Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@00:07:49 GMT

سرمازدگی به ۷۵ درصد باغات گردو و بادام خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۰۷۹۹۷

سرمازدگی به ۷۵ درصد باغات گردو و بادام خسارت زد

فرماندار فاروج گفت: ۷۵ درصد باغات گردو و بادام شهرستان بر اثر سرمازدگی ناشی از بارش برف در روزهای گذشته دچار خسارت شد.

«مسعود صادق تیتکانلو» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این خسارت در حالی است که فقط 11 درصد باغات این محصول، بیمه است.

 

فرماندار شهرستان فاروج گفت: برآورد خسارت ناشی ار سرمازدگی 710 میلیارد ریال  بوده که بیشتر شامل باغداران گرود و بادام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عدم استقبال کشاورزان فاروجی از بیمه محصولات را نیازمند بازنگری و بررسی عنوان کرد.

 

مقدار اراضی زراعی و باغی شهرستان حدود 67 هزار هكتار است که سالانه حدود 38 هزار هكتار زيركشت محصولات زراعی و باغی می رود.

 

تولیدات سالانه محصولات زراعی شهرستان 132 هزارو 244 تُن و تولیدات باغی 65 هزارو 474 تُن و تولیدات دامی 17 هزارو 280 تُن است که هرساله به تناسب شرایط جوی و بارندگی ها این مقدار دچار کاهش یا افزایش می شود.

 

از 60 هزار هکتار زمین های کشاورزی شهرستان فاروج افزون بر 11 هزار هکتار زمین های کشت آبی است و سیستم آبیاری نوین در 45 درصد از زمین های آبی کشاورزی شهرستان فاروج اجرا شده است.

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: گردو شهرستان فاروج خسارت بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال