Web Analytics Made Easy - Statcounter

همه گیری مشکلات کرونا فقط مختص دانشگاه‌های ایران نیست و در این بین بسیاری از دانشگاه‌های دنیا نیز قصد دارند ترم‌های بهار و حتی تابستان ۲۰۲۰ را کاملا آنلاین برگزار کرده و از پذیرش حضوری دانشجویان خودداری کنند. ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، شیوع ویروس کرونا در دنیا روند ادامه هرگونه فعالیتی را با مشکلات و تغییرات زیادی مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا دیگر به جدیت می‌‌توان گفت جهان برای دوران پسا کرونای خود باید برنامه ریزی مدونی داشته باشد. کشورهای گرفتار شده توسط این ویروس در حال انجام اقدامات شدیدی برای جلوگیری از شیوع این ویروس هستند.

به همین منظور بسیاری از دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات علمی در دنیا تعطیل شدند و فعالیت‌های آموزشی و اداری خود را به صورت آنلاین دنبال می‌کنند. ایران نیز از جمله کشورهایی است که طی دوماه اخیر دانشگاه‌ها و مدارس خود را تعطیل کرده و از طریق آموزش مجازی فعالیت‌های علمی خود را دنبال می‌کند. حتی در روزهای گذشته شاهد دفاع پایان نامه به صورت آنلاین نیز بودیم.

اما همه گیری مشکلات کرونا فقط مختص دانشگاه‌های ایران نیست و در این بین بسیاری از دانشگاه‌های دنیا نیز قصد دارند ترم‌های بهار و حتی تابستان 2020 را کاملا آنلاین برگزار کرده و از پذیرش حضوری دانشجویان خودداری کنند. در ادامه به برخی اقدامات انجام شده توسط دانشگاه‌‌های دنیا برای مقابله با این ویروس اشاره می‌کنیم:

*دانشگاه هاروارد ،ایالت ماساچوست آمریکا

با شیوع ویروس کرونا دانشگاه هاروارد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمامی کلاس‌های دانشگاهی و مدارس خود را تا اطلاع ثانوی بصورت مجازی برگزار خواهد کرد و از دانشجویان خواست تا در طول ترم بهار و بعد از آن نیز به محیط دانشگاه مراجعه نکنند. این دانشگاه اعلام کرد دانشجویان مهمان که نمی‌توانند محیط دانشگاه را ترک کنند در خوابگاه‌های خود از آموزش مجازی استفاده کنند.

کرونا ویروس و واکنش دانشگاه‌های جهان به این بحرانکرونا با نیم سال دوم دانشگاه‌‌ها چه کرد؟/ از امکان حذف ترم تا دفاع مجازی از پایان‌نامه‌هانظرسنجی از 11 هزار دانشجو| تأثیر کرونا بر دانشجویان بین المللی/ بلاتکلیفی برای ادامه تحصیل

*دانشگاه واشنگتن، ایالت واشنگتن آمریکا

این دانشگاه به دانشجویان خود اطلاع داد که ترم بهار (30 مارس تا 19 ژوئن) را بطور کامل مجازی برگزار خواهند کرد و در صورت نیاز برگزاری کلاس‌های آنلاین در ترم‌های تابستارن و پاییز نیز ادامه خواهد داشت؛ اما هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

*موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، ایالت ماساچوست آمریکا

این موسسه اعلام کرد که با شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت‌های مدارس، ادارات، آزمایشگاه‌ها، دفاتر و مراکز خود را از 15 مارس متوقف کرده است. تمام کلاس‌های حضوری که از 10 مارس معلق شده بودند، بصورت آنلاین دنبال می‌شوند. همچنین این موسسه اعلام کرد که تمامی امتحانات میان ترم همانگونه که برنامه‌ریزی شده بود اجرا خواهد شد و بدین منظور کلاس‌های بزرگی در نظر گرفته شده و در هر کلاس کمتر از 150 نفر حضور خواهند داشت.  

*دانشگاه بوستون، ایالت ماساچوست آمریکا

این دانشگاه اطلاعیه جدید خود در را 7 آپریل منتشر و اعلام کرد تمامی کلاس‌های حضوری دو ترم تابستان (20 می‌تا 1 جولای و 6 جولای تا 14 آگوست) تعطیل بوده و بصورت آنلاین برگزار می‌شوند. در این تاریخ تمامی فعالیت‌های تفریحی، اردو‌ها و بازدید‌های علمی بغیراز فعالیت‌های مربوط به دانشجویان پزشکی، لغو خواهند شد.

*دانشگاه میشیگان، ایالت میشیگان آمریکا

این دانشگاه اعلام کرد ترم زمستان دانشجویان که تا 21 آپریل 2020 ادامه دارد، ترم بهار و تابستان با روش‌های جایگزین و بدون برگزاری جلسه‌های حضوری پیگیری خواهند شد. این دانشگاه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی رویداد‌های برنامه ریزی شده که بیشتر از 10 نفر شرکت کننده دارند را تا 30 آپریل لغو کرد.

*دانشگاه پرینستون، ایالت نیوجرسی آمریکا

دانشگاه پرینستون در سایت رسمی خود اعلام کرد تمامی سخنرانی ها، سمینارها، کلاس‌ها و حتی امتحانات دانشگاه از 23 مارس بصورت مجازی دنبال می‌شوند و این وضعیت تا پایان بهار ادامه دارد. این دانشگاه آموزش‌هایی را برای استفاده از کلاس‌های مجازی در اختیار دانشجویان و اساتید خود قرار داده تا از حضور آن‌ها در محیط دانشگاه جلوگیری کند.

*دانشگاه آکسفورد، آکسفوردشایر انگلستان

این دانشگاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلاس‌های خود را معلق کرده، اما فکر نمی‌کند که آموزش آنلاین موثر باشد و هر زمان که ممکن بود، تدریس و آموزش به شکل آنلاین دنبال می‌شوند. این دانشگاه احتمالا ارزیابی‌های آنلاین را جایگزین امتحانات تابستانی خود خواهد کرد.  

*کالج سلطنتی لندن، انگستان

تمامی کلاس‌های ترم تابستان به نقل از سایت این کالج، بصورت مجازی برگزار می‌شوند. این کالج اعلام کرد به دلیل اینکه امتحان مجازی امکان پذیر نیست برنامه امتحانات تغییر کرده و به اطلاع دانشجویان می‌رسد. همچنین دانشجویان مهمان که به کشور‌های خود بازگشته‌اند نیز می‌توانند از آموزش‌های مجازی استفاده کنند و مشکلی در گذارندن ترم خود نخواهند داشت.

*دانشگاه تورنتو، کانادا

تمام کلاس‌ها و امتحانات حضوری این دانشگاه از 16 مارس تا پایان بهار لغو شده و آموزش با روش‌های جایگزی صورت می‌گیرد. همچنین تمامی رویداد‌های دانشگاه تا 30 اپریل معلق شده است.

*دانشگاه کپنهاگن، دانمارک

این دانشگاه در اطلاعیه‌ای از تعطیلی کلاس‌های درسی خود به مدت 2 هفته خبر داد. این دانشگاه 12 مارس تمامی فعالیت‌های آموزشی خود را معلق کرد و اعلام کرد دانشجویان موظف اند خودشان دروس را در خانه مطالعه کنند. این دانشگاه تا 13 آپریل تعطیل است و کارمندان اداری اجباری برای حضور در دانشگاه ندارند.

*انیستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ، سوئیس

این دانشگاه فعالیت‌های آموزشی خود از جمله کلیه کلاس‌ها، تمرین‌ها، اردو‌ها و فعالیت‌های آزمایشگاهی را از 16 مارس تا آخر ترم بهار 2020 (ژوئن) معلق کرده و آموزش آنلاین جایگزین آموزش‌های حضوری شده است. این دانشگاه اعلام کرد برای کلاس‌هایی که امکان آموزش حضوری ندارند مانند آزمایشگاه‌ها به زودی برنامه جدیدی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.  

*دانشگاه هلسینکی، فنلاند

این دانشگاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از 18 مارس تا 30 می 2020 کلاس‌های آموزشی خود را معلق کرده است و قصد دارد آموزش خود را تا پایان ترم جاری (31 می 2020) بصورت آنلاین دنبال کند. این دانشگاه قصد دارد اعتبار تحصیلات تکمیلی دانشجویان را تا پایان دوره پاییز 2020 تمدید کند.

*دانشگاه ملبورن، استرالیا

این دانشگاه به دانشجویان و کارکنان خود اعلام کرده است که به محیط دانشگاه مراجعه نکرده و کار‌های خود را از خانه پیگیری کنند. کلاس‌های این دانشگاه به الگو‌های مجازی تغییر کرده کرده و از 30 مارس تا پایان ترم اول (ژوئن) کلیه کلاس‌ها آنلاین برگزار خواهند شد. همچنین دانشگاه ملبورن اعلام کرد که ترم دوم (ژوئیه - اکتبر) خود را با یک هفته تاخیر آغاز می‌کند.

*دانشگاه کیوتو، ژاپن

رئیس این دانشگاه در پیامی به دانشجویان خود اعلام کرد تمام کلاس‌های دانشگاه در ماه آپریل معلق می‌شوند تا خطر ابتلای دانشجویان به بیماری کرونا را کاهش دهد. جوچی یاماگی در پیام خود گفت که کلاس‌های دانشجویان کاملا بصورت آنلاین دنبال خواهند شد تا اختلالی در روند آموزشی آن‌ها ایجاد نشود.

*دانشگاه بین المللی سنگاپور (SUTD)، سنگاپور

این دانشگاه در سایت رسمی خود اعلام کرد تمامی فعالیت‌های دانشگاه از فعالیت‌های آموزشی تا تحقیقاتی و اداری از 7 آپریل تا 4 می 2020 معلق بوده و از خانه پیگیری می‌شوند. از 8 آپریل آموزش کاملا الکترونیکی در اختیار دانشجویان قرار گرفته است و بخش-هایی مانند اتاق‌های کنترل، نگهبانی، پذیرش و تعمیرات با حداقل کارمند به فعالیت خود ادامه می‌دهند.  

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT7 واژه های کاربردی مرتبط دانشجویان خارجی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشجویان خارجی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا دانشجویان خارجی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا فعالیت های آموزشی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد تمام آنلاین برگزار دانشجویان خود اطلاعیه ای خود اعلام محیط دانشگاه بصورت آنلاین دانشگاه ها خواهند شد تا پایان ترم بهار کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوران حفظ کردن دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد

زهرا سلیمانی، معلم برتر سال 1402 با بیان اینکه تدریسی را می‌توانیم اثربخش بنامیم که از فضای سنتی و محض خارج شود، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: در واقع، تدریس باید به سمت کاربردی‌شدن پیش برود.

وی با اشاره به چگونگی تدریس اثربخش، تصریح کرد: تدریس باید به‌گونه‌ای باشد که در دانش‌آموزان نهادینه شود و در زندگی به‌کار ببرند.

باید دانش‌آموزان را به سمت پژوهش سوق دهیم

این معلم برتر با اشاره به رویکرد خود در تدریس اثربخش، ابراز کرد: در این نوع تدریس همیشه درصدد بودم تا دانش‌آموزان خود را به سمت پژوهش سوق دهم. همچنین دانش‌آموزان را زمانی‌که موضوعی برایشان پیش می‌آمد، با مطالعات پژوهشی جهت می‌دادم.

سلیمانی ادامه داد: دانش‌آموزان را تشویق می‌کنم تا خودشان به دنبال یافته‌هایی که وجود دارد، بروند. جواب‌ها برای دانش‌آموزان هیچ‌گونه از پیش تعیین‌شده نبود و آنها پاسخ‌ها را تحلیل می‌کردند و تحقیق میدانی انجام می‌دادند؛ بنابراین به نتایجی که می‌رسیدند، عمیق‌تر بود، زیرا حاصل تجربه‌های خودشان بود.

خارج شدن کلاس از روزمرگی باید در اولویت باشد

وی با اشاره به بخش لالایی‌ها در تاریخ شفاهی، افزود: به هر کدام از دانش‌آموزان گفتم که لالایی‌های شفاهی مختص به پدربزرگ و مادربزرگ و پدر و مادر خود را پیدا کنید و در کلاس اجرا کنید؛ این امر باعث جذاب شدن کلاس شده بود و آن را از حالت روزمرگی خارج می‌کرد و یادگیری به سطح عمیق‌تری تبدیل می‌شد.

علاقه باید در وجود معلم نهادینه شود

سلیمانی با اشاره به بخش تاریخ محلی، ابراز کرد: مجموعه سرپوشیده زنجان یکی از موارد تاریخی بود و به دانش‌آموزانم این مورد را برای تحقیق و پژوهش پیشنهاد داده بودم؛ از آنجایی‌که این فعالیت بسیار جذاب بود، سه ماه مداوم به بازار می‌رفتند و با کسبه‌های محل به گفتگو می‌پرداختند؛ همین دانش‌آموز من به یکی از پژوهشگران حرفه‌ای و افتخاری بازار زنجان تبدیل شده است و کلیپ‌های آن به اداره کل میراث فرهنگی زنجان نیز اعلام شد.

مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد 

وی ادامه داد: برای اینکه یک تدریس اثربخش داشته باشیم و کلاسمان به کلاس ویژه‌تری تبدیل شود، اول باید در وجود خود معلم علاقه نهادینه شود، باید بپذیریم که از فضای سنتی دور شویم. دوران مطالعه کتب درسی و حفظیات صفر گذشته است؛ بلکه مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات، اینترنت و داد‌ه‌های خارج از کلاس درس باشد و از تکنولوژی روز استفاده کرد.

این معلم برتر با اشاره به اینکه دانش‌آموز باید برای جامعه مفید واقع شود، تشریح کرد: دانش‌آموزان باید حس کنند که می‌توانند با وجودشان به فضای آموزشی هویت بدهند و تاثیرگذار باشد.

دانش‌آموزان سرمایه کشور هستند

سلیمانی ادامه داد: وقتی دانش‌آموزان می‌دانند که اثرگذار هستند، علاقه‌مندی‌اشان به‌صورت ناخودآگاه افزایش پیدا می‌کند و برای رسیدن به نتایج بهتر آنها را کمک می‌کند.

وی افزود: باید به وجود دانش‌آموزان ایرانی افتخار کرد، زیرا آنها از لحاظ ضریب هوشی، قدرت تحلیل مطالب بسیار به‌روز هستند و باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه کشور هستند، ابراز کرد: آنها ایده‌های فوق‌العاده‌ایی دارند. معلمان نباید به جایگاه خود غره شوند و فکر کنند که همه‌چیز‌تمام هستند، بلکه دانش‌آموزان هر کدام به‌نوبه خود ایده‌های زیادی به بنده در شکل‌گیری موزه ارائه دادند که هر کدام از آن‌ها به‌تنهایی بسیار ارزشمند است.

این معلم برتر خاطرنشان کرد: مهربانی، حال خوب، انرژی مقاضای سن دانش‎‌آموزان حال همه جامعه را بهتر می‌کند و برای اینکه جامعه پویاتری داشته باشیم به انرژی آن‌ها نیازمندیم. تا می‌توانیم باید به دانش‌آموزان و جوانان بها دهیم و از ایده‌هایشان بهره ببریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر
  • دوران حفظ کردن دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • اعتراض دانشجویان دنیا از مقاوت ملت ایران برخواسته است
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • ویدیو/ خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)