Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@15:24:09 GMT

خانه‌هایی که زیر گل و لای ماند/ دوری از کرونا در میان لاشه دام‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۶۹۷۹

خانه‌هایی که زیر گل و لای ماند/ دوری از کرونا در میان لاشه دام‌ها

‍‍‍‍‍‍

دریافت 17 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: روستای خوش آب و هوای بهانگر در داورزن یکی از مناطقی بود که به علت سیلاب شدید و ورود گل و لای در ابتدای هفته به زیر آب رفت و ساکنانش توسط نیروهای امدادی به روستای مهر در جوار این روستا منتقل شدند.

باشتنی از اهالی ساکن در این روستا، به خبرنگار مهر گفت: تمام سرمایه‌ام از دست رفت، تمام گوسفندانم را آب برد و خانه‌هایمان زیر گل و لای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دیگر از اهالی این روستا با اظهار اینکه تمام سرمایه‌ام در مرغداری تلف شدند، گفت: بیش از چندین هزار مرغ در مرغداری وجود داشت که همه را آب با خودش به زیر گل و لای برد و زیر تلی از خاک مدفون شدند.

وضعیت دیگر اهالی روستا نیز همین است و به گونه‌ای است که امکان حضور در روستای بهانگر مهیا نیست؛ مردم مجبورند برای زنده ماندن فعلاً در روستای مجاورشان، روستای مهر نزد آشنایان و فامیل سکونت داشته باشند.

برای پیگیری از آخرین وضعیت مردم این روستا به سراغ مسئولان می‌رویم تا از آخرین اقدامات انجام شده برای مردم بهانگر و امداد رسانی به روستاهای خسارت دیده در سیل اخیر در دیار سبزوار مطلع شویم.

محمدعلی جباری، رئیس هلال احمر سبزوار درباره آخرین وضعیت مردم سیل زده بهانگر شهرستان داورزن به خبرنگار مهر گفت: برای امدادرسانی به مردم این روستا، از ساعات اولیه ورود سیل به روستا تلاش کردیم تا امداد رسانی را آغاز کنیم ولی به دلیل مسدود شدن برخی از جاده‌های مسیر و سیلاب شدید امکان امدادرسانی در شب اول علیرغم اینکه با کمک گرفتن از هیأت کوهنوردی سبزوار و نیروهای بسیج و سپاه در منطقه حاضر بودیم ولی امکان کمک تا ساعت ۱ بامداد ۲۴ فروردین فراهم نشد.

وی با اشاره به اینکه روز بعد با کمک گرفتن توسط یکی از راهنماهای محلی روستای مهر با بیش از ۱۲ خودرو سپاه، هیئت کوهنوردی و هلال احمر عازم منطقه شدیم و از سمت دکل مخابراتی وارد روستا شده و مردم بهانگر را به روستای مهر منتقل کردیم.

آماربرداری اولیه بعد از اسکان در مهر و توزیع جیره غذایی

رئیس هلال احمر سبزوار با بیان اینکه هلال احمر سبزوار به عنوان معین امداد رسانی در منطقه دیار سربداران تعیین شده و کمک‌هایی از استان نیز برای امداد رسانی در سیلاب اخیر دریافت کردیم، افزود: گام دوم بعد از انتقال مردم به مهر توزیع جیره غذایی و ثبت و تهیه دفترچه خانواده برای دریافت کمک‌های بعدی بود.

وی با اشاره به آمار ۱۰۷ نفری تهیه شده اولیه از سیل زدگان منطقه بهانگر اضافه کرد: منتظر تصمیم مدیران شهرستان داورزن هستیم تا مشخص شود آیا ساکنان این روستا برای در امان ماندن از سیلاب‌های بعدی جابه جا شوند یا در همان منطقه مجدداً اسکان یابند.

جباری با اظهار اینکه تمام امکانات و چادر برای اسکان اضطراری مردم در منطقه مهر یا روستای بهانگر آماده کردیم تا اسکان یابند ولی شورای اسلامی بهانگر بیان کرد که مردم تمایلی برای اسکان در چادر ندارند و برخی مدعی هستند در چادرها امکانات آب و برق وجود ندارد و اسکان در مهر در منازل بستگان با شرایط موجود بهتر است.

شاید علت اینکه مردم از پذیرفتن چادرها امتناع کردند شرایط سخت زندگی در چادر باشد؛ آن‌ها هنوز خاطره تلخ زلزله کرمانشاه و آبگرفتگی چادرها و اطراف کانکس‌ها و نبود امکانات کافی را به خاطر دارند.

بوی تعفن مردار دام‌های مدفون شده زیر گل و لای امکان سکونت را از اهالی گرفته است

علت دیگر نپذیرفتن چادر، این است که در روستایی که هنوز برق مطمئنی برایش به غیر از ژنراتور تأمین نشده، تا چند روز دیگر بوی تعفن مردارهای دام‌ها و مرغ‌های مدفون شده زیر گل و لای بالا می‌زند و شرایط زندگی را سخت می‌کند آن هم در زمانی که مردم باید مراقب کرونا نیز باشند و این مشکل را برای زندگی در روستا دوچندان می‌کند.

رئیس هلال احمر سبزوار در رابطه با آخرین وضعیت امداد رسانی به روستاهای دیگر سبزوار، به تخریب ۳۳ منزل در روداب سبزوار اشاره کرد و گفت: در روستاهای شامکان، چاه تلخ، شازند، ملوند و صدخرو نیز امداد رسانی انجام شده و در برخی از روستاها خساراتی نیز داشتیم.

جباری با تشکر و قدردانی فراوان از مردم روستای مهر که پذیرای اهالی روستای بهانگر بودند، گفت: هدف و نیت ما در همه جا خدمت به مردم است.

عدم رغبت مردم برای استفاده از چادر اسکان

در همین رابطه حسین اسداللهی، فرماندار داورزن با اشاره به اقدامات انجام شده برای اسکان و ارائه خدمات توسط دستگاه‌های اجرایی و امدادی به مردم این روستای سیل زده به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر مسئولیت اسکان اضطراری با هلال احمر شهرستان است و اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده ولی مردم کمتر رغبت به اسکان در چادر دارند.

حسین اسداللهی با اظهار اینکه بعد از اسکان اضطراری اقدامات بعدی برای اسکان موقت در کنار همین روستا انجام می‌شود که پیشنهاد شده از کانکس تا زمان بازسازی منازل استفاده شود، افزود: برای برق‌رسانی به روستای بهانگر به دلیل قطع شبکه برق با انتقال ژنراتور، برق‌رسانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن امکانات اسکان موقت برای ۴۶ خانواده روستای بهانگر اضافه کرد: لایروبی معابر و منازل آسیب دیده از سیل توسط بنیاد مسکن در دستور کار قرار گرفته و از ۲۶ فروردین آغاز خواهد شد.

آبرسانی با تانکر به ۹ روستا

نماینده عالی دولت در داورزن در رابطه با قطعی آب برخی از روستاهای این شهرستان گفت: آب شرب ۹ روستا از طریق تانکر آب در حال تأمین و چهار روستای دیگر از جمله مهر که مشکل پمپ آبرسانی دارند به زودی با تأمین قطعه حل خواهد شد.

اسداللهی با اشاره به وصل بودن گاز تمام روستاها و شهرهای داورزن اضافه کرد: در بخش مخابرات نیز مشکلی در حال حاضر نداریم.

مردم بهانگر با توجه به خسارت جدی وارد شده به این روستا از مسئولان می‌خواهند امدادرسانی به این روستا را در دستور کار قرار دهند و شرایط لازم برای بازگشت زندگی عادی به بهانگر را فراهم کنند.

کد خبر 4899557

منبع: مهر

کلیدواژه: سبزوار خسارت بارندگی خسارات سیلاب ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شیراز نیمه شعبان شهرکرد بارش باران بیرجند گرگان ایلام قزوین استانداری قزوین جهش تولید هلال احمر سبزوار امداد رسانی زیر گل و لای برای اسکان روستای مهر انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند

به گزارش صدای ایران از خبرگزاری تاس، معترضان خودرو‌های خود را در سراسر بزرگراهی که به گرجستان منتهی می‌شود، قرار دادند، چادر‌ها را برپا و از عبور وسایل نقلیه جلوگیری کردند.

طبق این گزارش، پلیس برای زیر نظر گرفتن اوضاع در محل اعتراضات مستقر است، اما به دلیل اینکه وضعیت تاکنون آرام بوده، مداخله نمی‌کند.

هیات‌هایی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیشتر برای تعیین مرزبندی جدید میان دو کشور نشستی برگزار کرده بودند.

در بیانیه مطبوعاتی مشترکی که پس از برگزاری این نشست از سوی هیات‌های دو کشور در روز ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) منتشر شد، اعلام شده بود که در مرزبندی جدید میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، چهار روستا که از دهه ۱۹۹۰ میلادی تاکنون تحت کنترل ارمنستان قرار داشتند، به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

خبرگزاری تاس خاطرنشان کرد که این چهار روستا در زمان شوروی جزو آذربایجان بوده است. باکو بر بازپس‌گیری کنترل روستا‌ها پافشاری و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان موافقت کرد که روند تعیین مرز‌ها از این بخش آغاز شود.

بر اساس این گزارش، با آغاز مرزبندی جدید میان ارمنستان و آذربایجان، تظاهرات در نزدیکی این روستا‌ها و در شهر ایروان پایتخت ارمنستان بالا گرفت.

نخست وزیر ارمنستان پس از موافقت با واگذاری چندین منطقه مرزی به جمهوری آذربایجان به عنوان بخشی از توافق صلح بین دو کشور، با انتقادات داخلی مواجه شده است.

دیگر خبرها

  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات