حال ساخت است.

وی درباره سایر طرح‌ها و اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، گفت: این تشکل مردم نهاد با پشتیبانی خیران و نذر دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام، بیش از ۱۸۰ طرح مرمت، بازسازی، خدماتی ـ رفاهی و توسعه‌ای را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، بلد، مسیب عراق و سوریه به اتمام رسانده یا در دست اجرا دارد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: حدود یک سال است که طرح توسعه حرم امام علی(ع) در نجف اشرف مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع به اتمام رسیده و اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی‌ گفت: در کاظمین نیز طرح توسعه زیرسطحی مزین به نام شبستان حضرت امام محمد باقر(ع) به متراژ پنج هزار متر مربع طراحی شده و در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: پروژه استحکام بنای حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام در سامرا نیز براساس دانش فنی روز و مهندسی پیشرفته در حال انجام است.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به مشارکت در طرح توسعه حرم‌های مطهر در عتبات می‌توانند به تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form مراجعه کرده و کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهدا کنند.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است