Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: در سال گذشته ۱۵۴ هزار و ۴۱ نفربه واحد‌های ارشاد و معاضدت قضایی این استان مراجعه کردند و از خدمات رایگان این واحد‌ها بهره‌مند شدند. تاریخ انتشار: 09:43 - 27 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۲۸۲۶

حجت الاسلام و المسمین اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، اظهار کرد: از وظایف ارشاد و معاضدت دادگستری‎ها می‎توان به نحوه طرح شکایات و دعاوی و چگونگی تنظیم قرارداد‌ها و تعهدات واعمال حقوقی، راهنمایی و ارائه راه‌های سهل و کوتاه در احقاق حق به مراجعان واحد‌های قضائی، همکاری در ایجاد و گسترش دفاتر خدمات و راهنمایی حقوقی در ادارات، سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و شهرداری‌ها و نهاد‌های انقلاب اسلامی و اتحادیه‌های صنفی، راهنمایی و ارشاد نسبت به چگونگی اخذ مشاوره و وکالت اتفاقی و کارشناسی، تعیین وکیل معاضدتی برای اشخاص بی بضاعت ودلالت مراجعین به رابطان سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با محاکم، در جهت تسریع در اخذ استعلامات و انجام مکاتبات اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالی‌ترین مقام قضایی استان مازندران تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۱۵۴ هزارو ۴۱ نفر ازطریق مشاوره حضوری و ۸ هزار و ۶۱۳ نفر از طریق تماس تلفنی مشاوره شده اند.

وی همچنین گفت: در مدت مشابه برای ۴۹۹ نفر که از توان مالی خوبی برخوردار نبودند وکیل معاضدتی رایگان و برای ۱۰۲ نفر کارشناس معاضدتی تعیین و معرفی شد.

حجت الاسلام والمسمین اکبری ادامه داد: علاوه بر این به تعداد ۱۱ هزارو ۹۵۵ مشاورین حقوقی قوه قضاییه استان مازندران در واحد‌های ارشاد و معاضدت حوزه‌های قضایی طبق جدول زمانبندی جهت ارایه مشاوره به مردم حضور پیدا کرده اند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه از آن جایی که واحد ارشاد و معاضدت قضایی به صورت تخصصی به موضوعات حقوقی اقدام می‌کند؛ لذا توصیه می‌شود رسانه‌ها با برنامه‌های مدون این واحد را به جامعه بیشتر معرفی کنند، تصریح کرد: معرفی واحد ارشاد و معاضدت قضایی به جامعه موجب می‌شود تا افرادی که بضاعت مالی جهت اخذ وکیل ندارند از این طریق نسبت به احقاق حق خود اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: صدور بیش از ۵ هزار مورد احکام جایگزین حبس در سال ۹۸

شایان ذکراست، از اهداف تشکیل واحد ارشاد و معاضدت می‎توان به توانمنـد ساختن مراجعه کنندگان به دادگستری و جلب رضایت آنان و رعایت حقوق همه جانبه آن‌ها اشاره کرد که این اهداف از طریق راهنمایی و ارشاد مراجعین در راستای اقامه دعوا و پیگیری آن و همچنین بهره‌گیری از وکلای معاضدتی برای مراجعین بی‌بضاعت است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاضدت قضایی رئیس کل دادگستری استان مازندران ارشاد و معاضدت قضایی استان مازندران واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: این شهرک مسکونی در زمینی به مساحت بیش از ۱۸ هکتار در بولوار شهید رجایی بندرعباس ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی
مجتبی قهرمانی افزود: در شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان هزار و سیصد و چهل واحد مسکونی ساخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)