Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در بیمارستان بقیه الله در برنامه تلویزیونی «این نیز بگذرد» درباره اقدامات صورت گرفته برای شست و شوی اموات فوت شده از کرونا توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی برنامه، حجت الاسلام نوربخش یوسفی نماینده ولی فقیه در بیمارستان بقیه الله شب گذشته ۲۵ فروردین در برنامه «این‌ نیز بگذرد» به اقدامات انجام شده برای بیمارانی که بر اثر کرونا فوت کرده اند اشاره و گفت: یکی از بحران های بین المللی ایجاد شده در روزگار کرونایی، بحث مواجهه با اجساد اموات با توجه به شرایط خاص این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر تهران دارای حدود ۹ میلیون جمعیت است در حالیکه تنها ۱۲ سنگ غسالخانه (۶ عدد آقایان و ۶ عدد خانمها) در آن وجود دارد. یکی از مسائل مدیریت شهری در این روزگار بحث کنترل جمعیت در حال رفت و آمد است در حالیکه با تعداد فوتی بالا و ترافیک شهری پس از فوت افراد مواجه هستیم.

وی افزود: در حالیکه شاهد هستیم در کشورهای به اصطلاح پیشرفته دنیا که ادعای آنها گوش فلک را کر کرده، حتی کرامت انسانی افراد سالمند را حفظ نمیکنند، ما به منظور حفظ حرمت اموات مسلمین و مومنی یک کار منحصر به فرد در دنیا انجام داده ایم که جا دارد این حرکت در اقصی نقاط ایران و حتی جهان الگوسازی شود.

حجت الاسلام یوسفی یاداور شد: برای این امر ابتدا یک تحقیق کامل در رابطه با خطرات و لزوم رعایت نکات بهداشتی در مواجهه با این اموات انجام دادیم. سپس با پیگیری روسای دانشگاه و بیمارستان مجوز تاسیس یک غسالخانه در داخل بیمارستان را از وزارتخانه گرفتیم و با فراخوان ۲۵ طلبه خانم و آقا یک تیم جهادی با اهداف مختلف روحیه دادن به کادر درمانی، روحیه دادن و کمک به بیماران بستری شده و نهایتا اجرای اعمال احتضار، غسل و کفن و دفن اموات تشکیل دادیم.

وی در ادامه افزود: یکی از مزایای تاسیس غسالخانه در داخل بیمارستان، علاوه بر کاهش ترافیک شهری ناشی از جا به جایی اموات، داشتن امکانات مربوط به غسل بیماران خاص در بیمارستان است. آب جاری از غسل این اموات در بیمارستان با استفاده از فضای از قبل آماده شده برای بیماران شیمیایی، ابتدا کلریزه شده سپس به تصفیه خانه میرود و از شیوع ویروس جلوگیری میکند.

حجت الاسلام یوسفی مطرح کرد: کادر پزشکی بیمارستان که تا قبل از این با چنین گروهی از طلاب مواجه نبوده، در ابتدا هضم حضور این افراد برایشان سخت بوده اما با گذشت زمان حضور این تیم موجب قوت قلب آنان نیز شده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، دکتر دهمرده افزود: این دستگاه از نوع ATF و کاملا ایرانی است که توانایی پاسخگویی کامل به بیماران دیالیزی شهرستان را داراست و بیماران دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به رشد بیماران دیالیزی مبتلا به فشار خون بالا و دیابت که منجر به نارسایی سیستم کلیوی می‌شود لازم است تا افراد نسبت به درمان به موقع اقدام و با تغییر در سبک زندگی به ایجاد جامعه سالم کوشا باشند.
رئیس بیمارستان دارالشفاء میرجاوه با اشاره به فعال بودن چهار دستگاه دیالیز در این بیمارستان تصریح کرد: دسترسی افراد دیالیزی به خدمات بهینه و منجر به بهبود کیفیت زندگی بیماران شده است.
در حال حاضر ۱۶ بیمار دیالیزی در میرجاوه حضور دارند که سال گذشته دو هزارو ۵۰۰ جلسه دیالیز ویژه این افراد انجام شده است.

دیگر خبرها

  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • مرگ دو کارمند سازمان آب و برق در حادثه سقوط مینی‌بوس به دره
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • پیکرهای 392 شهید از بیمارستان ناصر در غزه بیرون کشیده شد
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند