Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نتیجه تحرکات نظامی اخیر ترکیه، مردم شمال سوریه تصمیم به مهاجرت گرفته و آن‌هایی هم که پیش از این فرار کرده بودند، قادر به بازگشت به خانه‌های خود نیستند. ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پس از ورود ویروس کرونا در ترکیه، وزارت دفاع این کشور تصمیم گرفت که همه فعالیت‌های جمعی نهادهای نظامی ترکیه کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از تحلیلگران تصور می‌کردند که این تصمیم شامل کاهش و حتی تعلیق فعالیت‌های نظامی ترکیه در سوریه و لیبی باشد.

اما در سه هفته‌ای که این تصمیم اجرایی شده، مشاهده می‌شود که تحرکات نظامی برون‌مرزی ترکیه، معاف از اجرای تدابیر پیشگیری از کرونا است.

«اونال چئویکوز» معاون حزب جمهوریت خلق ترکیه (CHP)، این مسئله را در پارلمان تذکر می‌دهد و می‌پرسد:

دلیل افزایش فعالیت‌های نظامی برون‌مرزی چیست؟در حال حاضر چه تعداد نیروی نظامی در خارج از مرزهای ترکیه داریم؟امنیت موجودیت نظامی ترکیه به چه شکلی تأمین خواهد شد؟در ادلب چه تعداد مبتلا به کووید-19 داریم؟چه تدابیری برای پیشگیری از مبتلا شدن به این ویروس اندیشیده‌اید؟

دولت ترکیه هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد تعداد نیروهای نظامی‌اش در سوریه و تعداد تلفات آن‌ها نداده و فقط منابع سوری، آمار کشته‌های ترکیه را ارائه می‌دهند.

در حالی که در روزهای اخیر، شیوع ویروس کرونا در ترکیه شدت گرفته، تحرکات نظامی این کشور به شرح زیر افزایش یافته است:

23 فروردین: 55 خودروی نظامی از طرف «خیربت الجز» وارد غرب ادلب شده و در آنجا مستقر شدند.22 فروردین: 30 کاروان نظامی از طرف «کفر لوسین» وارد ادلب شده و در منطقه «إحسم» واقع در جنوب این شهر مستقر شدند.21 فروردین: نیروهای نظامی ترکیه در روستای «جنت الکورا» واقع در نزدیکی‌های «جسر الشغور» پایگاه نظارتی ایجاد کردند.20 فروردین: ده‌ها نفر از نظامیان ترکیه از «أریحا‎» به جنوب ادلب منتقل شدند.19 فروردین: نیروهای نظامی ترکیه در منطقه «بداما» از توابع «جسر الشغور» پایگاه نظارتی ایجاد کردند.18 فروردین: نیروهای نظامی ترکیه در منطقه «برناس» پایگاه نظارتی ایجاد کردند.

لازم به ذکر است که پایگاه نظارتی واقع در «جنت الکورا» به عنوان 58 اُمین پایگاه نظارتی ارتش ترکیه در ادلب ایجاد شده است.

این تحرکات نظامی ترکیه در ادلب از روز توافقنامه 5 مارس مسکو تا به امروز ادامه دارد. پیش از این، هزاران نیروی نظامی ترکیه به ادلب منتقل شده بودند تا به همراه شبه‌نظامیان وابسته به ارتش ترکیه و نیروهای وابسته به گروه تروریستی تحریر الشام علیه ارتش سوریه بجنگند.

در حال حاضر ترکیه نزدیک به 6 هزار خودروی نظامی و 10 الی 20 هزار نیروی نظامی در سوریه دارد.

ترکیه قصد دارد معادلات جدید منطقه‌ای در سوریه را بدین صورت رقم بزند:

ارتش ترکیه به همراه شبه‌نظامیان وابسته‌اش کنترل خود را بر منطقه جاده‌ ام-4 تا مرزهای ترکیه افزایش داده و گروه‌های مقاومت در این منطقه را وادار به تسلیم و یا عقب‌نشینی کند.در مقابل پیشروی‌های ارتش سوریه، مانع جدیدی ایجاد کند.منطقه حائل، از مرز ترکیه به عمق 30 الی 50 کیلومتری در داخل خاک سوریه ایجاد کند که در ابتدا نام آن را «منطقه امن» گذاشته است.

تحرکات نظامی ترکیه در دوران شیوع ویروس کرونا، نه‌تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم خواهد یافت که باعث افزایش جنگ و کشته شدن بیشتر مردم سوریه خواهد شد.

در حال حاضر گروه‌های تروریستی وابسته به ارتش ترکیه در عفرین، در حال باج گرفتن از مردم این منطقه هستند و اموال آن‌ها را غارت و در صورت مقاومت، جانشان را می‌گیرند. حتی کار به جایی رسیده که خانه‌ها و مغازه‌های مردم عفرین را مصادره کرده و دوباره به خودشان می‌فروشند.

تعداد این گروه‌های تروریستی آن قدر زیاد است که با شمردن تمام نمی‌شود، از جمله: فیلق الشام، فیلق المجد، لواء رجال الحرب، احرار الشرقیه، جیش الشرقیه، احرار الشام، جبهه الشامیه، منتصر بالله، سلطان سلیمان، لواء وقاص، جیش النخبه، فیلق الرحمان، جیش الاسلام، حمزه تومنی و ... .

کار به جایی رسیده است که آن دسته از مردم عفرین که در سال 2018 به تل رفعت فرار کرده بودند، در حال حاضر زیر بمباران شدید گروه‌های تروریستی وابسته به ترکیه قرار گرفته‌اند.

بمباران مناطق شمالی ادلب از جمله شیخ حلال، کمپ حشتر، ارشادیه، مارانار و مالکیه نیز شدت گرفته است؛ ترکیه مجوز بمباران این مناطق را در معامله با روس‌ها به دست آورده است.

ترکیه برای به دست گرفتن کنترل کامل عفرین تا تل ابیض و حتی شرق فرات، این مناطق را زیر بمباران شدید قرار داده و ادعا می‌کند که با گروه‌های تروریستی کُردی مبارزه می‌کند.

این در حالی است که در روستاهای بمباران شده، کُردها، عرب‌ها و سریانی‌ها زندگی می‌کنند و ربطی به گروه‌های تروریستی ندارند و حتی در میان این مناطق، روستاهای توابع تل تمر با اکثریت مسیحی مثل آریشا، ام الکیف، آنیک الهوا، فتسا، سیدا، ام الحمراء، کبیر صغیر، الابوش، روباعیه، تل الورد، الداردارا و تل تاویل قرار دارند.

روستاهای توابع تل ابیض و عین العیسی هم زیر بمباران شدید ترکیه قرار دارند.

این در حالی است که تل تمر در 38 کیلومتری رأس ‌العین و بالای جاده ام-4 قرار دارد و عین العیسی با اکثریت عرب در 38 کیلومتری تل ابیض و زیر جاده ام-4 قرار گرفته است و مناطقی هستند که از 12 اسفند 1398 تا به امروز، زیر بمباران شدید ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن قرار دارند.

در نتیجه تحرکات نظامی اخیر ترکیه، مردم این مناطق تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند و آن‌هایی هم که پیش از این فرار کرده بودند، قادر به بازگشت به خانه‌های خود نیستند. حتی آن دسته از مردمانی که آتش‌بس را غنیمت شمرده و به شهرهای خود بازگشته بودند، دوباره مجبور به مهاجرت شده‌اند.

با اینکه توافق با آمریکا و روسیه از ادامه عملیات چشمه صلح ترکیه در خاک سوریه جلوگیری کرده بود اما در حال حاضر ترکیه به حملات خود ادامه می‌دهد، به طوری که با نیروهای دموکراتیک سوریه، شورای نظامی سریانی و نیروهای مقاومت خابور مستقیماً درگیر شده است.

نویسنده: حمید قدسی آذر

انتهای پیام/

R7650/P/S8,90,1414/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه نظامی ترکیه گروه های تروریستی زیر بمباران شدید پایگاه نظارتی نیروهای نظامی تحرکات نظامی حال حاضر ارتش ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه