Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که برای سال جاری میلادی به عنوان رئیس گروه هفت تعیین شده پیشتر برنامه ریزی کرده بود تا اجلاس امسال این گروه اقتصادی را ماه ژوئن در محل تفرجگاه کمپ دیوید در مریلند آمریکا برگزار کند اما بحران شیوع ویروس کرونا باعث شد که امسال ملاقات سران گروه هفت به صورت مجازی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کشورهای گروه هفت شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، کانادا، ژاپن و آلمان هستند و همگی این کشورها درگیری سختی با شیوع کروناویروس پیدا کرده‌اند.

جود دیر، سخنگوی کاخ سفید گفت، ترامپ با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه طی روز سه شنبه درباره برگزاری تله کنفرانسی ملاقات سران گروه هفت و "تلاشها برای شکست بحران شیوع کروناویروس و بازگشایی اقتصادهای جهان" صحبت کرد.
اخیرا بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز که به خاطر وخامت حالش در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود حالش مساعد شده و از بیمارستان مرخص شده است.

دیر خاطرنشان کرد: گروه هفت در ضمن همکاری اعضایش با یکدیگر رویکردی با فراگیری تمامیت جامعه برای مقابله با بحران در حوزه های مختلف از جمله سلامت، دارایی، کمکهای انسانی و علم و تکنولوژی اتخاذ می‌کند.

دیدار مجازی روز پنجشنبه سران گروه هفت در ادامه ویدیوکنفرانس قبلی آنها در تاریخ 16 مارس برگزار شود، انجام می‌پذیرد. در آن تاریخ سران گروه هفت برای اولین بار با چنین فرمتی با یکدیگر دیدار کرده و عمدتا در خصوص موضوع شکست کروناویروس بحث و مذاکره کردند.

علاوه بر نشست این هفته، قرار است رهبران گروه هفت نشست دیگری نیز در ماه مه به هدف فراهم ساختن زمینه برگزاری ویدیوکنفرانس ماه ژوئن داشته باشند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران رویترز دونالد ترامپ کرونا کرونا ویروس سران گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: حاضرم به زندان بروم

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از تعویق جلسه دادگاه درخصوص پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، خطاب به خبرنگاران گفت: «قاضی به من دستور داده چیزی از جزئیات پرونده منتشر نکنم و گفته اگر این قانون را نقض کنم، به زندان خواهم رفت.»

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پایگاه خبری هیل به نقل از رئیس‌جمهور سابق آمریکا نوشت: «صادقانه بگویم، قانون اساسی ما با اختلاف زیاد، بسیار مهم‌تر از زندان است. من این فداکاری را هر روز انجام خواهم داد، اما آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد مایه شرمساری است و دادگاه‌های استیناف باید در این امر دخالت کنند.»

«خوآن مرچان» قاضی دادگاه عالی نیویورک که پرونده ترامپ را بررسی می‌کند، اعلام کرد که دونالد ترامپ برای دهمین بار حکم دادگاه را نقض کرده است و او را به دلیل برخورد تند با هیئت منصفه دادگاه مربوط به پرداخت حق‌السکوت به پرداخت ۱۰۰۰ دلار جریمه کرد.

قاضی مرچان هشدار داد که نقض قوانین در دفعات آینده به حبس این رئیس‌جمهور سابق منجر خواهد شد.

او خطاب به ترامپ گفت: «آخرین چیزی که می‌خواهم انجام دهم این است که تو را به زندان بیندازم، اما در نهایت باید کارم را انجام دهم. تداوم تخلفات شما، حمله مستقیم به حاکمیت قانون است.»


دیگر خبرها

  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • ملاقات مردمی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • ملاقات مردمی رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • عوامل شیوع بیماری آسم و راهکارهای درمان
  • (عکس‌) ملاقات قهرمان مردان آهنین با رئیس جمهور
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است