Web Analytics Made Easy - Statcounter

پازوکی با بیان اینکه رزمایش «کمک مومنانه» توسط خواهران وبرادران بسیجی تا پایان ماه رمضان در سه مرحله برگزار می‌شود، گفت: خوهران بسیجی ۵۵ هزار و ۷۴۶بسته معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از روابط عمومی سپاه کربلا مازندران، «فرشته پازوکی» در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص کمک مومنانه، از توزیع ۵۵ هزار و ۷۴۶ بسته معیشتی  بین جامعه هدف در سراسر استان خبر داد و گفت: در فاصله زمانی شب عید نوروز تا روز نیمه شعبان بسته‌های معیشتی به ارزش هرکدام ۴ میلیون ریال تهیه و بین خانوار‌های کم برخوردار توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا مازندران  با بیان اینکه رزمایش کمک مومنانه در راستای همدلی و مواسات همچنان ادامه دارد، افزود:‌این رزمایش توسط خواهران وبرادران بسیجی در مازندران از ۱۶ شعبان اجرا و تا پایان ماه رمضان در سه مرحله برگزار می‌شود.

 

پازوکی در ادامه سخنان خود به تشریح اقدامات بسیج جامعه زنان استان در جبهه مقابله با کرونا پرداخت و اضافه کرد:‌بسیج جامعه زنان مازندران در همان روز‌های اول بحران کرونا ستاد پشتیبانی را در سراسر استان تشکیل داد و شروع به تولید ملزومات بهداشتی اعم از ماسک بهداشتی، گان بیمارستانی، آستین یکبار مصرف، پاپوش و ... کرد که همه این لوازم بهداشتی و پزشکی به صورت رایگان در اختیار کادر درمانی در بیمارستان‌های درگیر کرونا و مراکز درمانی و نیز آحاد مردم قرار گرفت.

 

 وی از فعالیت یک هزار و ۷۶۶ گروه جهادی خواهر در جبهه مقابله با کرونا خبر داد و افزود: ۲۹۰ کارگاه تولید لوازم بهداشتی توسط خواهران بسیجی راه اندازی شد و ۳۷ هزار و ۵۴۴ خیاط بسیجی در روز مشغول تولید لوازم بهداشتی هستند.

 

به گفته پازوکی جهادگران خواهر بسیجی بیش از ۳ میلیون ماسک بهداشتی و ۶۸ هزار و ۷۰۳ گان بیمارستانی تولید و بین جامعه هدف توزیع کردند و این کار همچنان ادامه دارد.

 

وی با اعلام اینکه روزانه ۱۲۰ هزار ماسک بهداشتی توسط خیاطان بسیجی تولید می شود، اضافه کرد: ‌۳۵۰ هزار  و ۸۰۳  دستکش، ملحفه، پاپوش، آستین یکبار مصرف و دیگر لوازم پزشکی تولید و بین کادر درمانی توزیع شد.

 

پازوکی از توزیع ۱۲۵ هزار و ۳۳۱ بروشور‌ آموزشی با محتوای پیشگیری از ابتلا به کرونا در سطح استان خبر داد و یادآور شد:‌مشاوره‌های تلفنی و تولید محتوا آموزشی در فضای مجازی هم ۳۷ هزار و ۲۳۷ مورد بود، که توسط خواهران بسیجی تولید و در اختیار کاربران و مردم قرار گرفت.

 

وی به توزیع سبد بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت‌: ۱۴۵ هزار و ۷۸۳ بسته بهداشتی هم در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

 

پازوکی با اشاره به همدلی و ایثارگری مردم مازندران برای شکست کروناویروس خاطرنشان کرد: طبق یک سنت حسنه ما در استان افرادی داشتیم که هزینه مراسمات عروسی خود را به مراکز درمانی و کارگاه‌های تولیدی ماسک و همچنین نیازمندان اهدا کردند.

 

وی ادامه داد:بسیاری از خانواده‌های متوفی کرونایی هم هزینه ختم اموات خود را به جبهه مقابله با کرونا اهدا کردند که قابل تقدیر و در نوع خود بی نظیر است.

 

پازوکی از فعالیت  روزانه خواهران بسیجی در بخش تغسیل و تدفین اموات کرونایی هم خبر داد و یادآور شد: بااستفاده از اساتید مجرب بسیجی روانشناس، خط مشاوره‌های تلفنی برای بیماران کرونایی و خانواده‌های آن‌ها راه اندازی شد تا در زمینه  افسردگی، وسواس، مهارت زندگی و اضطراب‌های ناشی از کرونا خدمات مشاوره رایگان داده شود.

 

وی اظهار کرد: پخت غذای نذری توسط خواهران بسیجی برای کارگاه‌های تولیدی لوازم بهداشتی و نیز سرکشی از بیمارستان‌ها و تجلیل از کادر درمانی با اهدای گل و شیرینی از دیگر اقدامات بسیج جامعه زنان سپاه کربلا بود.

 

پازوکی در ادامه از طرح حسنه قربانی کردن هم خبر داد و گفت:‌تا کنون ۱۵۰ راس گوسفند در جهت تعجیل در امر فرج مهدی موعود(عج)، سلامتی بیماران و رفع بلا، قربانی و بین مردم نیازمند توزیع شد و این کار همچنان ادامه دارد.

 

وی به  طرح جهادی اهدای خون توسط خواهران بسیجی به همراه خانواده اشاره کرد و افزود:‌تا به امروز ۵۰۰ خواهر بسیجی در این طرح شرکت کردند و اهدای خون همچنان تداوم دارد.

 

پازوکی در پایان با اشاره به ختم قرآن، صلوات، قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه و دعای سلامتی امام زمان(عج) ، برای تعجیل در امر فرج آن حضرت و نیز رفع بلا  و سلامتی رهبر معظم انقلاب، توسط خواهران بسیجی، تاکید کرد:‌بسیج جامعه زنان استان مازندران تا هر زمانی که نیاز باشد در جبهه سلامت پای کار است.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش کمک مومنانه اموات کرونایی کارگاه تولید ماسک مقابله با کرونا بسته معیشتی اهدای خون توسط خواهران بسیجی بسیج جامعه زنان لوازم بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد